וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: פינוי מגרון יידחה, הפעם דווקא בגלל העותרים

יהושע בריינר

5.8.2012 / 10:29

פינוי המאחז יידחה בפעם השלישית, לאחר שנציגי העותרים נגד רכישת הקרקעות ביקשו לדחות את הדיון בנושא בבית המשפט העליון מאילוצי לוחות זמנים. במגרון בירכו על הדחייה

בית המשפט העליון הורה במהלך סוף השבוע לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז מגרון בשבוע נוסף. זאת, לאור בקשה דווקא מצד העותרים. ההחלטה התקבלה בעקבות פניה של מייצגי העותרים הפלסטיניים מהכפר בורקא הסמוך, וארגון "שלום עכשיו", שביקשו לדחות את הדיון בנושא רכישת הקרקעות במאחז במספר ימים, בשל שיקולי לוח זמנים.

מדובר כבר בדחייה השלישית של פינוי המאחז. כזכור, בית המשפט העליון כבר הורה לדחות את הפינוי ל-1 באוגוסט, ומאוחר יותר שוב ל-21 בחודש, אז אמור היה להתקיים דיון בנוגע לטענות המתנחלים על רכישת הקרקעות במקום. כעת, הורו השופטים על דחיית הדיון בעניין ל-28 בחודש, וציינו כי המועד לפינוי המאחז נדחה בשל כך עד לתאריך זה.

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
הפינוי נדחה בפעם השלישית. מגרון/נמרוד סונדרס

יש לציין כי על פי פסיקת בג"ץ, המאחז כולו היה אמור להתפנות עד ל-1 באפריל, אולם אז ביקשה המדינה דחייה בת שלוש שנים בניסיון להגיע לפינוי מרצון של היישוב, בהסכם שנדחה על ידי בית המשפט. לאור דחיית ההסכם, אישר נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, לדחות את ביצוע הפינוי עד ל-1 באוגוסט. אלא ששבועיים קודם לכן, הגישו התושבים עתירה דחופה לדחייה נוספת, לאחר שטענו כי רכשו חלק מחלקות המאחז מידיהם של הפלסטינים. לאור זאת, כאמור, הורה בג"ץ לדחות את הפינוי עד לדיון בטענות המתנחלים.

התושבים: "יש לשקול כיצד לפעול לאור המציאות החדשה"

במגרון בירכו על הדחייה הנוספת, ואמרו כי תהיה זו הזדמנות נוספת לאנשי הפרקליטות למלא אחר הוראות הדרג המדיני. "היישוב מגרון יושב על קרקעות שנרכשו כדת וכדין ועל פי כל הנהלים. אנו בטוחים כי הארכה הנוספת אותה פסק בית המשפט נובעת בדיוק מהסיבה הזו, וצריך לשקול כיצד לפעול לאור המציאות החדשה שנוצרה, בשל רכישת החלקות, ובכל פרק זמן שעובר גדלים הסיכויים לרכישת חלקות נוספות", ציינו התושבים.

דחיית המועד לביצוע הפינוי נותן ארכה לא רק למתנחלים, אלא ימים נוספים לדיונים בנושא, בעיקר בפרקליטות המדינה, אשר טרם החליטה כיצד לפעול בסוגיית פינוי המאחז. ועדת השרים לענייני התיישבות, בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורתה לפרקליטות להצהיר בפני בית המשפט כי אם רכישת החלקות על ידי המתנחלים יתגלו כחוקיות, המדינה תתמוך בהשארת המאחז על כנו.

אלא שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, המשנה מייק בלאס, ראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי של משרד הביטחון מתנגדים נחרצות להצגת עמדה זו, המעלה לדבריהם "בעיות משפטיות". אלה דורשים כי המתנחלים יתפנו מהמאחז אל אתרי המגורים הזמני שהוקם עבורם בסמוך, ובמקביל יתבררו טענותיהם. המתנחלים, מאידך, דורשים להישאר במקום כל עוד מתקיים הבירור. בעקבות כך, יש המציעים במערכת הפוליטית כי המדינה תודיע כי היא מבקשת שמשפטנים פרטיים שלא מטעם המדינה ייצגו את הממשלה בעתירה זו, ולא אנשי הפרקליטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully