וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לבנון: "מי שירים יד על מגרון – תקוצץ ידו"

יהושע בריינר

26.8.2012 / 20:09

רבה של המועצה האזורית שומרון אמר את הדברים יומיים לפני תאריך היעד לפינוי היישוב. הרב דב ליאור אמר כי "כל מערכת משפט שאינה מבוססת על תורת עם ישראל איננה עומדת"

הרב של המועצה האזורית שומרון, הרב אליקים לבנון, התבטא היום (ראשון) בחריפות על רקע פינוי מגרון הצפוי להיערך עד יום שלישי. "יש דין ויש דיין, מי שירים ידו על בתי מגרון תקוצץ ידו וגם ראש ממשלה צריך לדעת את זה", אמר לבנון במהלך אירוע לציון שבע שנים להתנתקות, שנערך בבית הכנסת החורבה שבעיר העתיקה בירושלים. המדינה התחייבה לפנות את היישוב עד הדיון בנושא בבג"ץ, שיתקיים ביום שלישי הקרוב.

באירוע אחר שנערך היום, קרא הרב של קריית ארבע וחברון, הרב דב ליאור, לתושבי מגרון שלא להסכים עם המדינה על פינוי. "עליכם לעמוד בתוקף על זכותכם להישאר במגרון ולא להסכים לניסוחים של הבל וריק", אמר בכינוס עם התושבים. "אתם החלוצים האמיתיים של העם הזה ומי שהחלוציות שלו בארץ ישראל אינה נובעת מחלוציותה של תורה - אנו רואים שזה הולך ונמס אצלו", הוסיף ליאור, מבכירי הציונות הדתית.

אליקים לבנון , רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת ברכת יוסף ביישוב, חבר הנהלת מועצת יש"ע המתחדשת, חבר ועד רבני יש"ע ורב אזורי של השומרון, יולי 2011. עומר מירון
"יש דין ויש דיין". הרב אליקים לבנון/עומר מירון

"המקום הזה לא שייך לשום אפנדי (תואר טורקי י.ב). רק לפי החוק הטורקי, אם רוכב גמלים לקח את גמליו לאיזשהו הר והם הטילו שם את גלליהם אז המקום שייך לו. אנו יודעים שארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל , וזה גזל. כל מערכת משפט שאיננה מבוססת על תורת עם ישראל איננה עומדת מהתחלה ועד הסוף", אמר ליאור. "בעזרת השם עוד שבוע נשוב ונעמוד פה".

עוד קודם לכן קיימו המתנחלים טקס שבמהלכו החליפו את שמו של היישוב. "החלטנו לקרוא ליישוב אל-מגרון כי אנחנו חושבים שבסיטואציה שנוצרה יהיה הרבה יותר קל למערכת המשפט להתמודד עם הסוגיה כשקוראים למקום בשם ערבי", אמרו התושבים. חיים טייטלבאום, תושב המקום, נשא דברים ואמר כי אין שום טיעון משפטי שיכול להרוס את מגרון. "זה יהיה לא מוסרי ולא ציוני, והאחריות המלאה לכל פינוי שיהיה פה היא על ראש הממשלה. הוא לא יכול להתחבא מאחורי פקידים. ממשלה שרוצה בטובת ההתיישבות לא הורסת יישובים פורחים", אמר טייטלבאום.

הרב דב ליאור: "רבנים מעולם לא הסיתו לגזענות". רויטרס
"המקום הזה לא שייך לשום אפנדי". הרב דב ליאור/רויטרס

בשלב זה מסרבים אנשי מגרון לפנות מרצון את המאחז ועומדים על כך שכלל המשפחות יישארו במקום, כולל 30 המשפחות שאין מחלוקת על כך שהן מתגוררות על קרקע פלסטינית פרטית. המתנחלים טוענים כי לא ייתכן שיתפנו כל עוד הדיון בבג"ץ לא התקיים. מזכיר הממשלה צבי האוזר הגיע הערב אל שכונת גבעת היקב הסמוכה למגרון על מנת לעמוד מקרוב אחר התקדמות הבנייה במקום אשר אליו אמורים לעבור תושבי המאחז לאחר פינויים. כפי שפורסם הבוקר בוואלה! חדשות, הבנייה במקום אינה עומדת בלוח הזמנים עליו הצהירה המדינה לבג"ץ והמבנים במקום עדיין אינם ערוכים לקליטת המשפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully