וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תצפיתניות בגבול הצפון הגיעו למשמרת שיכורות

קובי דוד

14.10.2012 / 14:53

קצינה שערכה תדריך לפני עלייה למשמרת לשלוש חיילות בבסיס מצפה עדי חשדה בהן, ובחיפוש בחדרן גילתה משקה אלכוהול. "מדובר בפרשה מביכה", אמר גורם בבסיס. צה"ל פתח בתחקיר

שלוש חיילות צה"ל בדרגת רב"ט, המשרתות כתצפיתניות בבסיס מצפה עדי בצפון, סמוך לגבול עם לבנון, הגיעו אתמול (שבת) למשמרת בבסיס כשהן תחת השפעת אלכוהול – כך נודע לוואלה! חדשות. בפיקוד צפון רואים בחומרה את המקרה, ובשל כך הוחלט לערוך תחקיר ולקיים שיעורי הסברה לחיילים. לפי שעה לא ברור אילו צעדים יינקטו כלפי החיילות.

במהלך סוף השבוע החולף נשארו שלוש החיילות לתורנות שבת, וככל הנראה הן רכשו את המשקה המשכר לפני שהגיעו לבסיס. למרות הנהלים המחמירים החלים על חיילים הנמצאים בתפקיד, החיילות הגיעו לתדריך לפני המשמרת כשהן תחת השפעת המשקה. המפקדת של החיילות הבחינה כי הן מתנהגות באופן מוזר, ודרשה לערוך חיפוש בחדר שלהן. המפקדת הופתעה לגלות כי התצפיתניות הסתירו בחפצים האישיים של אחת מהן בקבוק אלכוהול.

צה"ל עושה עיבוי בגדר בגבול הצפון, יולי 2011. משה אסרף, ג'יליס
המפקדת ערכה חיפוש וגילתה בקבוק אלכוהול. גבול הצפון./ג'יליס, משה אסרף

"עדיין לא ברור מה בדיוק אירע במהלך תורנות השבת", אמר גורם מהבסיס לוואלה! חדשות. לדבריו, "אין ספק שמדובר בפרשה מביכה, המפקדים הבכירים בפיקוד חוקרים את המקרה ואותן חיילות יידרשו בסופו של דבר להסביר את מעשיהן". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע חמור שנמצא בימים אלה בתחקיר על ידי המפקדים. בגדוד נערכים שיעורי הסברה בנוגע לחומרת המעשה והשלכותיו".

אין זו הפרשה השנויה במחלוקת הראשונה בה מעורבות חיילות המשרתות בתפקיד הנחשב ל"עיניים של המדינה". ביולי 2011 הוגשו כתבי אישום נגד ארבע תצפיתניות מפיקוד צפון בגין השמדת רכוש וחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה. החיילות נתפסו כשניתקו את המחשבים בעמדת התצפית והלכו לישון.

בעקבות חשיפת המקרה קצינים מפיקוד צפון מתחו ביקורת על התצפיתניות וטענו כי צה"ל משקיע משאבים רבים בעמדות התצפית על מנת להגביר את רמת הביטחון לאורך הגבול, וכי אירוע מהסוג הזה מוגדר ככשל חמור. מנגד, טענו התצפיתניות לתנאי שירות קשים מאוד. לדברי תצפיתניות מגזרות אחרות, דו"ח של נציב קבילות חיילים חשף כמה חודשים קודם לכן פרטים קשים מאוד אודות אופן השירות והתנאים להם הן זוכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully