וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליה פלסטינית תכננה פיגועי ירי וחטיפת ישראלי

20.8.2012 / 14:40

פעילי ארגון החזית העממית אספו מודיעין ונשק לקראת פיגוע נגד חיילים. הם גם תכננו לפני כארבעה חודשים חטיפת חייל או מתנחל, במקרה שאחד מהאסירים הפלסטינים ששבתו רעב ימות

חוליה של פעילים פלסטינים, רובם אסירים ביטחוניים לשעבר, תכננה לבצע פיגועי ירי נגד חיילים ולחטוף חייל או מתנחל, כך הותר היום (שני) לפרסום. ארבעה מפעילי החוליה של ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" נחשפו על ידי שב"כ בסיוע צה"ל והמשטרה, ובימים האחרונים הוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה.

החוליה החלה את פעילותה בסביבות אפריל השנה. במקביל להשתתפותם בפעילות המחאה למען האסירים הביטחוניים, תכננו חברי החוליה לבצע פיגוע חטיפת חייל או מתנחל, לצורך שחרור אסירים, ובראשם אחמד סעדאת, מזכ"ל "החזית העממית", הכלוא בישראל בגין מעורבותו במספר פיגועים, בהם רצח השר רחבעם זאבי.

כמו כן, החוליה תכננה פיגועי ירי שהיו אמורים לצאת לפועל במקרה של מות אחד האסירים במהלך שביתת הרעב שבה פתחו באפריל. החוליה תכננה לבצע ירי לעבר חיילים במחסום מכבים שעל כביש 443 ואספה מודיעין לקראת פעולה כזאת, וכן תוכנן פיגוע ירי נוסף במחסום ג'בע, מצפון מזרח לירושלים. במקרה זה, התכוונו חברי החוליה לבצע את הפיגוע, תוך שימוש באופנוע או כלי רכב אחר, כדי לאפשר למבצעים לברוח מהמקום במהירות לכיוון רמאללה.

המאבטח של מנגנון הביטחון הפלסטיני השיג את הנשק

את אמצעי הלחימה שהיו אמורים לשמש את החוליה, השיג עבורה הפעיל יוסף עליאן, בן 22 מהכפר ענאתא שמצפון לירושלים, שעבד כמאבטח במנגנון הביטחון הלאומי ברשות הפלסטינית. עליאן, שהיה כלוא בעבר בישראל, הצליח להביא לידי החולייה M-16, קלאצ'ניקוב קצר, אקדח יריחו, תת-מקלע MP5, ואקדח גלוק.

פעיל אחר בחולייה, סאלם דירדיסאוי, בן 40 מרמאללה, היה כלוא גם הוא בישראל מספר פעמים. בעת מעצרו הוסגרו מביתו נשק מסוג קלאצ'ניקוב, מחסנית, וכן ארגז של תחמושת תואמת. שני פעילים נוספים בחולייה הם אחמד שיח', בן 20, תושב ענאתא שהיה כלוא בעבר בישראל בגין מעורבות בפעילות טרור עממי ותקיפת כלי רכב ישראלי וג'סאן חסן כראג'ה, בן 22, תושב הכפר צפא שבאזור רמאללה, שהיה מעורב בגיוס פעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully