וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בברכה לשנה החדשה: ישראל - ארץ שאין לפחד בה

טל שלו

16.9.2012 / 1:05

ערב השנה החדשה, שנת תשע"ג, פרסם הנשיא פרס ברכת "שנה טובה" עבור אזרחי ישראל והיהודים בגולה. "מדינת ישראל היא נס", כתב. "יש לנו היכולות והכשרונות להכות כל אויב"

קרדיט: עמוד הפייסבוק של בית הנשיא

לרגל השנה החדשה שיגר הלילה (ראשון) נשיא המדינה, שמעון פרס, ברכה מיוחדת לאזרחי ישראל, ואיגרת נוספת לעם היהודי בתפוצות שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו. "בפרוס השנה העברית החדשה – תשע"ג – ברצוני לברך אתכם בברכת שנה טובה ולייחל מעומק הלב שתהא זו שנת שלום וביטחון, שנת שגשוג ופתיחה", פתח הנשיא.

"מדינת ישראל היא למעשה נס, הוכחה שניתן לעשות מעל המצופה ומעבר לקיים. להישגיה אין אח ורע. ישראל שוקקת ותוססת, דינמית ומחושלת בכוח רצון ובנכונות לבחון כל רעיון וגישה חדשניים", כתב פרס. "כשגילינו שאנו דלים במשאבי טבע, באדמה ובמים הבנו שיש בידינו משאב שלא יסולא בפז: האדם".

נשיא המדינה שמעון פרס שב לביתו הבוקר , מאי 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"מדינת ישראל היא ההוכחה שניתן לעשות מעל המצופה ומעבר לקיים". פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא מנה בברכתו הישגים רבים של ישראל בתחום המדע והטכנולוגיה והדגיש את צה"ל - "הצבא שאין טוב ממנו בעולם". הוא המשיך וכתב כי בישראל נבנתה כלכלה מובילה, משטר דמוקרטי, ביטחון סוציאלי ואקדמיה משגשגת. "ישראל היא חברה פלורליסטית ומרובת גוונים, בה חיים יחד בשלום יהודים, נוצרים, ערבים, בדואים, דרוזים וצ'רקסים", הוסיף פרס.

לדברי הנשיא, כל ניסיון לפגוע במרקם החיים המשותף ולבזות רגשות דתיים ראוי שייענה בתגובה חריפה. "אין להשלים עם גזענות ואלימות מכל סוג שהוא, עם קנאות דתית ופוליטית, עם אפליה על רקע מגזרי או מגדרי. בתופעות אלו יש לטפל הן על ידי רשויות אכיפת החוק, וחשוב מכך באמצעות חינוך – לסובלנות, לשוויון, לכבוד ולקבלת האחר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ישראל היא מדינה שיש לקוות בה"

בברכתו התייחס הנשיא גם למצב הביטחוני איתו מתמודדת ישראל. "אנו ניצבים היום בפני אתגרים ביטחוניים לא קלים. אין להקל בהם ראש, אם גם אין בהם כדי להכניס מורא בקרבנו. ידענו להתגבר על מצבים קשים בעבר ואני סמוך ובטוח כי יש לנו את היכולות ואת הכישרונות להכות כל אויב ולהביס כל איום. ישראל היא ארץ שאין לפחד בה. ישראל היא מדינה שיש לקוות בה".

לדברי פרס, ישראל נמצאת בעיצומה של תקופת מעבר שיש לעבור בזהירות הדרושה. "עלינו לשמר ולחזק את יחסי השלום עם שכנותינו מצרים וירדן. אני משוכנע כי בשנה הקרובה גם תימצא הדרך לחדש את המשא ומתן עם הרשות הפלסטיני ונמשיך ונשמור על הידידות העמוקה עם ארצות הברית ועל הקשרים החשובים עם אירופה, רוסיה ומדינות אסיה ואפריקה". את האיגרת חתם פרס בברכת "חג שמח ושנה טובה ומבורכת".

לקריאה נוספת:
הנשיא פרס: "לא לזגזג בהתנהלות מול ארה"ב"
אחרי נתק של חודש: פרס ונתניהו נפגשו בירושלים
הנשיא פרס: התגרענות אירן תוביל למלחמה קרה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully