וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים: לנסר מבני הקבע במגרון ולא להרסם

יהושע בריינר

3.9.2012 / 19:15

עם סיום הפינוי פנו ראשי המתנחלים למערכת הביטחון בבקשה לא להרוס את 9 מבני הקבע במגרון אלא "לנסרם" ולהעבירם למקום אחר. משרד הביטחון בתגובה: "איננו בוחנים זאת כלל"

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות יהושע בריינר

האם בתי הקבע במגרון לא ייהרסו אלא "ינוסרו"? ראשי המתנחלים מבקשים ממערכת הביטחון להימנע מהריסת תשעת מבני הקבע במאחז שפונה אתמול מתושבים והיום (שני) הם פנו למשרד הביטחון בבקשה "לנסר" את המבנים ולהעבירם למקום אחר.

במגרון קיימים, כאמור, תשעה מבני קבע. בחמישה מהמבנים התגוררו משפחות והארבעה הנותרים שימשו כמבני ציבור. המתנחלים מבקשים לקיים במבני הקבע מתווה דומה לזה שסוכם בשכונת האולפנה כך שהמבנים "ינוסרו" ולא ייהרסו על ידי דחפורים. בין היתר, הוצע כי קירות המבנים ש"ינוסרו", יונחו בשטח המאחז לגביו קבע בג"ץ כי אין לפנות את המבנים במקום במה שזכה לכינוי "חלקה 10". כמו כן, הועלתה על ידי המתנחלים האפשרות כי בדומה לפסק הדין בעניין האולפנה, המדינה תגיש בקשה לדחות את פינוי מבני הקבע על מנת להיערך לקראת "ניסורם" והעתקתם ל"חלקה 10" או אל מחוץ לשטח המאחז.

משרד הביטחון: "הסוגיה אינה על הפרק"

בפועל, על אף הרצון הטוב שמגלים במערכת הביטחון כלפי אנשי מגרון, נראה כי בקשת המתנחלים איננה ריאלית. ראשית, מכיוון שעל פי פסיקת בג"ץ, על מגרון להתפנות מתושבים עד מחר, מה שבוצע כבר אתמול, ובהחלטת השופטים נכתב באופן מפורש כי יש לפנות את המבנים במקום עד ליום שלישי הבא. קשה לראות כיצד משרד הביטחון, שעד עתה לא פעל בשיטת ה"ניסור" ואפילו לא החל ליישם שיטה זו בבתי האולפנה בבית אל, יצליח לעשות זאת במגרון.

מעבר לכך, בניגוד לבית אל, שם הגיעו התושבים והמדינה להסכמה על פינוי מוסכם מבעוד מועד שאפשר היערכות ל"ניסור", במגרון עד אתמול לא התקיים כל משא ומתן עם אנשי מערכת הביטחון והם אף הודיעו כי לא ישתפו פעולה. רק לאחר הפינוי אתמול החלו השיחות בין הצדדים ויתכן שהידברות מוקדמת הייתה מאפשרת את העתקת מבני הקבע. ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "איננו בוחנים את הסוגיה כלל והיא אינה על הפרק מבחינת מימוש הפעולה על ידי משרד הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גבעת היקב  יום אחרי פינוי מגרון. עומר מירון
משאיות הובלה בדרכן לאתר המגורים הזמני בגבעת היקב/עומר מירון

מלבד מבני הקבע, צפוי משרד הביטחון להתחיל כבר השבוע בפינוי המבנים היבילים. מרביתם צפויים להיות מונחים סמוך למתחם צבאי באזור בית אל. בתוך כך, החלו היום תושבי מגרון לעבור אל אתר המגורים הזמני בגבעת היקב, אולם שמונה משפחות שעתידות לעבור למקום כבר הודיעו כי לא ייכנסו למבנים. מדובר במשפחות שקיבלו, בהגרלה שנערכה בין משפחות המאחז, קראווילות ישנות אשר גם לאחר שעברו שדרוג על ידי החטיבה להתיישבות עדיין נמצאות במצב לא טוב.

כך למשל, בחלק מהמבנים הקירות מתקלפים, חדרי השירותים מוזנחים והקירות במקום סדוקים. בחטיבה להתיישבות הבטיחו לתקן את כלל הליקויים בימים הקרובים. "פעמיים הרסו לי את הבית במגרון", סיפרה בבכי תמי גוטמן, שביתה נהרס בשנה שעברה ואמש פונתה שוב ממגרון, "כשבעלי הלך להילחם בלבנון הוא נתן הכל עבור המדינה, אבל עכשיו כשהמדינה הורסת בפעם השנייה את הבית שלו היא נותנת לו מבנה שאי אפשר בכלל לגור בו?".

בארגון שלום עכשיו הגדירו הערב את בקשת המתנחלים "לנסר" את בתי הקבע במגרון כ"חצופה" ואומרים בתגובה כי "דרישתם שוברת שיאים. מבחינת ראשי המתנחלים תקציב המדינה הוא הפקר. לא די שבנו שלא כחוק, כעת הם רוצים לגרור את המדינה להוצאות עתק מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully