וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תבקש קלון, אולמרט יוותר על תנאיו

גלעד גרוסמן

4.9.2012 / 18:29

לקראת הטיעונים לעונש, העביר פרקליטו של אולמרט מכתב לפרקליטות, ובו נטען כי בכוונתו לוותר על זכויותיו כראש ממשלה לשעבר. התובע: "צר לנו על התכנים חסרי השחר במכתב"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתכוון לוותר על התנאים שמגיעים לו בתור ראש ממשלה לשעבר, בהם שירותי משרד, הוצאות טלפון ורכב - כך כתב היום (שלישי) פרקליטו, עו"ד אלי זוהר, במכתב ששלח לפרקליטות. זאת, בעקבות החלטת הפרקליטות לבקש מחר מבית המשפט המחוזי בירושלים להטיל עליו קלון, במסגרת שלב הטיעונים לעונש.

לפני כשבוע, שלח התובע במשפט מכתב אל עורך דינו של אולמרט, בו הודיע לו כי בשלב הטיעונים לעונש, בכוונת הפרקליטות לבקש לקבוע כי יש קלון במעשיו של אולמרט, אשר הורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. הטלת קלון פוסלת את המורשע מלכהן במשרות ציבוריות, ולכן, בכוונת הפרקליטות להציג בפני בית המשפט את החלטת ועדת הכספים בנוגע לזכויות מהן נהנה אולמרט כראש ממשלה לשעבר.

אהוד אולמרט יום לאחר הכרעת הדין במשרדו בתל אביב, יולי 2012. יותם רונן
מוותר על הזכויות/יותם רונן

"בעוד אולמרט משקף נורמה ראויה של כיבוד פסק דין, גורמים בכירים בפרקליטות אינם פועלים באופן דומה ותוקפים את הכרעת הדין במסגרתה זוכה אולמרט מן האישומים המרכזיים", כתב עורך הדין זוהר במכתב תגובה לפרקליטות. לטענת אולמרט, הוא אינו איש ציבור ולא מתכוון להתמודד על תפקיד בעתיד. כמו כן, הוא טוען כי העבירה בה הורשע אינה קשורה לעבודתו כראש ממשלה. "אולמרט אינו איש ציבור, ולכן החלטת הפרקליטות לבקש קלון עליו בשל הזכויות מהן הוא נהנה היא 'לוליינות משפטית' חסרת כל תום לב, המונעת ממניעים זרים, שמצטרפת לרצף של החלטות נטולות שיקול דעת שהתקבלו על ידי הפרקליטות במהלך ארבע השנים האחרונות", כתב.

הוא הוסיף שאולמרט מעולם לא ביקש את התנאים מהם הוא נהנה, והוא אינו מתכוון להיגרר לדיון מיותר בנושא, אליו מנסה הפרקליטות למשוך, לכן הוא מתכוון להודיע מחר כי הוא מוותר על כל התנאים המגיעים לו. לפיכך, לטענתו, בקשת הפרקליטות לקלון התייתרה לחלוטין.

בתגובה למכתב, העביר התובע בתיק, עורך הדין אורי קורב, תגובה לפרקליטי אולמרט, לפיו כוונת אולמרט לוותר על תנאיו לא ישנו את כוונתם לבקש הטלת קלון. "שלילת הטבות ממלאי תפקידים בכירים לשעבר, לאחר שהורשעו בעבירה שיש עמה קלון, מתחייבת על פי החוק ואינה נתונה לשיקול דעתו של איש. במקרה שלפנינו סברה המדינה, על פי כל המבחנים שנקבעו בפסיקה, כי יש במעשה שבו הורשע הנאשם קלון. מכאן חובתה של המדינה לעתור לקביעת קלון במסגרת גזר הדין", נכתב בתגובה. עוד הוסיף עו"ד קורב: "צר לנו על סגנון דבריכם חסר התקדים ועל התכנים חסרי השחר שבמכתבכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully