וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מפגינים הורידו הדגל משגרירות ארה"ב

ניר יהב

11.9.2012 / 21:25

כאלפיים בני אדם הפגינו מול השגרירות במחאה על סרט אמריקאי הלועג לטענתם לנביא מוחמד. חלק מהמפגינים קראו למצרים לנתק את יחסיה עם ארה"ב ואף ניסו לפרוץ לבניין

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

מפגינים מצרים טיפסו הערב (שלישי) על קירות השגרירות האמריקאית בקהיר והורידו את הדגל האמריקאי, כך דווח ברשת אל-ערביה. חלק מהמפגינים הצליחו להסיר את דגל ארה"ב מעל בניין השגרירות ולשרוף אותו. לדברי עד ראייה, המפגינים מחו על סרט אמריקאי שלעג לטענתם לנביא מוחמד. במקום הדגל, הם הניפו דגל שחור עליו נכתב: "אין אלוהים מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו".

מפגינים מצרים הסירו דגל ארה"ב מהשגרירות האמריקאית בקהיר, ספטמבר 12. רויטרס
הניפו דגל שחור עליו נכתב: "אין אלוהים מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו"/רויטרס

על פי רשת אל-ערביה, מסביב לבניין הפגינו כאלפיים בני אדם, כאשר 20 מתוכם ניסו לפרוץ לתוך הבניין. חלק מהמפגינים קראו למצרים לנתק את יחסיה המדיניים והכלכליים עם ארה"ב ועם כל מדינה שתשדר את הסרט, וכן לגרש את השגרירה האמריקאית מקהיר. עוד דיווחה הרשת כי המאבטחים סביב בניין השגרירות האמריקאית ירו לעבר המפגינים שטיפסו על גדרות הבניין וניסו לפרוץ לתוכו. כוחות הביטחון המצרים נמצאים במקום ומנסים לפזר את המפגינים.

זו הפעם הראשונה שבה מצליחים מפגינים לעלות על גדרות השגרירות האמריקאית בקהיר. רוב המפגינים משתייכים לזרמים האיסלמים, וחלקם אף קראו קריאות כגון "ברוח, בדם, נפדה את האיסלם". לאחר שהסירו את הדגל האמריקאי צעקו חלק מהם "אללה אכבר". המפגינים אף ניסו להציב דגל שחור במקום האמריקאי.

מספר ארגונים איסלמים קיצוניים קראו במהלך הימים האחרונים לקיים היום הפגנה מול בניין השגרירות האמריקאית במחאה על שידור סרט שמכפיש, לטענתם, את מוחמד. דובר "החזית הסלפית", ד"ר חאלד סעיד, אמר מוקדם יותר כי גורם בשגרירות האמריקאית אמר לו כי הממשל האמריקאי דוחה כל פגיעה בדת, ובין היתר בדת האיסלם, ומי שאחראי על הסרט "מבטא את עצמו בלבד ולא מבטא את מדיניותה של ארה"ב. עם זאת, הממשל האמריקאי אינו יכול לעשות דבר בנדון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully