וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות בלוב: השגריר האמריקני נהרג אמש במתקפת טילים

ניר יהב

12.9.2012 / 12:00

במשרד הפנים בלוב אומרים כי השגריר, כריסטופר סטיבנס, נספה בשריפה שפרצה אמש בקונסוליה בבנגזי. דיווח: שני לוחמי קומנדו מתו לצדו, עוד דיפלומט נהרג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

משרד הפנים של לוב הודיע הבוקר (רביעי) כי הפקיד האמריקני שנהרג אמש במתקפה על הקונסוליה של ארצות הברית בבנגזי הוא השגריר בלוב, כריסטופר סטיבנס. השגריר מוצב בדרך כלל בשגרירות בטריפולי, וככל הנראה בא אמש לבנגזי כדי לסייע לדיפלומטים שנקלעו למצור. המהומות במקום פרצו במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, שלטענת כמה מיליציות "פגע בכבודו של הנביא מוחמד". במקביל, הסתערו מפגינים זועמים על מתחם השגרירות האמריקנית בקהיר וטיפסו על החומה המקיפה אותה.

הדיווח מהבוקר טרם אושר בוושינגטון, ככל הנראה מפני שלא הובא לידיעת כל בני משפחתו של השגריר סטיבנס. במשרד הפנים של לוב אמרו כי המאבטחים במתחם נאלצו לפתוח באש על ההמון שהתסער לעברם, דבר שרק תרם להתלהטות הרוחות. לפי כלי תקשורת ערביים, המתקפה אמש לוותה בירי רקטות לעבר המתחם. טרם ברור לגמרי אם השגריר האמריקני נהרג מירי או שנחנק מעשן ומת.

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
אחד מקירות הקונסוליה שעלו באש, לפנות בוקר בבנגזי/רויטרס

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי דיפלומט נוסף של השגרירות נהרג במתקפה על הקונסוליה בבנגזי, וכי שני לוחמי קומנדו אמריקנים שהוזעקו למקום נהרגו גם הם.

אמש, מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, מסרה הודעת חירום בה נאמר כי במתקפה נהרג "פקיד בכיר", אך לא פירטה את זהותו. "אני מגנה את המתקפה הזו בכל צורה", אמרה. "לבי נשבר מאובדן החיים. אין הצדקה למעשים אלימים בשום מקרה שהוא", אמרה. הודעתה לא נמסר על ההרוגים הנוספים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפגינים מצרים הסירו דגל ארה"ב מהשגרירות האמריקאית בקהיר, ספטמבר 12. רויטרס
ההמון שהתקהל מול השגרירות האמריקנית בקהיר, אמש/רויטרס

כאמור, ההפגנות מול הנציגויות האמריקניות במצרים ובלוב פרצו במחאה על קטעים מסרטון שהופץ ברשת. בסרטון נראה הנביא מוחמד כבן ההומוסקסואל למורשת לא ידועה, אשר קם - בשם הדת - להגן על עבדות ילדים, וקיום יחסי מין מחוץ לנישואים. הבמאי, שטוען שהוא ישראלי, סיפר כי גייס חמישה מיליון דולר להפקת הסרט, מכמאה תורמים יהודים אשר סירב לחשוף.

השגרירות האמריקנית בקהיר פרסמה אמש הצהרת גינוי ל"מאמצים הממושכים של יחידים תועים לפגוע ברגשות הדתיים של המוסלמים – כפי שאנו מגנים מאמצים לפגוע בבני כל הדתות". מאוחר יותר, בוושינגטון מיהרו להתנער מההצהרה: מקור רשמי אמר לכמה כלי תקשורת כי "הודעת השגרירות לא תואמה עם וושינגטון ואינה משקפת את עמדת הממשל האמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully