וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים חוששים: פינוי מגרון יחל במוצאי שבת

יהושע בריינר

25.8.2012 / 0:40

נציגי המתנחלים, הטוענים כי הגיע לידיהם מידע לפיו פינוי המאחז יחל מחר, קראו לחיילי צה"ל לסרב לכל פקודה הקשורה בהכנות לפינוי במהלך היום: "חילול שבת לצורך לא מבצעי"

בעקבות חששות בקרב המתנחלים כי פינוי המאחז מגרון יחל עם צאת השבת, פנו אתמול (שישי) ראשי המתנחלים בקריאה לחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב לסרב לכל פקודה הקשורה להכנות לקראת הפינוי במהלך היום - על מנת להימנע מחילול השבת.

כזכור, בכירים במערכת הביטחון ביקשו מהמתנחלים במגרון להתפנות מרצון, והוחלט שלא לפנותם בכוח עד יום שלישי הקרוב. ואולם, המתנחלים חוששים כי כבר במוצאי השבת יחל הפינוי - ועל כן פנו לחיילים ולשוטרים וטענו כי מכיוון שאין מדובר בפעולה לצורך מבצעי, במידה שיידרשו לבצע פקודות הקשורות לפינוי במהלך השבת, עליהם לסרב פקודה.

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
בעבר באירועים מעין אלו, הטעו את החיילים בתואנה של אירועים ביטחוניים". מגרון/נמרוד סונדרס

"על פי מקורות בממשלה, פינוי וגירוש מגרון יחל מיד לאחר השבת", נכתב בהודעה של מנהלי המטה המשותף של ארגוני המתנחלים, "בעבר באירועים מעין אלו, הטעו את החיילים בתואנה של אירועים ביטחוניים וכוננות מבצעית - ובעקבות כך הכוחות הגיעו לשטח תוך חילול שבת המוני. סרבו לעלות לאוטובוסים או לארגן ציוד, היו זקופי קומה ובעלי ראש מורם".

"אם התושבים ייאבקו - המדינה לא תבנה חלופה"

במערכת הביטחון הודיעו למתנחלים כי הם דורשים את פינוי כלל המשפחות המתגוררות במאחז, כפי שהודיעה פרקליטות המדינה לבג"ץ, ולא יסתפקו בפינוי חלקי. נציגי מערכת הביטחון אף אמרו כי משרד הביטחון יסייע במעבר אל גבעת היקב, אולם הם עומדים על כך כי כלל המאחז יפונה עד ליום שלישי.

משרד הביטחון יעמוד לרשות המתנחלים לצורך הפינוי ויסייע בהעברת הציוד אל השכונה החלופית. בכל אופן, המסרים שהועברו היו ברורים וחד משמעיים - המדינה מתכוונת להגיע לדיון כאשר במגרון לא מתגורר איש. בקרב המתנחלים מבינים שאיומי מערכת הביטחון הם רציניים ועל כן מפצירים בתושבי המאחז להתפנות מרצון ולהימנע מתמונות של עימותים במהלך פינוי בכוח.

אתמול שלח מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף איתן דנגוט מכתב לראשי המתנחלים בו הודיע להם כי עליהם לעמוד בהסכם, בו הודיעו, לדבריו, כי יתפנו מרצון מהמאחז ולא ייאלצו להפעיל את כוחות הביטחון בפינוי בכוח. כמו כן, הודיע להם כי אם הפינוי לא יהיה מרצון, המדינה לא תראה עצמה מחויבת לקיים את הצד שלה בהסכם, שקבע פיתוח שכונת קבע חלופית לטובת אנשי מגרון בשכונת היקב הסמוכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully