וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לפיזיקה - לפורצי דרך במכניקת הקוונטים

תרומתם של שני מדענים מצרפת ומארה"ב נחשבת לפורצת דרך בשדה אופטיקת החלקיקים. בעקבות המשבר הכלכלי באירופה, המדענים יחלקו ביניהם פרס כספי ששוויו נמוך מהרגיל

פרס נובל לפיזיקה לשנת 2012 יוענק לשני מדענים שתרמו למחקר במכניקת הקוונטים. ועדת הפרס בשטוקהולם הודיעה בצהריים (שלישי) כי את הפרס יחלקו הצרפתי סרז' הרוש, יליד מרוקו בן 66 - ראש חוג בקולז' דה פראנס בפריז, והאמריקני דיוויד ווינלנד, בן 66, חוקר מהמכון הלאומי לתקנים ולטכנולוגיה במרילנד.

הוועדה הודיעה כי החליטה להעניק לשניים את הפרס בשל תרומתם פורצת-הדרך בשדה אופטיקת החלקיקים, ועל מחקרם שאיפשר לשלוט בפוטונים, שהם היחידה הבסיסית של האור. הם יחלקו ביניהם פרס כספי - אשר בעקבות המשבר הכלכלי באירופה, יהיה השנה בשווי נמוך מהרגיל, בשל תשואות נמוכות על כספי הקרן. גובה הפרס, שבשנים קודמות עמד על כעשר מיליון קרונות שבדיות, הופחת לשמונה מיליון קרונות - כ-1.2 מיליון דולרים, ויחולק בין ווינלנד להרוש.

פרופ' הרוש הצרפתי אמר במסיבת עיתונאים, שהתקיימה בטלפון כעשרים דקות לאחר שקיבל הבשורה על הזכייה, כי "היה לי מזל, כשהודיעו לי הייתי עם אשתי בחוץ, ליד ספסל, כך שיכולתי לשבת באופן מידי". הרוש חתם את השיחה במילים: "אתם יודעים, זה באמת מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully