וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: מגרון יפונה תוך שבוע, המשטרה תחקור אם הבתים נרכשו כחוק

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

29.8.2012 / 18:45

הרכב השופטים, בראשות נשיא העליון אשר גרוניס, קבע כי המתנחלים יפונו מהמאחז עד 4 בספטמבר. המדינה תקבל ארכה של 3 חודשים לפינוי החלקה שהמתנחלים טוענים כי נרכשה כדין

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

שופטי בג"ץ הורו הערב (רביעי) למדינה לפנות את כל תושבי המאחז מגרון עד 4 בספטמבר, יום שלישי בשבוע הבא. תוך שבוע ממועד זה – 11 בספטמבר - יפונו גם מבני המאחז, למעט עשרה קרוואנים המצויים בחלקה 10. הרכב השופטים, בראשות הנשיא אשר גרוניס, העניקו למדינה ארכה של שלושה חודשים בפינוי הבתים בחלקה זו, כדי לאפשר למשטרה לחקור אם הבתים שנבנו בה נרכשו כחוק, כפי שטוענים המתנחלים. השופטים קבעו כי גם אם טענת התושבים נכונה, והקרקע אכן נרכשה באופן חוקי, הרי שאין בכך כדי למנוע את הפינוי. כמו כן, נדחתה טענת המתנחלים לפיה האתר החלופי שנבנה עבורם בגבעת היקב אינו ראוי למגורים בשלב זה.

לדברי השופטים, מעתירת תושבי המאחז ניכר רצון להכשיר בדיעבד את הבניה במקום. בפסק הדין נכתב שאין ספק שכאשר המבנים במגרון נבנו, הקרקע לא הייתה שייכת למתנחלים. ואולם, השופטים נעתרו לבקשת המדינה לעכב את הריסת הבתים בחלקה 10, כדי לבדוק אם נרכשו כחוק. לדבריהם, אם יתברר כי יש חלקים במאחז מעבר לחלקה זו שגם הם נרכשו כדין, תושבי המאחז יוכלו לשוב ולבנות בהם בכפוף לקבלת כל ההיתרים החוקיים.

בהסתדרות הציונית מבטיחים: האתר החלופי - "חמישה כוכבים"

דיון בבג"צ בנושא מגרון. עומר מירון
העותרים הפלסטינים, אמש בבג"ץ/עומר מירון

פינוי המאחז, שנבנה בחלקו על קרקע פלסטינית פרטית, היה אמור להתבצע כבר אתמול, אלא שקבוצה של מתנחלים עתרו לבג"ץ כדי למנוע את פינויים של 17 בתים במקום. לטענת המתנחלים, הבתים נבנו על חלקות שנרכשו כדין, ולפי טענה נוספת האתר החלופי לשיכון המפונים, בגבעת היקב, אינו ראוי למגורים. הנשיא גרוניס הביע אתמול את כעסו על כך שהמתנחלים פרצו בניגוד לחוק שביל אל אחת החלקות על מנת להוכיח שקיימת גישה למקום. "עכשיו, אחרי כל מה שעברנו, עוד מבוצעות עבודות בלילה?", שאל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"שלום עכשיו": פסק הדין הוא ניצחון לשלטון החוק

מתנועת שלום עכשיו, שהגישה את העתירה לפינוי המאחז ב-2006, נמסר כי פסיקת בג"ץ מהווה ניצחון לשלטון החוק על פני שיטת המאחזים. "ההחלטה הופכת את מגרון מסמל של התרסה והפקרות לסמל של כיבוד החלטות בית המשפט ודרישות החוק", אמרו הערב בתנועה. "פסק הדין צריך להיות נקודת אור לחברה הישראלית, להוכיח כי גם המתנחלים אינם מעל לחוק ולהוכיח ששטחי הגדה המערבית אינם הפקר. אנו רואים בפסד הדין הישג משמעותי לכל מי שמאמין בפתרון של שתי מדינות, ולכל מי שמאמין בכללי המשחק הדמוקרטיים".

במגרון אמרו כי "זהו יום שחור למדינת ישראל. יום בו נרמסות זכויות האזרח הבסיסות של אנשי הימין. ביום זה מצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיראון עולם, לראשי ממשלות קודמים אשר בחרו להרים יד על מפעל ההתיישבות. אנו בטוחים כי אזרחי המדינה הציוניים יידעו לבוא חשבון אתו על כך".

  • עוד באותו נושא:
  • מגרון
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully