וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: "לא לזגזג בהתנהלות מול ארה"ב"

הנשיא שלח מסר מרומז לראש הממשלה ולשר הביטחון בסוגיה האירנית, ואמר כי "כשאמריקה רואה סכנה, אמריקה יודעת להילחם". השר מרידור קרא להדק את הסנקציות: "אירן במצוקה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לארה"ב באשר לדרכי הטיפול בתכנית הגרעין האירנית, קרא היום (רביעי) נשיא המדינה, שמעון פרס, "להסתכל על ארה"ב באופן אסטרטגי". בדברים שאמר בטקס הרמת כוסית שנערך בבסיס חיל הים בחיפה לרגל השנה החדשה, מתח פרס ביקורת מרומזת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל שר הביטחון, אהוד ברק, ואמר כי "אין לנהוג בזיגזגים" אל מול ממשל אובמה.

"אירן מסוכנת להרבה מדינות, הן במזרח התיכון והן מחוצה לו. היא מאיימת גם על מדינות מוסלמיות קרובות ורחוקות ויש לה שאיפה אימפריאליסטית מסוכנת של השתלטות בנשק גרעיני ובטרור על המזרח התיכון כולו", אמר בפרס בטקס, בו נכחו גם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ומפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג. "ארצות הברית היא ידידה עצומה וחשובה של ישראל, תמיד הערכנו ידידות זו. גם היום כשיש חילוקי דעות הרבה עמים מקנאים בקשר זה. ארצות הברית רואה את הסכנה בכיבוש הדתי במזרח התיכון ואין לי ספק כי היא לא תוכל להשלים עם מצב זה", הוסיף הנשיא והדגיש: "כשאמריקה רואה סכנה, אמריקה יודעת להילחם והיא תעשה הכל למנוע מאירן נשק גרעיני".

נשיא המדינה והרמטכ"ל מפגש עם לוחמי חיל הים לרגל ראש השנה,ספטמבר 2012. ערן גילווארג
"להסתכל על ארה"ב באופן אסטרטגי". פרס בבסיס חיל הים בחיפה, היום/ערן גילווארג

כזכור, בחודש שעבר קרא פרס לשתף פעולה עם ארה"ב בכל הנושא לסוגיה האירנית והביע את התנגדותו לתקיפה באירן ללא גיבוי אמריקני. בתגובה, תקפו גורמים בסביבת ראש הממשלה את הנשיא ואמרו כי פרס "שכח את תפקידו". עם זאת, בתחילת השבוע נועדו פרס ונתניהו בבית הנשיא בירושלים וגורמים בסביבת ראש הממשלה ציינו כי הפגישה הייתה חיובית, ונמשכה כשעה וחצי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מרידור: "ההצהרות האמריקאיות הן חסרות תקדים"

בתוך כך, התייחס היום גם השר לענייני מודיעין, דן מרידור, לסוגיה ואמר כי "ראש הממשלה מאוד בולט בהעלאה למודעות הבינלאומית את סכנה של ההתגרענות האירנית". בדיון בכנסת אמר מרידור כי העובדה שלאירן אין היום פצצה גרעינית נובעת מה"פחד האירני" שהוא תוצאה של "מערכת בינלאומית של סנקציות קשות ובידוד בינלאומי משמעותי".

"ההצהרות האמריקאיות הן חסרות תקדים ויש מערכות אחרות שלא מתנהלות על פני השטח. הצלחנו לדחות את המהלך", אמר מרידור, והוסיף כי "אירן לא ויתרה על הרעיון" של תכנית הגרעין. "נחוצה נחישות עולמית והידוק הסנקציות", טען השר. "יש היום סימנים ברורים למצוקה שאירן נקלעה אליה. יש לחץ גדול והוא צריך לגבור. אנו מעוניינים בנחישות בינלאומית. זה חשוב למזרח התיכון, גם הערבי, ולעולם המערבי. המערכה לפנינו".

השר מרידור התייחס גם להדלפות מתוך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בשבוע שעבר. לדבריו, מדובר ב"הדלפה של מה שלא היה בישיבה, של חילוקי דעות שלא היו. זה חמור ולא צריך לקרות".

הלילה התקשר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראש הממשלה נתניהו ושוחח עמו על סוגיית הגרעין האירני. בהודעה שפרסם הבית הלבן, נמסר כי הנשיא האמריקאי ונתניהו אישרו במהלך השיחה את "מחויבותם המשותפת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". בנוסף נמסר כי אובמה ונתניהו "הסכימו כי עליהם להמשיך את ההתייעצויות המשותפות ביניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully