וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה כמה חודשים: הקבינט דן בהרחבה באירן

טל שלו

4.9.2012 / 20:22

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שמעו מבכירי צה”ל, השב”כ והמוסד את הערכת המודיעין השנתית, ודנו באפשרויות פעולה שונות באירן. אתמול אמר נתניהו: "קו אדום באירן יקטין הסכסוך"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בנתניהו מתייחס למאמץ הבינלאומי נגד אירן אתמול)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני קיימו היום (שלישי) את הערכת המודיעין השנתית, בה הציגו בכירי צה"ל, השב"כ והמוסד את ההערכות המעודכנות לשנה הקרובה. במוקד הדיון, עסקו הנוכחים בשאלת הגרעין האירנית, כמו גם בהמשך ההידרדרות בסוריה ובמצב במצרים. בין היתר, שמעו השרים את עמדות הגורמים המקצועיים לגבי האופציות השונות העומדות בפני ישראל בנוגע לגרעין האירני. זו הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שמקיים הקבינט המדיני-ביטחוני דיון נרחב בנושא האירני.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ושר הביטחון, מר אהוד ברק בישיבת המטכ"ל של צה?ל, ינואר 2012. דובר צה"ל
דנו באירן. שר הביטחון ברק וראש הממשלה נתניהו/דובר צה"ל

הערב, התייחס לסוגיה האירנית גם שר החוץ וחבר הקבינט, אביגדור ליברמן. בטקס הרמת כוסית של מפלגתו, ישראל ביתנו, אמר השר כי אם אירן תשיג נשק גרעיני, הדבר יביא ל"מירוץ חימוש מטורף, עם כל ההשלכות". עוד ציין ליברמן: "הקהילה הבינלאומית חייבת להבין את ההשלכה הקטלנית ביותר של אירן גרעינית – קריסת כל האמנות שנחתמו בקשר לאי הפצת נשק גרעיני – אשר כרגע על סף קריסה". כמו כן, התייחס השר ליחסי ישראל-מצרים, וציין כי "עדיין זמן קצר מלהבין איך זה יתפתח". ליברמן ציטט את דבריו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ואמר: "מדינת ישראל לא יכולה להיות פילגש במזרח התיכון, שכולם נהנים ממנה אבל אף אחד לא מוכן להיות בקשר איתה. זו דיפלומטיה שאנחנו לא נקבל".

"קו אדום" יעכב תקיפה?

על רקע המחלוקת בין ישראל לארצות הברית באשר לתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של אירן, אמר אתמול ראש הממשלה כי "המשטר האירני דוהר קדימה בתכנית הגרעין שלו משום שאינו רואה קו אדום ברור מהקהילה הבינלאומית, והוא אינו רואה את ההחלטיות והנחישות ההכרחיות מצד הקהילה הבינלאומית". לדבריו, "ככל שההחלטיות תהיה חזקה יותר והקו האדום ברור יותר, כך יקטן הסיכוי שיהיה לנו סכסוך".

אתמול גם דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקאי נקט וינקוט מספר צעדים "לפני מלחמה" במטרה להניא את ישראל מלצאת למתקפה חד-צדדית - ובמקביל לגרום לאירנים להתייחס ברצינות הראויה לשיחות המתקיימות בינם לבין המערב על פיתוח הגרעין. בין היתר, נשקלת האפשרות שהנשיא, ברק אובמה, יכריז על התנאים העשויים, או עלולים, להביא את ארצות הברית לתקוף באירן – כלומר, מה הוא "הקו האדום" שאילו טהרן תחצה אותו, היא תסתכן בעימות צבאי ישיר מול המעצמה החזקה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully