וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון יקים מפלגה? יקבל סקר ויחליט בסוף השבוע

פנחס וולף

31.10.2012 / 11:01

לוואלה! חדשות נודע כי השר המוערך צפוי להחליט אם להקים מפלגה בראשותו, לה צופים הסקרים 20 מנדטים, לאחר שיגיע לידיו סקר נוסף. גורם בליכוד: "הפרישה שלו - מהלך טקטי"

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שר הרווחה והתקשורת משה כחלון ממתין לקבלת סקר נוסף עד סוף השבוע, ולאחריו יחליט על צעדיו הפוליטיים – כך נודע לוואלה! חדשות. ההערכה הרווחת בליכוד היא שכחלון בסופו של דבר יישאר במפלגה, אך גורמים שונים העריכו הבוקר (רביעי) כי הסיכויים להקמת מפלגה חברתית-ימנית חדשה גבוהים, אם הסקר החדש יאשש את תוצאות הסקר של מכון רפי סמית, לפיו מפלגה בראשות כחלון זוכה ל-20 מנדטים. בשבוע שעבר אף שוחח כחלון עם יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני, אך הם לא צפויים לרוץ ברשימה משותפת.

עם זאת, ההיסטוריה פוליטית הוכיחה כי לא תמיד תוצאות שמסתמנות לפני החלטה על הקמת מפלגה נשארות כך גם ביום הבחירות. גם למפלגת המרכז בבחירות 99' צפו מספר רב של מנדטים, ובסוף, ההרפתקה הפוליטית הסתיימה במפלה. המפלגה גרפה שישה מנדטים בלבד, ומינויים נחותים של "השם החם" דאז במערכת הפוליטית, שר הביטחון איציק מרדכי, לשר התחבורה, ו"שם חם" נוסף, הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, לשר התיירות.

ההערכה היא כי הסיבה להתנהלות הנוכחית של כחלון היא ניסיון לגרום לראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנע לרצונו לכהן כשר בכיר יותר. בליכוד מדברים על כך שהמהלך שעשה, כשהודיע על פרישה מהמרוץ לרשימת הליכוד, היה מהלך טקטי שנועד לשדרג את מצבו בעיני נתניהו. עד כה, מלבד חיבוקים והרעפת שבחים, נתניהו לא הבטיח לו מאומה.

בחירות 2013 - כותרות אחרונות:
"כחלון שוקל הקמת מפלגה, סקר מנבא לו 20 מנדטים"
עפר שלח הצטרף ל"יש עתיד": "מאמין בלפיד"
ניצחון ליחימוביץ' בוועידה; "מאיימים על נתניהו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
עושה לו תרגיל? כחלון עם ראש הממשלה נתניהו בוועידת הליכוד/דרור עינב

לאחר שובו של ראש הממשלה מצרפת, הוא צפוי להיפגש עם כחלון לפגישה שנקבעה לפני הפרסומים האחרונים. בנוסף, בורסת השמות שפעיליו של כחלון בודקים כוללת בין היתר חיבור עם לבני והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אהוד ברק ודן מרידור – לא בהכרח ברשימה אחת משותפת לכולם.

אם אכן כחלון יחליט להקים מפלגה חדשה, הרי שמדובר בזגזוג פוליטי של מי שנחשב לדמות פוליטית אמינה. מאז הודעתו על פרישה, הוא שב ואמר כי ימשיך לפעול למען הליכוד, גם במסגרת צוות "מאה הימים" של הליכוד לבחינת רפורמות כלכליות-חברתיות. בנוסף, הוא התחייב כמעט מעל כל במה על דבקותו במפלגת האם. "אמשיך לסייע לליכוד בבחירות הקרובות, אקח חלק פעיל", אמר בשבוע שעבר השר בכינוס ועידת הליכוד. "כל זה כדי שהליכוד ימשיך להוביל כליכוד חזק – אין משהו אחר".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אישרה הבוקר בראיון לרשת ב' כי סקרים שהיא ערכה מנבאים הצלחה לכחלון, אם יחליט להתמודד. "הזמנו סקר שהראה כי שילוב שלי ושלו מביא לשובר שוויון מול ביבי וליברמן", אמרה יחימוביץ', שהביעה לאחרונה צער על פרישתו. "יהיה מאוד נכון שכחלון ייכנס למערכת הפוליטית, זה ייתן משקל למערכת הפוליטית", הוסיפה יחימוביץ'.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully