וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פירון הצטרף ללפיד: "היהדות שייכת לכולם"

פנחס וולף

28.10.2012 / 12:16

יאיר לפיד ממשיך לגבש את רשימת יש עתיד לכנסת לקראת הבחירות, והציג במסיבת עיתונאים את מי שיכהן כמספר 2. "הגיע הזמן להפסיק להשתמש בשנאה ובקיטוב", אמר פירון

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציג היום (ראשון) במסיבת עיתונאים את הרכש החדש שלו שיהיה מספר שתיים ברשימתו - הרב שי פירון. פירון מכהן כראש מוסדות ישיבת פתח תקווה, כמנכ"ל תנועת "הכל חינוך" וכרב השכונה הדתית באורנית. כמו כן, פירון הוא ממקימי עמותת "צהר" ונמנה עם הנהגתה.

"היהדות שייכת לחברה כולה וזה חלק מהתפקיד שאנו נוטלים על עצמנו. באנו לשליחות והאתגר הזה והתפקיד הזה נובע משום שבמשך שנים ארוכות הטפתי לתלמידי שצריך לקחת מנהיגות ועכשיו כנראה שהגיע תורי. אנחנו עושים זאת בשמחה ובהרגשה שזה מה שצריך לעשות", אמר פירון במסיבת העיתונאים.

יאיר לפיד מציג את המצטרף החדש ל"יש עתיד", הרב שי פירון. דרור עינב
מספר 2 ביש עתיד. יאיר לפיד מציג את פירון/דרור עינב

"הגיע הזמן להפסיק להשתמש בשנאה ובקיטוב, להיפרד מהשנאה הזו שפירנסה את הפוליטיקה ולדבר על עתיד של לא רק מה יקרה לי, אלא באיזו מדינה יחיו הילדים שלנו והדורות הבאים", המשיך פירון. "הגיע זמן לדבר על חיבור ומתוך חיבורים שונים לייצר חברה ישראלית שמורכבת מאנשים שהדאגה לעתיד חשובה יותר מהדאגה לעצמם".

פירון התייחס למערכת החינוך בישראל וטען שהיא נמצאת בקריסה. "היא איננה מספקת עתיד מפתח שכולל ערכים וכלים שיובילו לעתיד טוב יותר. אנחנו מדברים על חברה שבה לימודי הליב"ה כבסיס לאתוס לאומי הפסיקו להיות תנאי לתקצוב. בתי הספר בהם לא לומדים ליב"ה החליטו מי ילמד מה ובכך הם מחריבים ביד גסה את העתיד של כולנו. מערכת החינוך חייבת לחזור למובילות: לחזק את חשיבותם של לימודי הליב"ה, שתקציב החינוך יהיה שוויוני יותר, שלא יקרה עוד שילד שנולד נדע מראש מה יהיה מעמדו ומה יהיה עיסוקו ותשפר את מעמד המורים".

עוד טען פירון כי "הפסקנו לדאוג ליחד והתחלנו לדאוג לאני. הגלותיות לא השתחררה מאיתנו ואנו מרגישים שאם לא נגביה את החומות ונדבר סרה באחר לא נוכל לשמר את הכוח שלנו כקהילה פוליטית. כואב לי לחיות במדינה שבה בעבר דיברו על מדינת מופת ובמקום האתוס המיוחד הזה המדינה עוסקת בעיקר בפירודים. הדרך שלנו היא קשה, יש לנו שאלות קשות שאנו לא מתעלמים מהן, אבל אנחנו חושבים שהדיבור המשותף הוא הכלי שבעזרתו נוכל להביא לשינוי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יאיר לפיד מציג את המצטרף החדש ל"יש עתיד", הרב שי פירון. דרור עינב
"הפסקנו לדאוג ליחד והתחלנו לדאוג לאני". לפיד ופירון/דרור עינב

לפיד בירך על הצטרפותו של הרב פירון ואמר: "אנו עומדים פה ביחד היום, כמנהיגיה של אותה מפלגה, מפני ששנינו מאמינים שאפשר וצריך לעצור את התהליך המסוכן של התפצלות החברה הישראלית לשבטים וקבוצות, שכל אחד מהם אומר לעצמו, 'אני דואג רק לעצמי ולמקורבי, ואין לי מחוייבות לאחרים'. שנינו פה מפני שאנחנו שותפים לדאגה העמוקה מכך שהפוליטיקה הישראלית הישנה לקחה את התהליך הזה צעד אחד רחוק אף יותר, והפכה אותו לשיטה - שיטה שבה הפוליטיקאים דואגים רק לעצמם ולסקטור שלהם, ואינם זוכרים שתפקידם הוא לדאוג לכלל הציבור, למעמד הביניים הישראלי, דתיים כחילונים, לאנשים הטובים שמשרתים, עובדים, משלמים מיסים ואינם גומרים את החודש".

לפיד הדגיש את נושא החינוך המשותף ואמר: "שנינו מאמינים גם שהחינוך הוא המפתח הגדול לעתידה של החברה הישראלית. כאחד מאנשי החינוך החשובים בישראל, שי קידם ויקדם גם בכנסת ובממשלה חינוך שאינו עוסק רק בהישגים אלא גם בערכים וגם בעיצובו של העתיד הישראלי. כמפלגת מרכז אמיתית, הוא ליצור ראש-גשר בין הציבורים השונים המרכיבים את מדינת ישראל ולהזכיר להם בכל יום מחדש שיש לנו ערכים משותפים, זכרונות משותפים וגורל משותף".

הליכתו עם לפיד לא פשוטה עבור פירון – כך גם המפלגה, המדברת על נושאים אזרחיים, לא אהודה במגזר הדתי-לאומי, וריצתו עם לפיד צפויה להיתקל בביקורת בתוך הציבור. כמובן שעבור לפיד מדובר בנכס שייתכן שיביא אליו מצביעים מציבור חובשי הכיפה.

שלח בפנים, שטרן בחוץ

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, במקום השלישי ברשימה תוצב כפי הנראה ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, לשעבר ממרצ, שתהיה אחת מארבע נשים בעשירייה הראשונה. לאחריה, ולא בהכרח בסדר הזה, יוצבו ככל הנראה עליזה לביא (גם דתיה-לאומית), ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, שעבר ללפיד מישראל ביתנו, עו"ד קארין אלהרר, יעקב פרי, הג'ודוקא האולימפי לשעבר וחבר מועצת עיריית נתניה יואל רזבוזוב, וד"ר עדי קול. בשלב זה, לא ברור היכן יוצב מי שגויס בתור "ביטחוניסט" לרשימה, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי.

כמן כן, העיתונאי עפר שלח אכן יתמודד ברשימת יש עתיד וצפוי להיות זה שיכתוב את הפרק המדיני במצע של לפיד. אלוף במילואים אלעזר שטרן, שהוזכר מספר פעמים כמי שיתמודד ברשימה, החליט סופית שלא להתמודד.

לאחר האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו, הבהיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות, כי בכל תסריט שהוא, לא יהיה איחוד בין מפלגתו למפלגת העבודה. "אין איחוד כזה, הוא לא קורה", קבע לפיד. "אי אפשר לעשות איחוד עם העבודה. אני מרכז ועבודה היא מפלגת שמאל, הרחק הרחק ליד מרצ. לא יהיה שום איחוד עם מפלגת העבודה", הבהיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully