וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים ומוסלמים בגרמניה מוחים: "עורלה? לא תודה"

על רקע קביעתו של בית המשפט בקלן ביוני האחרון, לפיה טקס המילה אינו חוקי, התאספו בברלין כ-500 מפגינים במחאה על הפסיקה. שר החוץ של גרמניה: "האיסור בלתי מתקבל על הדעת"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

כ-500 בני אדם, רובם יהודים ומיעוטם נוצרים ומוסלמים, הפגינו היום (ראשון) בברלין נגד קביעתו של בית המשפט המחוזי בקלן ביוני האחרון, לפיה טקס ברית המילה פוגע בשלמות גופם של התינוקות ולפיכך אינו חוקי.

ההפגנה נערכה בכיכר ב?ב?ל (לשעבר "כיכר האופרה") הידועה לשמצה, שבה שרפו הנאצים ספרים ב-1933. חלק מהמפגינים התעטפו בדגלי ישראל, אחרים לבשו לבוש מסורתי-אורתודוקסי. אחד השלטים שנשאו המפגינים האשים את גרמניה בקולוניאליזם, ואילו על שלט אחר נכתב "עורלה? לא תודה".

יהודים, מוסלמים ונוצרים הפגינו בגרמניה נגד האיסור על קיום ברית מילה, ספטמבר 2012. רויטרס
אחד השלטים שנשאו המפגינים האשים את גרמניה בקולוניאליזם. ההפגנה, היום/רויטרס

"אני מודאג מאוד מהוויכוח הזה", אמר היום שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה, בראיון למגזין הגרמני "פוקוס". לדבריו, "התרחיש לפיו משפחות יהודיות בגרמניה לא יוכלו למול את בניהן בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין".

דיפלומטים בגרמניה מודים שפסיקת בית המשפט הוכחה כ"הרסנית" לתדמיתה של גרמניה בזירה הבינלאומית, לאור עברה הנאצי, ובעקבות מחאות מצד ישראל וכן מצד מדינות מוסלמיות.

ראש הקהילה היהודית בגרמניה, דיטר גראומן, מסר לאותו מגזין כי העובדה שיהודים מוצגים כ"מעני ילדים" בשל טקס ברית המילה היא "בלתי נסבלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יהודים, מוסלמים ונוצרים הפגינו בגרמניה נגד האיסור על קיום ברית מילה, ספטמבר 2012. רויטרס
העובדה שיהודים מוצגים כ"מעני ילדים" בשל טקס ברית המילה היא "בלתי נסבלת"/רויטרס

בשבוע שעבר נקבעו בברלין תקנות חדשות הנוגעות למילת בנים. לפי התקנות החדשות, שני ההורים חייבים להגיש את הסכמתם לטקס בכתב, וזאת לאחר שתודרכו בנוגע לסיכונים הכרוכים בטקס המילה. כמו כן, על ההורים לספק הוכחה ל"מניע ולנחיצות הדתיים של טקס המילה".

גורם בכיר במשרד המשפטים הגמרני, תומאס היילמן, מסר כי המדיניות החדשה נועדה להגן על זכויותיהם של הורים יהודים ומוסלמים ושל ילדיהם. נכון להיום, כארבעה מיליון מוסלמים וכ-200 אלף יהודים חיים בתחומה של גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully