וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ש"ס הסתיים בפשרה: הנהגה משולשת

17.10.2012 / 20:15

לפי המתווה שהוסכם תעמוד בראש ש"ס הנהגה ללא יו"ר בפועל, שתכריע לפי רוב בין השלושה. ישי יהיה מספר 1 ברשימה, דרעי יו"ר מטה הבחירות ואטיאס ישלים את משולש הבכירים

מועצת חכמי התורה של ש"ס תתכנס הערב (רביעי) בסביבות השעה 21:00, בביתו של הרב עובדיה יוסף, במטרה להכריע באשר להנהגת המפלגה בכנסת הבאה, באמצעות חלוקת תפקידים בין אריה דרעי ואלי ישי, לפיה האחרון יוסיף לכהן כשר הבכיר במפלגה, בעוד דרעי יכהן בתפקידו הראשון כיו"ר מטה הבחירות של ש"ס. בנוסף, לפי המתווה שהוסכם על בכירי המפלגה, בהנהגת ש"ס יעמוד גם השר אריאל אטיאס, שסמכויותיו המיועדות טרם הובהרו. טרם כינוס המועצה, נפגשו דרעי וישי ולחצו ידיים, בתום מאבק ארוך ומתיש בו שרר מתח רב בין מי שראו עצמם מנהיגי המפלגה, כל אחד בפני עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרעי וישי טרם כניסתם לדיון מועצת חכמי התורה של ש"ס, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע בדיוק זימן הרב עובדיה את השר אטיאס לשיחה, בה אמר לו כי המגעים בין דרעי לישי לקראת פיצוץ, וביקש שיתוך בין השניים. מאז פעל אטיאס לפי הוראת רבו וקיים פגישות ארוכות בנפרד, עם מקורבי השניים ועמהם, עד הגעתם להסכמה היום.

לעת עתה לא יעמוד בראש המפלגה יושב ראש, לפחות לא רשמית, ואיש מהשלושה לא יוכל להתהדר בתפקיד, כאשר החלטות יתקבלו על פי רוב בין השלושה. עם זאת, ישי צפוי לשמור על מקומו הראשון ברשימת ש"ס, בעוד דרעי - על אף הצהרות מקורביו כי לא יתפשר על כך - יהיה מספר שתיים של ישי, ואטיאס ישובץ במקום השלישי.

אריאל אטיאס, אריה דרעי, אלי ישי. עומר מירון
זה ששב, זה שקפץ על ההזדמנות וזה שבסופו של דבר שמר על מעמדו. דרעי, אטיאס וישי/עומר מירון

למרות המסר על יחסים טובים שמנסים לשדר מקורבי השניים, האווירה מאחורי הקלעים לא היתה פשוטה כלל, בשל המתח הרב הרב ביניהם. עד אתמול היה ברור כי המקום הראשון נלקח מאלי ישי, אולם אהבת הרב אליו ומאמציו של ישי הובילו בסוף לפשרה שהתקבלה. ייתכן שגם העובדה שדרעי הבין שזמנו אוזל והוא צריך לממש את האיום שלו להקים מפלגה חדשה, הוסיף להתגמשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully