וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצבא מצרים מרוצים מהדחת טנטאווי: "זמן לדם חדש"

ניר יהב

13.8.2012 / 9:58

החלטתו של הנשיא המצרי מוחמד מורסי להדיח את ראשי הצבא התקבלה דווקא בברכה, לא רק בקרב הציבור אלא גם בתוך הצבא עצמו. "כולם חיכו לזה, זו הייתה שאלה של זמן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות ספורות לאחר שנשיא מצרים, מוחמד מורסי, הדיח את שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי, ואת הרמטכ"ל, סמי חאפז ענאן, מתברר הבוקר (שני) שצבא מצרים דווקא קיבל בהבנה את הצעדים הללו. גורם מצרי, המוגדר "מהימן", אמר לאתר "אל-אהראם" כי צבא מצרים אינו מתנגד לשינויים הללו, והוא דווקא ציפה להם בעקבות עלייתו של מורסי לשלטון. "כולם חיכו לזה, והשאלה הייתה שאלה של זמן", הסביר. "הקצינים הזוטרים המתינו בקוצר רוח לדם חדש במשרד ההגנה".

הגורם סיפר עוד כי קצינים רבים המתינו כבר לשלב שבו הצבא יתרחק כבר מהפוליטיקה "וישוב למשימתו הצבאית הטבעית". לדבריו, רבים סבורים כי הדבר יועיל לכלכלה ולחברה. "הזרמת דם חדש במשרד ההגנה ובצבא מפיחה תקוות רבות בקרב החיילים והם מקווים שהמצב ישתפר", הוסיף. לדבריו, רוב הקצינים המשרתים בצבא מצרים לא מכירים שר הגנה אחר מלבד טנטאווי, המכהן בתפקיד כבר 22 שנה.

מוחמד מורסי משביע את אנשי הממשל החדשים , אוגוסט 2012. AP
הנשיא מורסי משביע את צמרת הצבא החדשה/AP

לטענת הגורם, קיים תיאום מלא בין הנשיא מורסי לבין המועצה הצבאית העליונה. "עדות לכך היא מינויו של עבד אל-פתאח סיסי לתפקיד שר ההגנה" ציין הגורם. "מדובר באחד האנשים הקרובים ביותר לטנטאווי, ומי שעמד בראש המודיעין הצבאי, שנחשב לאחד התפקידים הרגישים במשרד ההגנה". גורם צבאי אחר אמר לאתר "אל-מסרי אל-יום" כי "אין כל אמת בשמועות" שלפיהן הצבא קיבל בכעס את פיטורי טנטאווי וענאן, והוסיף כי צעדים אלו נעשו בתיאום מלא עם המועצה הצבאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת תמיכה בנשיא מצרים מוחמד מורסי בכיכר תחריר, אוגוסט 12. רויטרס
הפגנת תמיכה במהלך ביקור של מורסי בקהיר/רויטרס

אתמול, כאמור, הודיע הנשיא מורסי על הוצאת טנטאווי וענאן לגמלאות, כמו גם על הדחתם של מפקדי חיל האוויר והים. בנוסף, הודיע מורסי על ביטול התיקונים לחוקה שביצעה לפני כחודשיים המועצה הצבאית העליונה, ובכך השיב לעצמו סמכויות רבות שהופקעו ממנו. בנאום שנשא אמש ,הסביר מורסי כי הצעדים הללו לא נועדו לפגוע באף אחד באופן אישי, אלא לטובת האינטרס של מצרים. "כעת יוכל הצבא להתפנות למשימתו המרכזית – הגנה על המולדת", הוסיף.

צעדיו של מורסי זכו לתמיכה רבה בקרב הציבור המצרי ובזירה הפוליטית. רבים טענו כי אך טבעי הוא שנשיא המדינה משיב לעצמו סמכויות שנלקחו ממנו, וכי כעת המהפכה הושלמה. במקביל, יצאו אלפי בני אדם להפגין עד אור הבוקר כדי להביע תמיכה בצעדיו של מורסי. המפגינים, שהתקבצו בכיכר תחריר בקהיר ובערים אחרות ברחבי מצרים, קראו "להפיל את שלטון הצבא". עם זאת, מאות עמדו מול משרד ההגנה בקהיר כדי להביע מחאה על ההחלטות של מורסי, והביעו חשש מהפיכת מצרים למדינה הנשלטת בלעדית על ידי האחים המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully