וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חצי שנה: מונה מנהל למערך הדוברות של נתניהו

טל שלו

17.8.2012 / 0:10

המנהל החדש, רפי שמיר, עבד באגף הדוברות במשרד. כפי שהעלתה בדיקת וואלה! חדשות, מי שעסק בדוברות בחודשים האחרונים היה ראש המערך הקודם, המכהן גם כראש מערך ההסברה הלאומי

אחרי קרוב לחצי שנה באיוש חסר, הודיעה אתמול (חמישי) לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מינוי מנהל קבוע למערך התקשורת והדוברות במשרדו. ראש מערך ההסברה הלאומי, לירן דן, הודיע כי החליט למנות את רפי שמיר, שעד כה עבד באגף התקשורת של המשרד, לנהל את מערך התקשורת והדוברות של נתניהו.

מאז פברואר האחרון פועל מערך הדוברות והתקשורת של נתניהו בהרכב חסר, שכן דן - ששימש כמנהל המערך - מונה למנהל מערך ההסברה הלאומי במקומו של יועז הנדל, וטרם מונה במקומו איש צוות בכיר שינהל את מערך הדוברות האמון על הפעילות השוטפת של ראש הממשלה. כעת, שמיר, שעבד בעבר בעיריית ירושלים ובשגרירות בריטניה בישראל והגיע ללשכת נתניהו לפני כשנה וחצי, ימונה למנהל אגף התקשורת והדוברות.

בתחילת השבוע פורסמה בוואלה! חדשות בדיקה בנושא היערכות מערך ההסברה הלאומי - הגוף במשרד ראש הממשלה האמון על הובלת מדיניות ההסברה הישראלית - לגבי תקיפה ישראלית באירן, ויישומן של שורה של המלצות של מבקר המדינה לגבי הצורך בחיזוק המערך. בבדיקה נחשף כי בניגוד להמלצות ברורות של המבקר, זה למעלה משנה לא כינס מטה ההסברה הלאומי, הגוף הביצועי במערך האחראי על ההסברה הישראלית בשגרה ובחירום, אף דיון אינטגרטיבי מיוחד בנושא אירן בהשתתפות כלל גורמי ההסברה הישראליים הרשמיים.

לשכת נתניהו: "המלצות המבקר נלמדו לעומק"

כמו כן, מאז אפריל שימש דן כראש מערך ההסברה הלאומי, אך לא מונה במקומו מנהל למערך הדוברות, ודן המשיך לעסוק בעיקר בדוברות השוטפת של ראש הממשלה - בניגוד להמלצות ברורות של המבקר על כך שבראש מערך ההסברה צריך לעמוד גורם מקצועי סמכותי, שיעסוק במשרה מלאה בנושא ההסברה ולא יעסוק במקביל בניהול השוטף של תקשורת ראש הממשלה. הדבר אף עומד בניגוד להתחייבות שנתן נתניהו עצמו למבקר על הובלת שינוי מבני במערך. בלשכת ראש הממשלה סירבו אז להתייחס לבדיקת וואלה! חדשות, אך הדגישו כי המלצותיו של מבקר המדינה נלמדו לעומק ומיושמות בפועל, ובכלל זה גם הוסיפו כי בקרוב ימונה מנהל למערך התקשורת והדוברות. אתמול, כאמור, מונה שמיר לתפקיד.

אגף התקשורת של נתניהו היה אחת מהזירות הפחות יציבות בשלוש השנים האחרונות, כשדן משמש למעשה יועץ התקשורת הרביעי שלצדו של נתניהו. דן מונה לתפקיד באפריל האחרון, לאחר שקודמו – הד"ר יועז הנדל, עזב בעקבות מעורבותו בפרשת נתן אשל. לפני הנדל - כיהנו בתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ, היום עורך "מעריב", וגידי שמרלינג, כיום דובר עיריית תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully