וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ליחימוביץ' בוועידה; "מאיימים על נתניהו"

טל שלו

30.10.2012 / 20:49

הצעת יו"ר העבודה, שכוללת ביטול השריונים ברשימה, אושרה בצל הביקורת של פעילי שטח ונציגי מגזרים. יחימוביץ': "נתניהו מבטיח רק כוח וכוח ואנו מבטיחים אחריות וצדק חברתי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

המחטף של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוציא את עיקר הרוח הסוערת מוועידת הליכוד אתמול, וכעת מגיע תורה של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ. בוועידת מפלגתה שהתכנסה הערב (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב, אושר תקנון המפלגה לפריימריז לבחירות 2013. הצעתה של יחימוביץ' לשינוי מבנה הרשימה, משיטת שריונים לשיטת של הבטחת ייצוג למגזרים ומחוזות מסוימים, אושרה על ידי 2,000 צירי הוועידה ברוב קולות. חבר הכנסת ראלב מג'אדלה הביע הסתייגות מאימוץ התקנון, אך מרבית צירי הוועידה תמכו בכל זאת ביחימוביץ' והתקנון שהביאה להצבעה אושר במלואו.

שלי יחימוביץ'' בועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה , אוקטובר 2012. יותם רונן
תאושר הצעתה לתקנון בחירות 2013. יחימוביץ'/יותם רונן

בנאום המרכזי בוועידה מתחה יחימוביץ' ביקורת על ראש הממשלה. "נתניהו היה הראשון לזהות שהניצחון לא מונח בכיס שלו. יש רק מפלגה אחת גדולה שמאיימת על שלטון נתניהו וזו מפלגת העבודה. נתניהו מבטיח רק כוח וכוח ואנחנו מבטיחים אחריות וצדק חברתי. הוא מבטיח כוח, אנחנו מבטיחים תקווה", אמרה יחימוביץ'. "אל תתנו לכל מיני פנטזיות של אנשים שרוצים להגיע מספסל הנאשמים למערכת הפוליטית", הוסיפה.

עוד קודם לכן נפתחה הוועידה בטקס לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בו נשאה דברים נכדתו של רבין, נועה בן ארצי. "תהליך השלום הוא תנאי לצדק חברתי. תנו לפוליטיקה לפדות את כבוד הנרצח והשיבו אותו לבית הזה ולבמה הזו", אמרה בן ארצי. "זה היה רצח פוליטי עם מטרה פוליטית והישג פוליטי, אבל איכשהו הפוליטיקה לא מצליחה להרים את הכפפה הזו וליצוק בה תוכן כבר 17 שנה".

יחימוביץ' אמרה בטקס כי "רצח רבין לא התרחש בחלל ריק שנה לפני הרצח התמלאו הרחובות בנושאי הארונות נושאי התמונות והפולסא דנורא. מי שהשתלטו אז על הרחוב לא ייצגו את החברה הישראלית וגם לא את מי שהתנגדו באופן לגיטימי למהלכים של רבין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שתי נשים בכל עשירייה - גם מרב מיכאלי מתמודדת

לפי הצעת יחימוביץ' שאושרה, כל המתמודדים ירוצו ברשימה ארצית מאוחדת, וכן יאוחדו חלק ממחוזות הבחירה שהיו נהוגים עד כה. כלל חברי המפלגה יבחרו את כלל המועמדים, ולמחוזות ולמגזרים יישמרו מקומות ברזל אליהם יוקפצו אם לא ייבחרו למקומות ריאליים.

בשבועות האחרונים הצטרפו עוד ועוד "כוכבים" לעבודה, שעל פי הסקרים האחרונים צפויה לקבל כ-23 מנדטים בבחירות הבאות, ומלבד שבעת הח"כים שינסו להשתלב ברשימה שוב, יש צפי לכ-12 עד 16 מקומות ריאליים חדשים. המצטרפים החדשים - בהם אורי שגיא, מיקי רוזנטל, סתיו שפיר ואיציק שמולי, נאבקים על מקומות אלה עם שורה של פעילים ותיקים בעבודה - בהם דני עטר, לאה פדידה, רועי בן דוד ועוד. מבחינת יחימוביץ' - שינוי מבנה הרשימה נועד לצמצם את השפעת כוחם של מגזרים ודילים פוליטיים, אך השינוי עורר לא מעט מתח בין ותיקים וחדשים במפלגה.

לפי המבנה שהציעה יחימוביץ' - בכל עשייריה יישמר מקום לשתי נשים בלבד, לא כולל יחימוביץ' עצמה. כך, יגיע שיעור ייצוג הנשים במפלגה ל-25%. בימים האחרונים פנו שורה של ארגוני נשים ליחימוביץ' בדרישה לשריין כ-40% ייצוג במפלגה, אך ככל הנראה יחימוביץ' לא תיענה לדרישה. נכון לעכשיו מתמודדות לא מעט נשים על ארבעת המקומות הריאליים המשוריינים לנשים - מיכל בירן, סתיו שפיר, מרב מיכאלי, יעל ארן, לאה פדידה ונורית צור. כמו כן, כוונתה של יחימוביץ' לאחד בין מחוזות המושבים והקיבוצים - ולקבוע למחוז המאוחד הבטחת ייצוג מקומות 17 ו-25, וכן לאחד בין המגזר הערבי והדרוזי - שיקבלו הבטחת ייצוג למקומות 18 ו-26 מעוררות התנגדות ותרעומת בקרב נציגי מגזרים אלו. ח"כ ראלב מג'אדלה אף עתר לביטול ההחלטה. לפי מתווה יחימוביץ', המקום ה-20 יובטח לעולים, ובהמשך הרשימה - עד מקום 33 - משולבים נציגי מחוזות הבחירה הארציים השונים.

הוועידה היא גם הזדמנות פז עבור עשרות המתמודדים - חדשים וותיקים כאחד - לקדם עצמם. בכניסה לביתן בגני התערוכה הוצבו דוכנים וחולקו פליירים של הקמפיינים השונים. כאמור, בשבועות האחרונים לא פסק זרם המצטרפים למפלגה ועל המקומות החדשים מתמודדים, בין היתר, פעילי המחאה איציק שמולי וסתיו שפיר, פרופ' יוסי יונה, העיתונאים מיקי רוזנטל ומירב מיכאלי, האלוף במיל' אורי שגיא ועומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, הח"כים מקדימה נינו אבסדזה ונחמן שי, איש החינוך חילי טרופר ויו"ר התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב. בין המתמודדים גם נועם שליט ומשה מזרחי ובנוסף לאנשיה של יחימוביץ' - יו"ר המשמרת הצעירה, מיכל בירן, וראש המטה של יחימוביץ', עופר קורנפלד, ושורה של אנשי שטח ותיקים בעבודה דוגמת ערן חרמוני, רועי בן דוד, לאה פדידה, נורית צור, יעל ארן, יריב אופנהיימר, לילי בן עמי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully