וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיוס נמשך: ח"כ אבסדזה עוזבת את קדימה לעבודה

טל שלו ויהושע בריינר

25.10.2012 / 11:17

חברת הכנסת שחיפשה בית חדש לאחר בחירת מופז, הודיעה ליחימוביץ' על כוונתה להתמודד. גם ראש עיריית רעננה בפנים. ליברמן מחזר אחר החקלאי שי דרומי, שהרג בעבר פורץ לחוותו

חברת הכנסת נינו? אבסדזה (קדימה) הודיעה הבוקר (חמישי) ליו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, כי תתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת ה-19. אבסדזה כבר השתעשעה ברעיון של עזיבת קדימה לא אחת בשנה האחרונה, ובימים האחרונים המתינה להכרעת עתידם של ציפי לבני ואהוד אולמרט. היום בבוקר היא עדכנה את יחימוביץ' על החלטתה, ובהמשך היום ייפגשו השתיים רשמית כדי לדבר על הצטרפותה לעבודה.

ההודעה על המעבר של אבסדזה לא תופסת את המערכת הפוליטית בהפתעה, שכן אבסדזה נחשבה לסמן שמאלי בקדימה, וכבר חודשים שמה מוזכר כמי שמחפשת מסגרת פוליטית מתאימה לעמדותיה להתמקם בה מחדש. אבסדזה, ילידת גיאורגיה בת 47, הצטרפה לקדימה לקראת הבחירות הקודמות, והושבעה לכנסת בדצמבר 2010, לאחר שח"כ צחי הנגבי הושעה מתפקידו בעקבות הרשעתו בפלילים.

עיתונאית בעברה, אבסדזה הקימה יחד עם ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) את השדולה למען הגאים בכנסת, הייתה פעילה במסגרת יוזמת ז'נבה, ובשנה שעברה אפילו הצטרפה למחאת הדיור ולנה על מזרן בשדרות רוטשילד. בשנה האחרונה, גברו ההערכות כי אבסדזה תחפש בית פוליטי חדש, במיוחד לאחר ניצחונו של שאול מופז על ציפי לבני בקרב על ראשות המפלגה. היא ביקרה בחריפות את מופז בעקבות הצטרפות קדימה לממשלת האחדות במאי האחרון, ובחודשים האחרונים קיימה מספר שיחות עם יחימוביץ' על המשך דרכה הפוליטי. בשבועות האחרונים, היא המתינה להודעתם של אולמרט ולבני כדי להבין אם תהיה מפלגה חדשה להצטרף אליה או לא, אך היום תודיע אבסדזה כי הבית החדש שבחרה לה הוא מפלגת העבודה.

נינו אבסדזה. נמרוד סונדרס
לא מפתיעה. ח"כ אבסדזה/נמרוד סונדרס

אבסדזה, שמצטרפת לשורה של "כוכבים" שהצטרפו למרוץ בעבודה בשבועות האחרונים, תתמודד - כמו שאר המתמודדים בעבודה - ברשימה הארצית, כפי שעולה מתקנון הפריימריז שיחימוביץ' תביא בשבוע הבא לוועידת המפלגה. יו"ר המפלגה אמנם ביטלה את השריונים, אך אבסדזה תוכל ליהנות מהשיטה החדשה שתונהג בעבודה, "הבטחת ייצוג", שמבטיחה הקפצה למקומות ריאליים לנשים ולמגזרים מסוימים, ללא שריון.

כך, תוכל אבסדזה להשתבץ במקום השמור לעולים חדשים - המקום ה-20, או להתמודד מול שורה של נשים נוספות על המקומות שהובטחו לנשים (5, 9, 14, 16, 24 ו-29). עם זאת, בעוד נציג המגזר הרוסי בעבודה הודיע השבוע על עזיבת המפלגה, מה שמותיר את אבסדזה כמועמדת הבולטת במגזר העולים, הקרב על המשבצות הנשיות צפוי להיות סוער יותר, לנוכח מספר מתמודדות גדול - סתיו שפיר, ופעילות ותיקות במפלגה כמו לאה פדידה ונורית צור. היום הודיעה גם חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו כי תשוב להתמודד על מקום ברשימה.

כמו כן, הודיעו גם יו"ר התנועה הרפורמית בישראל, הרב גלעד קריב, וראש עיריית רעננה, נחום חופרי, על הצטרפותם למרוץ במסגרת מפלגת העבודה. חופרי, שמכהן גם כיו"ר ועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי, הודיע ליחימוביץ' על כוונתו, וגם הוא צפוי להיפגש עמה בהמשך היום.

ליברמן ייפגש עם החקלאי שי דרומי

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צפוי להיפגש בשבוע הבא עם החקלאי שי דרומי, שירה למוות בפורץ שנכנס לחוותו שבנגב לפני חמש שנים. בין היתר, שוקל ליברמן להציע לדרומי מקום במפלגתו ברשימת המועמדים לכנסת הבאה, והדבר צפוי לעלות בפגישתם של השניים שתתקיים בלשכתו של שר החוץ בירושלים. בימים האחרונים, התבטא דרומי בראיונות כמי ששוקל להיכנס לפוליטיקה ושמו של ליברמן עלה כאופציה בולטת. הכנסתו של דרומי לרשימת ישראל ביתנו עשויה להשפיע על קולותיהם של החקלאים ובני המושבים – קהילות בהן דרומי מוכר, בשל משפטו המפורסם.

כזכור, דרומי ירה בפורצים שחדרו לחווה שברשותו, והרג אחד מהם. במשפטו, הוא זוכה מעבירת הריגה, אך הורשע בנשיאת נשק ללא רישיון. בעקבות המשפט, החלו בכנסת להריץ חוק על שמו, אשר יתיר ירי אל עבר מי שפורץ לשטח חקלאי מגודר. אנשי ישראל ביתנו וליברמן פעלו רבות לקידום החוק, וזרעי הרומן בינם לבין דרומי נשתלו כבר אז. למרות הדברים, דרומי עדיין איננו חבר מפלגה וטרם נרשם ככזה. דרומי ביקש שלא להתייחס לדברים. "כרגע אני מעדיף שלא לדבר על הנושא", אמר דרומי, "אם יהיה מה לעדכן אחרי הפגישה – אעשה זאת".

עד כה, לא צירף ליברמן אישים חדשים לרשימת ישראל ביתנו לכנסת, למעט יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר. בפגישה השבוע עם פעילי מפלגה בירושלים, כבר התגלעו חילוקי דעות בין שמיר לליברמן, כשהרכש החדש יצא נגד תכניתו של יו"ר המפלגה לחילופי שטחים, ואמר: "אינני חושב שזה רעיון טוב ואני לא חושב שליברמן עצמו חושב שזה פתרון טוב להיום, אלא מוצא אחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully