וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני בגין: "קורא לאיחוד השורות גם בשמאל"

פנחס וולף

28.10.2012 / 10:50

"אני לא מזוכיסט", הסביר את הצעתו המפתיעה, "אבל דרוש כוח פוליטי נגדי חזק". לקראת אישור ההחלטה על איחוד הרשימות אמר השר כי הוא מאמין שעל ההצבעה בעניין להיות חשאית

השר בני בגין, חבר הליכוד, הגיב הבוקר (ראשון) להחלטה לאחד את רשימות ישראל ביתנו ומפלגתו, ואמר כי אינו רואה הבדל מהותי בין "הקמת קואליציה" לפני או אחרי הבחירות, מאחר ששתי המפלגות "שומרות על עצמאותן ומתמודדות לבחירות בבלוק פוליטי אחד". לדעתו של בגין, אישור ההחלטה בוועידת הליכוד מחר, "צריך להיות בהצבעה חשאית".

בני בגין בישיבת מרכז ליכוד יוני 2010. אורי לנץ
"המפלגות שומרות על עצמאותן". בגין/אורי לנץ

שבוע לאחר שהחליט, לאחר התלבטות ארוכה, להתמודד ברשימת הליכוד, תקף בגין בראיון לגלי צה"ל את הביקורת משמאל למהלך האיחוד. "אלה שמנסים להשחיר את פניו של ליברמן, כשמכנים אותו בביטויים כאלה ואחרים, יצטרכו להסביר לציבור שלהם כיצד ישראל ביתנו הייתה שותפה רלוונטית עבורם. גם כעת הם רוצים שהוא יעבור לקואליציה חלופית, וסוף-סוף יוכלו להעיף מהשלטון את הליכוד. יש בזה מידה רבה של צביעות". הוא קרא לאיחוד דומה של רשימות השמאל למפלגה אחת גדולה: "אני לא מזוכיסט, אבל דרוש כוח פוליטי נגדי שמאיים באופן מוחשי על המשך שלטונה של הממשלה ודוחף אותה לפעולות".

"שותפות נכונה ולגיטימית"

השר בגין התייחס להתנגדותו בעבר לחוקים שהועלו להצבעה מטעם ישראל ביתנו, ואמר כי לצערו, מקורן של הצעות החוק המדוברות הוא בכלל בליכוד ש"העלה הצעות דומות". הוא הגן על הממשלה, שלדבריו הקצתה כספים רבים לכפרים ערביים ולקידום חברתי וכלכלי של הבדואים בנגב. "לצערי לא כל שרי הממשלה תמכו בתוכנית", הסביר בגין, "לעומת זאת, היא זכתה לתמיכתם של כל שרי ישראל ביתנו, ובראשם אביגדור ליברמן".

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לאיחוד בישיבת הממשלה ואמר כי "אני לא שותף לאלה שהופכים את איווט כשהוא משתף פעולה עם השמאל לפרגמטיסט, וכשהוא משתף פעולה עם הליכוד לקיצוני פנאט. השותפות נכונה ולגיטימית". עוד אמר שטייניץ כי "המהלך הזה אמור להבטיח את המשך שלטון הליכוד. אני בעד מפלגות גדולות. אם בשמאל העבודה ומרצ יתאחדו אין לי שום דבר לגבי זה. אנחנו צריכים לנצח במערכה". שר באוצר הוסיף כי הוא "מברך על הסכמתו של שלמה מעוז להצטרף לליכוד, זו תוספת כוח משמעותית בתחום הכלכלי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • בני בגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully