וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכלאה באמבטיה במשך עשור, ומסרבת להעיד נגד הוריה

גלעד גרוסמן

23.9.2012 / 10:21

במשך 10 שנים, מאז הייתה בת 11, התעללו בני זוג מקלקיליה בבתו של האב ומנעו ממנה ללמוד. בגלל התנגדותה להעיד, ייתכן שההורים יבקשו להמשיך במשפט ולא לחתום על הסדר טיעון

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בינואר השנה הוגש כתב אישום חמור נגד בני זוג מקלקיליה, שבו נטען כי השניים התעללו בבתו של הגבר ונעלו אותה באמבטיה במשך 10 שנים, מאז שהייתה בת 11. הבוקר (ראשון) היה אמור להיפתח שלב העדויות במשפט, אולם הוא נדחה מכיוון שהמתלוננת, שמתגוררת בשטחים, הודיעה שהיא מסרבת להעיד. הצדדים הודיעו לבית המשפט כי יקיימו פעם נוספת מגעים בניסיון לגבש הסדר טיעון, אולם ייתכן שדווקא הנאשמים ירצו להמשיך כעת בניהול התיק, בשל היעדרותה של העדה המרכזית.

על פי כתב האישום, כשהגיעה הילדה לכיתה ה', החליטו בני הזוג שהיא תפסיק ללכת לבית הספר. הם כלאו אותה במקלחת ומנעו ממנה להיפגש עם בני משפחתה, כולל עם אמה, אשתו הקודמת של האב. הם נהגו לפתוח את דלת המקלחת רק לאחר חצות ובשעות הבוקר למספר שעות, וזאת כדי שהבת תוכל לנקות את הבית ולבשל. כל זאת, כשהאב מאיים לרצוח אותה אם תנסה להימלט. בשלב מסוים עברו בני המשפחה להתגורר בקלקיליה, ושם על פי כתב האישום, נכלאה הילדה בחדר שחלונותיו נאטמו בקרשים כדי שלא תראה את הנעשה בחוץ.

כשעברו לבית אחר שוב נכלאה במקלחת כשהאב אוטם את החלון. לטענת הפרקליטות, לילדה ניתנה שמיכה אחת שעליה ישנה ובה התכסתה, ללא מזרון, בעוד שילדיהם המשותפים של בני הזוג ישנו בחדריהם. עוד נכתב בכתב האישום, כי כשהאב היה מתגלח, האישה הייתה צועקת לו שישאיר את סכין הגילוח במקום, כדי שהבת תוכל להתאבד. כמו כן נטען כי האישה נהגה להסית את האב נגד בתו וגרמה לו להכות ולהשפיל אותה, ובין השאר הטיח את ראשה בכיור המקלחת עד שנשבר וכיבה עליה סיגריות.

הביעה רצון להעיד נגד האב ואשתו

לאחר שהוגש כתב האישום התקיימו מגעים בין הפרקליטות להגנה, בניסיון לגבש הסדר טיעון. עם זאת, בפרקליטות לא רצו לחתום על הסדר מכיוון שהבת הביעה רצון להעיד נגד אביה ואשתו. כאמור, הבת הייתה אמורה להעיד היום, ואף הושג עבורה אישור כניסה לישראל, אולם לפני כשבוע וחצי היא הודיעה לתובעת בתיק כי אינה מעוניינת להעיד במשפט. בדיון הבוקר הודיעה התובעת, עו"ד שרון משעל מפרקליטות מחוז מרכז, כי הבת אמרה שהיא עומדת על כך שכל מה שאמרה נכון, אך רוצה לשים את הדברים מאחוריה.

הפרקליטות יכולה להוציא צו הבאה כדי לחייב אותה להופיע, אולם הדבר בעייתי מכיוון שהיא מתגוררת בשטחים. מעבר לכך, הפרקליטות אינה נוהגת לאלץ מתלוננות להעיד. העובדה שהמתלוננת לא מעידה פוגעת קשות בתיק של הפרקליטות, שמתבסס כעת בעיקר על חקירות הנאשמים במשטרה. בחקירות הודו הנאשמים בחלק מהנסיבות, אולם טענו כי נעלו את הבת לבקשתה כי חשה לא בנוח לצד אשתו השנייה.

האם החורגת, חנאן מלחם, החשודה בכליאת בתו של בן זוגה 9 שנים בביתם שבקלקיליה, בהארכת מעצר, ינואר 2012. דרור עינב
אשתו של האב מובאת להארכת מעצרה, ינואר 2012/דרור עינב

פרקליטו של האב, עורך הדין גיא עין צבי, אמר הבוקר כי "גם בשלב החקירה הבת לא התייצבה מספר פעמים במשטרה, למרות שזומנה. כבר אז המשטרה הייתה על סף שחרור הנאשם ממעצר ואי נקיטת הליכים נגדו עקב אי שיתוף הפעולה שלה, ונראה שאנחנו חוזרים על אותו דפוס. הלקוח שלי עומד בחירוף נפש על חפותו ונראה מה יהיה בהמשך".

פרקליטה של אשת האב, עורך הדין דוד יפתח, אמר הבוקר כי "מדובר בנערה אומללה שעברה שנים קשות. מרשתי, אמה החורגת של הנערה, ניסתה כל השנים לעזור לה אך הייתה גם היא נתונה בלחץ של בעלה. אני סבור שצריך לסיים את התיק בהסדר, על מנת לאפשר למתלוננת לפתוח דף חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully