וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפקין שחק נגד תקיפה באירן: "לא נכון למהר"

טל שלו

14.8.2012 / 12:11

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לדיווחים על המחלוקת לגבי פעולה באירן, והבהיר: "אני בוטח לגמרי באנשי מערכת הביטחון". במקביל, הצהיר שר ההגנה האירני: "איומי ישראל - סימני חולשה"

טל אנגלנדר

הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, הצטרף היום (שלישי) לקולות המתנגדים לתקיפה באירן. "אני מניח שלפני מקבלי ההחלטות יש את אותו מידע שמצוי בידי ראשי מערכת הביטחון. אני שואל את עצמי איך מגיעים למסקנות כל כך שונות האנשים המקצועיים והאנשים הפוליטיים. אני בוטח לגמרי באנשי מערכת הביטחון ונותן משקל רב לדעתם", אמר ליפקין שחק באירוע לציון עשרים שנה לממשלת רבין השנייה במרכז מורשת רבין בתל אביב.

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לשיתוף פעולה עם ארה"ב ואמר: "אותה אינטימיות שקיימת בינינו לבין ארה"ב בפן המודיעיני והצבאי, אני לא מבין למה היא נעלמת בפן המדיני. אין ספק שהיכולות האמריקאיות הן הרבה יותר ארוכות ומבטיחות את הסרת האיום".

"אני מאמין לאמריקאים", הדגיש ליפקין שחק. "אני חושב שתישאר בידינו האופציה גם אחרי הבחירות בארה"ב, ולכן לא נכון למהר, לא נכון להעמיד את זה כאילו זה חייב לקרות בסתיו כמו שאני קורא בעיתונים. צריך אומץ רב כדי להחליט לתקוף באירן בסתיו".

מפגש לציון 20 שנה לממשלת רבין. יותם רונן
שרי ממשלת רבין השנייה באירוע/יותם רונן

בתוך כך, נמשכים האיומים מצד הרפובליקה האיסלמית. גורמים באירן ביטלו את האיומים הישראליים בתקיפה צבאית של מתקני הגרעין, וטענו כי בישראל יודעים כי יסבלו מהשלכות חמורות מאד של המעשה. "אנו לא לוקחים את הטענות הללו ברצינות משום שאנו רואים בהן כחלולות וחסרות בסיס", אמר היום דוברו של שר החוץ של אירן. "אפילו אם גורמים מסוימים במשטר הלא-לגיטימי רוצים לבצע פעולה טפשית שכזו, יש את אלו בממשלה שלא יאפשרו זאת משום שהם יודעים שהם יסבלו מאד מהתוצאות של פעולה כזו".

בנוסף, צוטט שר ההגנה של אירן, הגנרל אחמד וחידי, באתר סוכנות הידיעות ISNA, לאחר שאמר כי לישראל "בטוח אין מה שצריך בשביל לעמוד מול הרצון והעוצמה האירנים". הוא קרא לאיומים הישראלים "סימנים של חולשה" על ידי "מנהיגים חסרי מוח".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
ארה"ב: "יש עוד זמן לדיפלומטיה ולסנקציות על אירן"
נתניהו זועם על ברק? מתרעם על "הפטפטת" לגבי אירן
"הרמטכ"ל גנץ מוסיף להתנגד לתקיפה באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully