וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו החייל שנפגע מטנק באימון ברמת הגולן

30.8.2012 / 14:10

יוני בן-ישי, חובש קרבי מגדוד 51 של גולני, מת בתום שלושה ימים בהם נאבק על חייו בבית החולים רמב"ם, אליו פונה באורח אנוש. חקירת מצ"ח נפתחה: "המפקדים מתנערים מאחריות"

צילום: שי מכלוף, ביה"ח רמב"ם, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סמל יוני (יהונתן) בן-ישי, לוחם חטיבת גולני שנדרס בתחילת השבוע על ידי טנק במהלך תרגיל ברמת הגולן, מת הבוקר (חמישי) מפצעיו, בתום שלושה ימים בהם נאבק על חייו בבית החולים רמב"ם שבחיפה, אליו פונה באורח אנוש.

בן-ישי, בן 20 במותו, שירת כחובש קרבי מגדוד 51 בגולני, השתתף בתרגיל שנערך במסגרת קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, באזור שבין נחל יהודיה למחנה גולן. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי לוחמי החטיבה וטנקים של חטיבה 188 הבחינו בטנק פוגע בו, והתריעו באזני מפקדיהם כי הטנק פגע בו והמשיך בנסיעה.

ברקע פתיחת חקירת מצ"ח בחקירה, לצד התחקיר המבצעי שמתנהל במקביל, התייעצו מפקדים וקצינים בגולני עם סנגורים צבאיים, בשל החשד לאשמה פלילית באירוע. גורם המצוי בפרטי המקרה אמר ציין כי "נכון לעכשיו המפקדים השונים מחטיבה 188, מחטיבת גולני ומקורס מפקדי הגדודים והפלוגות, כולל קצין הבטיחות של התרגיל, מתנערים מהאשמה כי הם נתנו את האישור ללינה בשטח או היו אחראים לתאונת הדריסה שהובילה למותו של בן ישי". בימים הקרובים צפויים להיחקר תחת אזהרה הקצינים המעורבים.

יוני בן ישי, החייל אשר נדרס על ידי טנק, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
יוני בן ישי, החייל שנהרג/באדיבות המשפחה

בעקבות התאונה נעצרו כלל האימונים ברמת הגולן עד קיום תחקיר ראשוני, כך נמסר בהודעת דובר צה"ל לאחר האירוע. לדברי גורם צבאי, החייל נפגע בעוצמה בעת שהטנק נסע לאחור, וכתוצאה מהמכה נפל החייל על ראשו ואיבד את הכרתו. "צוות הטנק עבר תשאול ראשוני בשטח שנעשה בשיא הרגישות, מאחר שהם בהלם מהאירוע. מוקדם מדי לבדוק מה גרם לאירוע הקשה. הטיפול הרפואי היה מהיר ומקצועי וכרגע נאבקים על חייו", אמר הגורם הצבאי. הוא הוסיף כי החייל התגייס לפני כחמישה חודשים לחטיבת גולני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מצ"ח חוקרת חשד לפלילים בתאונה

יממה לאחר התאונה, החלה המשטרה הצבאית החוקרת לתשאל קצינים וחיילים, בשל חשד לאחריות פלילית באירוע. על פי החשד שעולה מעדויות מפקדים, לא רק שלא נאכפו הוראות בטיחות, אלא כפי הנראה, בן-ישי וחיילים אחרים נשלחו לישון בציר תנועה של טנקים. בשלב זה, מכחישים המפקדים כי נתנו הוראה לישון בשטח בציר התנועה. עיקר הוויכוח בין המפקדים נסוב על מידת האחריות באישור תיק הרגיל ואכיפת הוראות הבטיחות, ונראה שקצינים בכירים בגדוד מאשימים זה את זה בעניין.

חייל נדרס על ידי טנק ברמת הגולן - מצבו אנוש.
החייל מפונה לרמב"ם

בעקבות הודעת המשטרה הצבאית החוקרת, החלו קצינים בכירים בגדוד 51, לרבות מפקד הגדוד, להצטייד בסניגורים צבאיים כדי להיערך לחקירה. גורם המקורב לאחד הקצינים מחטיבת גולני אמר בשיחת עם וואלה! חדשות כי "עוד לפני שהסתיים התחקיר המבצעי, החליטו כנראה בפיקוד צפון לערוף ראש של קצין. מאחר שאף אחד מהמפקדים לא רוצה לקחת סיכונים, הוחלט בסניגוריה הצבאית לאשר להם סניגורים, כדי שיוכלו להיערך לחקירת מצ"ח".

מחנה האימונים ליד קצרין שבו טנק דרס חייל, מחנה גולן, אוגוסט 2012. ג'יליס
בשלב זה, מכחישים המפקדים כי נתנו הוראה לישון בשטח בציר התנועה/ג'יליס

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "נפתחה חקירת מצ"ח ומתקיים תחקור מבצעי של האירוע. מטבע הדברים, אירוע קשה מסוג זה נחקר ונלמד, על מנת לעשות הכל כדי למנוע הישנותו בעתיד. כמו כן, קיימת חשיבות מכרעת לסיים את הבדיקות במהירות האפשרית. חוקרי יחידת מצ"ח פועלים ברגישות המתחייבת לאופי האירוע ומבצעים את תפקידם על פי פקודות הצבא".


לפנייה לכתב: amirbohbot@ walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully