וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מוכן לספוג הביקורת - למען לחץ על אירן"

טל שלו

13.9.2012 / 20:18

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי "אם נתניהו לא היה מעז לדבר בפומבי, לא היה נוצר לחץ בינלאומי על אירן". לדבריהם, "הוא ימשיך לדרוש קו אדום ברור נגד גרעין אירני"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה אינו נרתע מהביקורת המושמעת עליו בסוגיית הקווים האדומים בנושא האירני: גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו הערב (חמישי) כי "ראש הממשלה מוכן לספוג את הביקורת, כי הניסיון מוכיח שאם נתניהו לא היה מעז מעת לעת לומר בפומבי דברים, לא היה נוצר לחץ בינלאומי חסר תקדים על אירן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחנוכת טחנת הרוח החדשה בימין משה, אוגוסט 2012. עומר מירון
לא מושפע מהביקורת. נתניהו/עומר מירון

בימים האחרונים נשמעה ביקורת הן מצדו של שר הביטחון אהוד ברק, והן מצדו של שר החוץ אביגדור ליברמן, כמו גם ביקורת קשה בעיתונות האמריקאית, על התבטאויותיו של נתניהו בשבוע האחרון ועל עימותיו המתוקשרים עם בכירי ממשל אובמה בסוגיית "הקווים האדומים" על אירן. "נתניהו מאמין שהצבת קו אדום נגד התחמשות אירן בנשק גרעיני היא אינטרס חיוני של מדינת ישראל", אמר הגורמים בסביבת ראש הממשלה. "לכן, הוא ימשיך לדרוש בקול צלול מהקהילה הבינלאומית להציב את הקו הזה".

שר החוץ ליברמן אמר היום כי "כל הוויכוחים צריכים להתנהל מחוץ לתקשורת, מחוץ לדיונים פומביים" וכי "יש מספיק צינורות להעביר מידע ואין צורך בדיאלוגים פומביים". בהרמת כוסית לשנה החדשה לעובדי משרדו, אמר ליברמן כי "לפעמים יש ויכוחים, אבל בסיס היחסים שלנו עם ארצות הברית הוא איתן ומושתת על ערכים משותפים וחברות, גם ביחסי כלכלה. ארה"ב הייתה הראשונה להתייצב לצדנו בכל פורום בינלאומי ואסור לשכוח זאת. למרות המצב הכלכלי הלא-פשוט, היא הגדילה את התמיכה שלה בכיפת ברזל. היחסים תמיד יהיו אבן היסוד של מדיניות החוץ שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל הוויכוחים צריכים להתנהל מחוץ לתקשורת". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה גם תקפה הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה, ברברה בוקסר, את ראש הממשלה נתניהו. במכתב ששלחה לו, כתבה הסנטורית, הידועה כמחוקקת פרו-ישראלית, כי היא "מאוכזבת עמוקות מההערות שלך, שמציבות סימני שאלה על תמיכת ארצות הברית בישראל ומחויבותה למניעת נשק גרעיני מאירן". לדבריה, "ההתבטאויות שלך מנוגדות לחלוטין לברית יוצאת הדופן בין ישראל לארצות הברית, שבאה לידי ביטוי בפועלו של אובמה ובפועלו של הקונגרס", נכתב.

"נתניהו נחוש מתמיד להרחיק ממנו את נשיא ארה"ב"

במקביל, אמש פרסם העורך הראשי של המגזין האמריקאי הנחשב "ניו יורקר", דיוויד רמניק, מאמר חריף בו תקף את נתניהו תחת הכותרת "הימורים נאו שמרניים". רמניק כתב כי "קשה להגזים בתיאור הסיכונים שבנימין נתניהו מטיל על עתיד מדינתו שלו". הוא האשים אותו כי גרם לבידודה של ישראל בזירה הדיפלומטית, בסיכול האפשרות להסדר צודק עם הפלסטינים וכי כעת "הוא נראה נחוש יותר מתמיד להרחיק ממנו את נשיא ארצות הברית - וכבן ברית לקמפיין של רומני, להפוך את עצמו לפקטור מכריע בבחירות 2012".

הדברים הללו מגיעות על רקע חילופי הדברים הקשים בין נתניהו לבכירי הממשל בעניין הגרעין האירני, שהגיעו לשפל הכולל חילופי התבטאויות, הדלפות והצהרות משני הצדדים, לאחר שנתניהו תקף בחריפות את מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, סביב הסוגיה האירנית. נתניהו שב והדגיש כי הוא דורש שאובמה יבהיר את הקווים האדומים כדי להרתיע את האירנים ולגרום להם להפסיק את העשרת האורניום.

בממשל אובמה זועמים על נתניהו ומאשימים אותו שהוא מפר כל כלל נהוג ביחסים המיוחדים בין המדינות. נכון לעכשיו, אובמה ונתניהו לא ייפגשו במהלך ביקורו של נתניהו בארה"ב בעוד כשבועיים בשולי העצרת הכללית של האו"ם, אך עם זאת בבית הלבן הדגישו כי הדבר נובע משיקולי לוח זמנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully