וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכש של ליברמן חולק עליו: "לא לחילופי שטחים"

יהושע בריינר

23.10.2012 / 21:50

בשיחה עם פעילי ישראל ביתנו, סיפר יאיר שמיר, בנו של רה"מ לשעבר, על "הכימיה עם ליברמן" - אך כפר באחד מעיקרי משנתו המדינית. הוא תקף את הליכוד, ה"מזגזג לימין ולשמאל"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

יאיר שמיר, הרכש החדש של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ובנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, הציג היום (שלישי) את משנתו הפוליטית. בשיחה עם פעילי המפלגה בירושלים תקף שמיר הבן את הפוליטיקאים המכהנים ואת מפלגת הליכוד, אולם הבהיר כי גם אביגדור ליברמן איננו ממשיך דרכו של אביו. "הפוליטיקה לא עניינה את אבי. הוא התחבר למקום שבו ראו את הארץ הזו כעתידה של העם היהודי, וישראל ביתנו היא העוגן של ממשלות הליכוד וחלק מאותו בית", אמר שמיר. הוא התייחס לעובדה שבחר שלא להתמודד במפלגה שהנהיג אביו והסביר: "לא הצטרפתי לליכוד כי ראיתי בישראל ביתנו מקום יציב ולא מקום שמזגזג לימין ולשמאל. פה אתה יודע מה הדרך, יודע מי האנשים ויודע שהדברים ייעשו, ולכן זה בית יותר טוב".

יאיר שמיר נפגש עם פעילי ישראל ביתנו, אוקטובר 2012. טלי מאייר
"פה אתה יודע מה הדרך". שמיר, היום באירוע בירושלים/טלי מאייר

שמיר הוסיף כי הוא אינו רואה בהצעת חילופי השטחים של ראש המפלגה ליברמן פתרון לסוגייה הפלסטינית. "אני וליברמן זה לא אותו אדם, ואני לא חושב שחילופי שטחים זה פתרון טוב, אלא מוצא אחרון. אני גם לא חושב שהוא עצמו חושב שזה פתרון טוב להיום. המצע של המפלגה היא להגיע למצב שבו אפשר לחיות במקום הזה ביחסי שכנות טובה ולפעמים נצטרך פשרה פה ושם, אבל להתפשר מראש זה שטות. כמו אבי, גם אני מתנגד למדינה פלסטינית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הייתה לי כימיה עם איווט ליברמן"

בדבריו תקף שמיר את הפוליטיקאים, ואמר כי כיום מכהנים בכנסת אנשים שהקדישו את מרבית חייהם רק לפוליטיקה. "כשאתה מביט בפוליטיקאים, אתה רואה שהם הקדישו את חייהם הבוגרים לפוליטיקה, וזו בעיה", אמר שמיר, "אתה חייב שבחבורה שקובעת את איכות חיינו ואת ביטחוננו יהיו אנשים שהיו גם בעולם האמיתי. אתה חייב שיהיו שם אנשים שהיו במצב של פשיטת רגל או שהיו לחוצים לקיר והיה נראה שלא היה להם מוצא, אנשים שהיו במצב של רעב ללחם. לא שאני הייתי במצב שכזה, אבל ידעתי לאסוף גרוש לגרוש. מרבית הפוליטיקאים היום הם אנשים שחיו בבועה ולא יודעים שיש עולם אחר. היום שולחים למשא ומתן אנשים שמעולם לא מכרו אוטו משומש". בהתייחסו למחאה החברתית אמר שמיר כי היה כמה פעמים בשדרות רוטשילד ו"היו שם גם כמה 'נאטים' וקבצנים, אבל היו שם גם כאלה שהחליטו לקחת את הדברים לידיים ולפעול למען עצמם".

שמיר סיפר גם מדוע החליט להצטרף לפוליטיקה. "כמעט כל חבריי אומרים לי שהשתגעתי ובמשפחה אומרים שנפלתי מהכיסא, אבל אני צריך את זה. הייתה לי כימיה עם איווט ליברמן", הוא סיפר, "נפגשנו כשהייתי יו"ר אל על, ואילולא ליברמן, עד היום החברה הייתה כושלת. בסופו של יום הכל בנוי על אמון, ואם אני קופץ למים הפוליטיים, אז לפחות שנטבע עם עוד מישהו", אמר שמיר ומיהר להוסיף כי "זה מה שיכול לקרות במפלגות אחרות".

בנו של הרמטכ"ל לשעבר בר לב יצטרף מחר למפלגת העבודה

בתוך כך, גם במפלגת העבודה ובמפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד" נערכים להצטרפות של אישים נוספים לרשימה לכנסת. מחר יודיע מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, אל"מ במיל' עומר בר לב, על הצטרפותו למירוץ על מקום ברשימת העבודה. בר לב, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, חיים בר לב, הוא כיום איש היי טק רפואי ובעבר הקים את עמותת "אחריי". גם חילי טרופר, מייסד עמותת "במעגלי צדק", הפועלת להבטחת זכויותיהם של עובדים ולנגישות לאנשים עם מוגבלות וסמנכ"ל בתנועת "אחריי", ייפגש מחר עם יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', ויודיע על הצטרפותו למפלגה. טרופר, בוגר סיירת דובדבן, היה מנהל בית הספר הצעיר ביותר שהיה אי פעם בישראל, כאשר ניהל את התיכון לנערים ברנקו וייס ברמלה.

במקביל, יאיר לפיד, צפוי להציג מחר שתי מועמדות נוספות לרשימת המפלגה לבחירות בכנסת: ד"ר עדי קול, מייסד פרויקט "אוניברסיטה בעם" ועורכת הדין קארין אלהרר. השתיים יצטרפו לחברים נוספים שכבר הוצגו: ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן וראש עיריית דימונה מאיר כהן.

בהכנת הכתבת השתתפו טל שלו ופנחס וולף

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

בחירות 2013 - כותרות אחרונות
חוזרת למרוץ? לבני נפגשה עם פרס במשכן הנשיא
כמו באמריקה? "עימות בין המתמודדים בבחירות"
השר הרשקוביץ קרא לבנט: "הצטרף אליי ולאורלב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully