וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סעודיה לישראל: ניירט מטוסים בדרך לאירן"

"ידיעות אחרונות" מדווח כי סעודיה העבירה לאחרונה מסרים לירושלים לפיהם לא תתיר למטוסים ישראלים לטוס מעל שטחה בדרך לתקיפה. לפי הדיווח, מדובר בלחץ אמריקאי נגד תקיפה

סעודיה העבירה בשבועות האחרונים מסר תקיף לישראל לפיו הממלכה תיירט מטוסי קרב ישראליים שיחלפו בשטחה האווירי בדרכם לתקיפה באירן – כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון ידיעות אחרונות. לפי הדיווח, המסר מסעודיה הועבר לירושלים באמצעות שורה של בכירים בממשל הנשיא ברק אובמה שקיימו בארץ שיחות עם ראשי השלטון הישראלי. עוד דווח כי גורמים ישראלים רואים בכך חלק מסד הלחצים שמפעילה וושינגטון נגד ישראל במטרה למנוע תקיפה חד-צדדית של ישראל במתקני הגרעין האירניים.

במקרה וישראל אכן תתקוף באירן, קיימים למעשה ארבעה נתיבים אוויריים עיקריים דרכם יכולים מטוסי חיל האוויר לטוס – כאשר אחד הנתיבים עובר מעל שטח סעודיה – כך על פי פרסומים זרים. על פי הדיווח בידיעות אחרונות, במקרה של טיסה ב"נתיב הסעודי", ימריאו מטוסי צה"ל מישראל לכיוון דרום, יחלפו מעל שמי סעודיה והמפרץ הפרסי ומשם לאתרי הגרעין האירנים. על פי הדיווח, המסר שהועבר לישראל גורס כי מטוסי צה"ל עלולים לפגוש באוויר במקרה כזה את מטוסי חיל האוויר הסעודי – חיל אוויר מקצועי, גדול ומצויד במטוסים אמריקאים.

ישראל בדרך לתקיפה באירן? - כותרות אחרונות:
"רומני לא יניא בפומבי את ישראל מתקיפת אירן"
בצל החשש מאירן וסוריה - ישראל שדרגה את טיל החץ
נתניהו: אם תקום ועדת חקירה על אירן, אהיה אחראי

בתוך כך, עיתון "הארץ" מדווח הבוקר כי הנשיא האמריקאי ברק אובמה קיבל לידיו לאחרונה דו"ח הערכת המודיעין הלאומית (NIE – National Intelligence Estimate) מעודכן בפרטי תכנית הגרעין האירנית, לפיו חלה בתקופה האחרונה התקדמות של טהרן בכל הקשור להיבטים הצבאיים של תכנית הגרעין.

אובמה אמור היה לקבל את הדו"ח, כך לפי הדיווח, לפני מספר שבועות, אולם בשל המידע החדש שהגיע לאמריקאים, הדו"ח הוחמר – וכעת מסקנותיו דומות לאלו של קהיליית המודיעין הישראלית אשר "מצביעות על כך שאירן השיגה התקדמות מפתיעה ומשמעותית במחקר ופיתוח כמה מרכיבים בתכנית הגרעין הצבאית שלה".

על פי הדיווח ב"הארץ", מסקנות הדו"ח הנוכחי עומדות בניגוד לדו"ח דומה שהושלם בשנת 2007 והוגש לנשיא דאז ג'ורג' בוש הבן. בניגוד לדו"ח משנת 2007, שתקציר ממנו הותר לפרסום, הבית הלבן החליט שלא לפרסם את ממצאי הדו"ח הנוכחי, וגם לא את עצם הגשתו לנשיא – כך טוענים בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully