וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כתבה המורה על התלמיד בנימין נתניהו בכיתה ו'?

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, העניק לראש הממשלה תעודה משנת הלימודים תשכ"א, אז למד בכיתה ו'2 בבית הספר על שם הנרייטה סאלד בבירה. מה כתבה המחנכת תחת הקטגוריה "עבודה"?

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זכה הבוקר (שני) להפתעה מיוחדת, עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ג. נתניהו, שהגיע לכבוד היום החגיגי לבית הספר בו למד על שם הנרייטה סאלד בירושלים, קיבל מראש העיר ירושלים, ניר ברקת, תעודה מקורית משנת תשכ"א של התלמיד נתניהו שלמד בכיתה ו'2. בטקס נכח גם שר החינוך, גדעון סער.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, העניק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תעודת לימודים משנת 1961. לשכת העיתונות הממשלתית
התעודה של התלמיד נתניהו משנת 1961/לשכת העיתונות הממשלתית

התעודה הדהויה מעט, אשר נמצאה בארכיון העירייה, כללה גם מחברת מקורית של נתניהו, אשר למד אצל המחנכת רות רובינשטיין. בפנים המחברת, משנת 1961, נכתב בכתב ידה של המחנכת מעט על התלמיד שהיה: "בלימודים - חרוץ, בעל תפישה מהירה, פעיל. במשפחה - אדיב, מנומס, עוזר להורים, קורא. בעבודה - אחראי, מדייק בביצוע ובזמן. בחברה - חברותי, ממושמע, עליז, אמיץ, פעיל, מקבל מרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, העניק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תעודת לימודים משנת 1961. לשכת העיתונות הממשלתית
"מדייק בביצוע ובזמן"/לשכת העיתונות הממשלתית

במהלך הטקס העניק ברקת לנתניהו גם תעודה של אחיו המנוח, יונתן נתניהו, גם הוא בוגר אותו בית הספר, אשר נהרג במהלך מבצע אנטבה ב-1976. "כשגיליתי שלמדת פה בבית הספר סאלד, פניתי למנהל הארכיון בעירייה, מיכאל מהלר, והוא מצא עבורנו את התעודה שלך ושל יוני ז"ל", אמר ברקת לראש הממשלה.

ראש הממשלה התרגש מהביקור בבית הספר, בו החל את לימודיו לפני 56 שנים. "באתי לבית הספר הזה, לבניין הזה, היו פה צריפים, קיבלו אותנו יפה ומאוד התרגשתי, וידעתי, לדעתי, פחות אותיות מכם", אמר נתניהו לתלמידי כיתה א'. "המורה קיבלה אותנו ואמרה לנו 'שלום כיתה א''. אחר כך, אחרי הרבה שנים באתי לבית ספר אחר עם הילדים שלי ומאוד מאוד התרגשתי עם כל אחד בתורו, כשהם היו בכיתה א'. והיום אני מאוד מאוד מתרגש עבורכם".

ברקת עצמו פנה לתלמידים שנכחו בטקס ואמר: "אלה הציונים שקיבל ראש הממשלה בבית הספר, ואם אתם תקבלו ציונים דומים, מי יודע מה אתם יכולים להיות כשתהיו גדולים, מה יכול להיות אם תצליחו בלימודים כמו ראש הממשלה, לאן אתם יכולים להגיע? אולי מכם יצמח גם ראש הממשלה הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully