וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה בקרב החרדים: תפילה נגד גיוס לצה"ל

1.10.2012 / 10:40

בעקבות פקיעת תוקפו של חוק טל והכרזת שר הביטחון כי יפעל לגיוס חרדים, מחולקים בימים האחרונים ברחבי הארץ דפי תפילה הקוראים לציבור החרדי להתפלל לביטול "רוע הגזירה"

עם פקיעת תוקפו של חוק טל בתחילת חודש אוגוסט השנה, הכריז שר הביטחון, אהוד ברק, כי צה"ל כי יחיל את חובת הגיוס על השנתון הנוכחי גם במגזר החרדי. התגובות להכרזה בקרב הציבור החרדי מעורבות - יש המקווים שהסערה תחלוף מעל לראשם, ויש המכריזים על כך שמדובר בגזירה רעה שצריך למנוע. החל מיום הכיפורים מחלקים גורמים חרדים, ככל הנראה ממודיעין עילית, דפי תפילה מודפסים ברחבי הארץ, שבהם נכתב כי על ציבור המתפללים לשאת תפילה כדי לבטל את "רוע הגזרה". יוזמי התפילה אף גייסו אחת מתפילותיו של רבי נחמן מברסלב, שאותה חיבר לפני כ-200 שנה נגד גזירת הקנטוניסטים בימי הצאר הרוסי ניקולאי הראשון.

בעלונים נכתב כי זו "תפילה נוראה וקורעת לב, לביטול גזירת הגיוס". בתחתית העלונים מצוין כי דף התפילה "נתחבר לפני קרוב ל-200 שנה, והוא מתאים מאוד לימינו אלה, בעת שראשי שלטון הערב-רב זוממים לבולל את שארית הפליטה בתוך כור היתוך השמד הציוני". רבי נחמן מברסלב חיבר את התפילה בתקופה שבה נהגו ברוסיה הצארית לחטוף ילדים יהודים מהוריהם ולגייס אותם מגיל צעיר לצבא הצאר. תוכן התפילה, הקוראת לעזרה משמיים כדי לבטל את הגזירה, נותר כפי שהיה, אך נוספו לתפילה כמה משפטים עם הקשר עכשווי.

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
צעירים חרדים בבסיס תל השומר/יותם רונן

בדף התפילה נכתב: "רחם עליי ועל כל התלויים בי ועל כל ישראל, ובטל מעלינו כל מיני צרות ודינים שבעולם, בטל מעלינו כל גזירות קשות, ובפרט גזירה קשה ומרה שבני ישראל יהיו מצוינים ומזוינים בכלי זין למען יתערבו בגויים וילמדו מעשיהם, תכסיסי מלחמה בתוך אנשי חיל". בסוף אוגוסט דווח כי כמה חיילים חרדים שגויסו במחזור אוגוסט האחרון לגדוד הנח"ל החרדי, התלוננו על היחס שקיבלו בבסיס הטירונים של החטיבה בבקעת הירדן. הטירונים קבלו על כך שאין מזגן בבית הכנסת, וכי קיימת בעיה בלוחות הזמנים של הארוחות, בשל הכשרות המיוחדת שדורשים כמה חיילים. בנוסף הם טענו כי קיימת וצפיפות במגורי החיילים ובמקלחות.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully