וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי לבני: "תסכים לחזור רק כמועמדת לראשות הממשלה"

אחרי הטלטלה אמש בימין, במערכת הפוליטית מצפים להחלטתה של יו"ר קדימה לשעבר - האם תשוב לפוליטיקה ולאן. לבני: "אני יודעת מה הערכים שהליכוד אמור היה לייצג וזנח"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ביום שאחרי האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו, במערכת הפוליטית עדיין מחכים להחלטתה של יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, בנוגע לעתידה הפוליטי. לפי "ידיעות אחרונות", מקורבי לבני מבהירים כי היא תסכים להצטרף רק למי שיביטח לה להיות המועמדת לראשות הממשלה.

אתמול פרסמה לבני הודעה בעקבות מהלך האיחוד ולא התייחסה במפורש לעתידה הפוליטי. "היום ברור שהמאבק הוא על עתידה דמותה ומהותה הערכית של מדינת ישראל. בחירות הן בין מדינה קיצונית ומבודדת לבין מדינה ציונית ושפויה. נולדתי בתנועת החירות , אני יודעת מה הערכים שהליכוד אמור היה לייצג וזנח. הבחירה לא חייבת להיות בין קצוות וקיצוניות אלא בין הקיצונים למרכז ציוני שמאמין בישראל יהודית דמוקרטית ומאוזנת", טענה לבני.

ציפי לבני בכנס נשות הדסה. טלי מאייר
חוזרת לפוליטיקה? לבני/טלי מאייר

במקביל הבהיר יאיר לפיד כי מה שקרה בימין, לא יקרה בגוש המרכז-שמאל. בראיון לוואלה! חדשות, הודיע יו"ר "יש עתיד" בצורה נחרצת כי בכל תרחיש שהוא, לא יהיה איחוד בין מפלגתו למפלגת העבודה. "אין איחוד כזה, הוא לא קורה", קבע לפיד. "אי אפשר לעשות איחוד עם העבודה. אני מרכז ועבודה היא מפלגת שמאל, הרחק הרחק ליד מרצ. לא יהיה שום איחוד עם מפלגת העבודה", הבהיר לפיד.

לגבי שיתוף פעולה עם קדימה אמר לפיד כי "כרגע לא ברור לאן קדימה הולכת, אם בכלל. אמרתי כבר שלא יהיו פוליטיקאים מכהנים, קבענו עיקרון ונעמוד בו. אני לא חושב שהם אנשים רעים, יש בהם גם מוכשרים, אבל קבענו עיקרון שצריך פרצופים חדשים ונעמוד בזה".

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה גם כן לאיחוד וקראה "לכל הכוחות המרכזיים במפה הפוליטית בישראל לחבור למפלגת העבודה. היום רבים מכם איבדו בית, וחשים סלידה וזעזוע מהחיבור בין מפלגתכם שהייתה אמורה להיות מפלגה ממלכתית של העם, הפכה למפלגה אנטי-חברתית קפיטליסטית חזירית וכעת גם התחברה לשוליים גזעניים ומושחתים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
"צעד אמיץ". נתניהו וליברמן אמש/עומר מירון

בתוך ישראל ביתנו שבו ובירכו על המהלך. סגן שר החוץ, דני איילון, הגדיר הבוקר את הצעד לאיחוד מפלגתו ומפלגת הליכוד כ"צעד אמיץ". בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו כתב איילון כי "מפלגת ישראל ביתנו חרטה על דיגלה ופעלה ללא לאות למען שינוי שיטת הממשל בישראל בכדי ליצור יציבות ממשלתית הכה חשובה למדינתנו. הצעד האמיץ של שר החוץ ליברמן אתמול הוא צעד חשוב למען השגת שינוי זה ומאז הצטרפותי למפלגה פעלתי גם אני במישורים שונים למען מטרה חשובה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully