וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אור: שעון הקיץ יוארך גם מעבר ליום כיפור

פנחס וולף

25.10.2012 / 16:21

פרסום ראשון: חודש לאחר המעבר לשעון החורף, ורגע לפני סיום המושב, תאשר מליאת הכנסת את החוק שיאריך את שעון הקיץ ל- 193 יום. "נתניהו הנחה לסגור את הנושא כמה שיותר מהר"

מתנת פרידה של נתניהו מהכנסת ה-18, או כלכלת בחירות? מליאת הכנסת צפויה לאשר ביום שני באופן סופי את הארכת שעון הקיץ עד ל-1 באוקטובר. מקורבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיפרו לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה הנחה לסגור את הנושא כמה שיותר מהר". בהנחה שתאושר הצעת החוק, יוארך שעון הקיץ בממוצע ב-11 ימים בשנה.

כבר לפני חודש, עם המעבר לשעון החורף ועוד לפני שהוחלט ללכת לבחירות, כשעוד היה סיכוי שיתקיים מושב חורף, הורה ראש הממשלה בישיבת שרי הליכוד ליו"ר הקואליציה, זאב אלקין, לפעול במושב כדי לקדם את הצעת החוק להארכת שעון הקיץ. שרי הליכוד הביעו תמיכה בלתי מסויגת בהארכת השעון והתנגדות למצב הנוכחי, שבו המעבר לשעון החורף נעשה ביום ראשון האחרון שלפני יום כיפור, ואילו המעבר לשעון הקיץ חל ביום ראשון שלפני 2 באפריל. אלא שעם ההחלטה לפזר את הכנסת, נראה היה שההכרעה תדחה לכנסת הבאה, עד שהיום נתניהו הורה לסיים עם העניין כבר כעת.

ההצעה להארכת שעון הקיץ אושרה בהכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הפנים בשבוע שעבר. על פי ההצעה, בכל שנה, יחול שעון הקיץ בתקופה שבין יום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מארס בשעה 02:00, עד יום ראשון הראשון שלאחר 1 באוקטובר באותה השעה - 193 ימים בממוצע, לעומת 182 ימים בעבר. אם אותו יום ראשון של תחילת שעון החורף יחול בראש השנה, שעון הקיץ יישאר עד אחרי החג. ההצעה מעגנת את המלצת הוועדה המקצועית שמינה שר הפנים, אלי ישי, בפברואר 2011.

בשנת 2013 יצוין יום כיפור ב-13 בספטמבר, כך ששעון החורף ייכנס לתוקפו יותר משבועיים לאחר החג; בשנת 2014 יחול יום כיפור ב-3 באוקטובר, אולם משום שמדובר ביום שישי, שעון הקיץ יסתיים רק ביום ראשון שאחריו - 5 בחודש; ובשנת 2015 יצוין יום הצום ביום שלישי, 22 בספטמבר, "עמוק" בתוך שעון הקיץ.

הפגנה נגד שעון החורף מול בית שר הפנים בירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
ההפגנה נגד שעון החורף בירושלים, בחודש שעבר/עומר מירון

השנה עברו בישראל לשעון חורף ב-23 בספטמבר, כמעט חודש לפני שאר העולם - מה שיצר קיץ קצר במיוחד. כמדי שנה, בימים שלפני הזזת השעון, התחדשה המחאה בניסיון לשנות את המדיניות. מפגינים התאספו בכיכר רבין בתל אביב ומול בית שר הפנים בירושלים, תוך שהם נושאים לפידים ושלטים עליהם נכתב "באנו חושך לגרש".

ישיבת הפגרה בכנסת תהיה כנראה הישיבה האחרונה בהחלט של הכנסת ה-18, והיא תתקיים שבועיים בדיוק אחרי שהכנסת אישרה את פיזורה ברוב של מאה חברי כנסת. מלבד נושא שעון הקיץ, המליאה צפויה לאשר עוד 15 הצעות חוק ממשלתיות, חלקן בקריאה ראשונה וחלקן בקריאה שניה ושלישית. הצעת חוק בולטת נוספת שתאושר בקריאה ראשונה היא החוק להגברת התחרותיות וצמצום הריכוזיות. החשיבות של אישור ההצעות היא "ניקוי שולחן". על פי הנוהג, חוקים שעדיין לא אושרו בקריאה ראשונה בכנסת היוצאת צריכים לעבור את כל ההליך מחדש בכנסת החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully