וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בליכוד על נתניהו: אמץ מסקנות דו"ח אדמונד לוי

טל שלו

9.8.2012 / 0:23

כמה משרי הליכוד דרשו מנתניהו לקיים דיון בנושא. ארדן: "אימוץ הדו"ח ימנע מצבים אבסורדים של הפיכת המתיישבים לעבריינים". היועץ וינשטיין הודיע בעבר שאינו מחויב לדו"ח

לשכת העיתונות הממשלתית

צפו בהגשת דו"ח המאחזים לראש הממשלה בחודש שעבר

כחודשיים לאחר שהוגש דו"ח אדמונד לוי לבחינת חוקיות המאחזים ביהודה ושומרון, גובר הלחץ בימין על ראש הממשלה לדון במסקנות הדו"ח, שקבעו בין היתר כי מעמדו המשפטי הבינלאומי של אזור יהודה ושומרון אינו של "שטח כבוש" וכי מרבית המאחזים בגדה הינם חוקיים. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה אתמול (חמישי) לראש הממשלה בדרישה לקיים דיון על אימוץ מסקנות הדו"ח בשבוע הבא, בישיבת ועדת השרים לענייני התיישבות, ולהסיר את סימן השאלה סביב זכותה של מדינת ישראל להתיישב ביהודה ושומרון.

"אל לנו להותיר דו"ח זה במגירה. מחובתנו לדון בו ובהשלכותיו ולאמץ מסקנותיו, כך שיהווה בסיס מנחה לנציגי המדינה בזרועותיה השונות", כתב השר ארדן במכתב שהעביר לראש הממשלה, בו קרא לקיים דיון מעמיק בדוח ולהפכו מחוות דעת משפטית לכלי מעשי. "אימוץ הדו"ח ימנע התנהלות אבסורדית הנהוגה מזה שנים, לפיה ביד אחת שלחה המדינה עשרות אלפי תושביה ליישב אזורים אלו ובידה השנייה מנעה אישור תוכניות מתאר להרחבת היישובים תוך שהיא הופכת את המתיישבים לעבריינים", הוסיף ארדן במכתבו.

הוגש דו"ח צוות לוי: אין כיבוש, להכשיר מאחזים. לשכת העיתונות הממשלתית
"אין להפוך המתנחלים לעבריינים". השופט בדימוס לוי ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

עם פרסום דו"ח ועדת לוי, שבראשו עמד שופט בית המשפט העליון בדימוס אדמונד לוי, קראו מרבית שרי הליכוד והימין בהם השרים הרשקוביץ, לבנת, כץ וארדן - לאמץ את מסקנות הוועדה בממשלה, וראש הממשלה הודיע כי אימוץ הדו"ח יובא להכרעת ועדת השרים לענייני התיישבות. "הדו"ח מתייחס לשאלה של החוקיות ושל הלגיטימיות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון על בסיס שלל עובדות וטענות שצריך לבחון אותן באופן רציני", אמר.

הדו"ח הוגש לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אך זה הבהיר בעבר כי אינו מחויב למסקנות הוועדה. לפי ההערכה, אימוץ הדו"ח באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל עשוי לעורר ביקורת משפטית ובינלאומית חריפה, שכן עמדת הוועדה, הקובעת כי הבנייה בשטחים חוקית, מנוגדת לעמדת הקונצנזוס בחוק הבינלאומי, וכן בפסיקת בית המשפט העליון, לפיה דיני הכיבוש חלים על יהודה ושומרון.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. רויטרס
הבהיר בעבר כי אינו מחויב לאימוץ מסקנות הוועדה. יהודה וינשטיין/רויטרס

עם זאת, בליכוד לוחצים על נתניהו לאמץ רשמית את מסקנות הדו"ח, שכן הוא "יאפשר ליישם את המדיניות המוצהרת של הממשלה להסדרת הבניה ביהודה ושומרון, וימנע מצבים קשים של יישובים קיימים הנאנקים שנים תחת מגבלות המונעות מהם התרחבות בסיסית נדרשת ,וימנע הרס מיותר של יישובים או פינוי של מתיישבים מבתיהם", כפי שכתב ארדן במכתבו.
.
(עדכון ראשון: 20:23, 08.08.12)

לקריאה נוספת
ארה"ב על דו"ח המאחזים: "מתנגדים לנסיון ההכשרה"
הפלסטינים: "דו"ח לוי מטומטם עם המלצות מטומטמות"
באולפנה זועמים: "את מגדלי אקירוב לא היו מפנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully