וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של ארה"ב: "ישראל טרם החליטה לתקוף באירן"

בתדרוך בפנטגון אמר פנטה כי לדעתו, "יש לתת פרק זמן נוסף לסנקציות הגוברות נגד תכנית הגרעין האירנית". רמטכ"ל ארה"ב, מרטין דמפסי: "ישראל לא תצליח לחסל הגרעין האירני"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פנטה, אמר אמש (שלישי) כי הוא לא מאמין שישראל כבר החליטה אם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן. בתדרוך שמסר בפנטגון הוסיף פנטה כי לדעתו, יש לתת עוד זמן לסנקציות ההולכות ומחמירות נגד הרפובליקה האיסלמית, לפני בחירה באופציית התקיפה. ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, אמר בתדרוך המשותף עם פנטה כי תקיפה ישראלית באירן לא תצליח לעצור את תכנית הגרעין שלה. לדבריו, "ייתכן שאני לא מודע לכל היכולות שלהם, אולם אני בטוח שזה סביר לומר שהישראלים יוכלו לעכב אך לא להשמיד את תכנית הגרעין האירנית".

שר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פנטה, מדבר בפנטגון. AP
ישראל טרם החליטה. ליאון פנטה/AP

דבריו של פנטה מתקבלים בהמשך לאלה של דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, שאמר כי יש עדיין "חלון" לאסטרטגיה של ארה"ב, והביע תקווה כי שיחות המעצמות עם אירן יניבו פרי, חרף היעדר פריצת דרך משמעותית עד כה. "אנו ממשיכים להאמין שיש עוד זמן ומרווח לדיפלומטיה", אמר קרני לכתבים במטוס הנשיא אובמה בדרכם לאירועי בחירות באיווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"יש לנו עיניים בגרעין האירני"

"עדיין יש לאירן הזדמנות להתקדם בתהליך הזה", הוסיף קרני שהתייחס גם לשיחות שקיימו בכירים אמריקאים עם צמרת הממשל בישראל בנושא ואמר כי וושינגטון הבהירה "לשותפיה" כי יש מספיק זמן לשכנע את אירן לשנות כיוון.

בשבוע שעבר אמר קרני כי המודיעין האמריקאי יוכל להבחין בהאצת תכנית הגרעין האירנית במידה ותתרחש. "יש לנו עיניים ויכולת לראות את ההתפתחויות בתכנית", אמר קרני. "אנחנו בטוחים שנוכל לזהות צעד פורץ דרך של אירן בדרך להשגת נשק גרעיני", הוסיף.

"אנחנו מאמינים כי יש עוד זמן ומרחב לטפל בנושא", אמר קרני. קרני התייחס לסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן ואמר כי "זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאירן לא תשיג נשק גרעיני. אנחנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן ואנחנו מתייעצים עם בעלות בריתנו באופן רציף בנושא".

עוד בנושא
ליפקין שחק נגד תקיפה באירן: ”לא נכון למהר”
ארה”ב: ”יש עוד זמן לדיפלומטיה ולסנקציות על אירן”
בדיקה: ההסברה הישראלית לא ערוכה לתקיפה באירן

עדכון ראשון: 22:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully