וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נעמדים לצד פרס: "מוטב לנתניהו שיקשיב לו"

פנחס וולף וטל שלו

17.8.2012 / 0:00

התבטאויותיו של נשיא המדינה בנושא האירני הצליחו לעורר זעם בסביבת נתניהו, אולם ח"כים באופוזיציה סבורים כי על ראש הממשלה להקשיב ולהפנים את הדברים

התבטאויותיו האחרונות של נשיא המדינה שמעון פרס באשר למתקפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן, הצליחה להרגיז את מקורבי נתניהו וגררו התבטאויות חריפות מצד ח"כים מהימין. עם זאת, ישנם מי שעדיין עומדים לצד הנשיא. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "השתלחותו של ראש הממשלה נתניהו בנשיא המדינה היא תוקפנית וגסה, והעובדה שהוא מסתתר מאחורי מקורבים אינה מפחיתה מחומרת תגובתו". יחימוביץ' הוסיפה כי "מוסד הנשיאות הוא המוסד החשוב והמוערך במדינה והנשיא עצמו מקובל ומוערך על הציבור כולו. הנשיא אמר דברים שביטאו דאגה ואחריות עמוקים למעמדה ולביטחונה של מדינת ישראל ומוטב לנתניהו שיקשיב לו היטב ויפנים את הדברים".

גם ח"כ נחמן שי (קדימה) גינה את דבריהם של מקורבי נתניהו, שטענו בין היתר כי הנשיא שכח מהו תפקידו, ואמר כי "הניסיונות לסתום את פיו של הנשיא פרס הם מגוחכים ופתטיים. הנשיא פרס מתבטא מתוך אחריות ואפילו בסמכות כמו שנוהג 'זקן השבט'. ראוי להאזין לקול הצלול והשקול של נשיא מדינת ישראל".

פגישת שמעון פרס ושר התיירות הבולגרי דיליאן דוברב,יולי 2012. עומר מירון
"קול צלול ושקול". פרס/עומר מירון

אך, כאמור, הנשיא זכה למתקפה של גינויים מצד חברי כנסת מהימין. ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "אמירותיו של הנשיא פרס הם חסרות אחריות. הדברים לא מפתיעים אותי. גם בעבר הוא לא גיבה את ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, לפני התקיפה של הכור בעירק. פרס נשאר אותו פרס שמאלן תבוסתן וחתרן שאינו מגבה ראשי ממשלות". רגב הוסיפה כי "בעקבות התנהגות זו אני בודקת אפשרות להפסיק את כהונתו. אני מצפה מהנשיא פרס שלא יעסוק בסוגיות שהם באחריות ראש הממשלה. אין בעולם נשיא שמגבה נשיא מדינה אחרת ולא את המדינה שהוא מייצג".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הגיב אף הוא ואמר כי חבל שנשיא המדינה "חוזר להיות שמעון פרס המוכר של אוסלו, ומציע לנו שוב להמר על ביטחון אזרחי המדינה ולסמוך על יהיה בסדר". לדבריו, "אם בגין היה מקשיב לפרס בזמנו, סדאם חוסיין היה תוקף אותנו במלחמת המפרץ בטילים מסוג אחר לחלוטין. ואם רבין היה מקשיב פחות לפרס בזמנו, לא היינו מקבלים בסיס טרור וטילים בעזה שמאיימים על הדרום וגוש דן. אי אפשר להפקיר את ביטחון המדינה למען חיבוקים ומדליות מעבר לים".

"הנזקים שפרס עושה מספיקים ל-200 שנה"

ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "גם כבוד הנשיא נגרר כנראה בעל כורחו לדיון הציבורי המיותר והמזיק למדינת ישראל. דווקא משום היותו ראש ממשלה ושר ביטחון בעברו ושותף סוד למבצעים מפוארים שגם הם היו במחלוקת והוכרעו על ידי הדרג המדיני, חייב כבוד הנשיא ברגישות הראויה. בדמוקרטיה, ובשלטון פרלמנטרי הסמכות והאחריות על הרשות המבצעת והעומד בראשה, ראש הממשלה. משום כך על הנשיא לדרוש הורדת הלהבות בוויכוח הלוהט הזה".

ואילו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לא בחל במילים ואמר כי "הגיע הזמן שהוזה המזרח התיכון החדש יבלה את שנת ה-90 שלו בבית אבות. הנזקים שהוא עושה לעם ישראל מספיקים ל-200 שנה".

לקריאה נוספת:
פרס על תקיפה אפשרית באירן: "ברור שלא נוכל לעשות זאת לבד"
בסביבת נתניהו תוקפים את פרס: "שכח את תפקידו"

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully