וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הרמדאן: בג"ץ דחה את פינוי מגרון ל-21 באוגוסט

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

27.7.2012 / 10:43

הרכב שופטי בג"ץ קיבל את עמדת המדינה לפיה יש לדחות את פינוי המאחז עד אחרי החג, לאור החשש מפעולות "תג מחיר" נגד מסגדים כעת, שיעוררו תגובה נזעמת במיוחד בצד הפלסטיני

הרכב שופטי בג"ץ בראש נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, קיבל הבוקר (שישי) את עמדת המדינה והורה לדחות את פינוי המאחז הבלתי-חוקי מגרון, שנבנה על קרקע פרטית של פלסטינים, עד ל-21 באוגוסט, וזאת למרות הוראתו לבצע את הפינוי עד הראשון לחודש. המדינה ביקשה לדחות את פינוי המאחז אחרי חודש הרמדאן, בשל החשש שהמתנחלים יבצעו פעולות נקם בפלסטינים במסגדים בעת החג, ואלה יעוררו תגובה נזעמת במיוחד בצד הפלסטיני. בנוסף, הסבירו השופטים את החלטתם בכך שאתר המגורים החלופי למתנחלים עוד לא מוכן לקליטתם.

השופטים גם העניקו אורכה למדינה עד ל-19 באוגוסט כדי להגיש עמדה בעתירה, למרות הדחייה, כדי להשיב על טענת המתנחלים לפיהם בידיהם מסמכים המוכיחים שחלק מהבתים המיועדים לפינוי נרכשו מפלסטינים כדין. עם זאת, השופטים הבהירו כי "על כל הגורמים המעורבים להמשיך בכל המהלכים לביצוע הפינוי". ב-21 באוגוסט, כאמור, יתקיים הדיון בעניין.

הדיון בבג"צ בנושא מגרון, יולי 2012. עומר מירון
ההרכב קיבל את עמדת המדינה. השופטים ארבל, גרוניס ומרים נאור/עומר מירון

כזכור, המדינה ביקשה לדחות את הפינוי עד לסיום חודש הרמדאן, מחשש שפעילי ימין קיצוני יבצעו פעולות "תג מחיר" בתגובה לפינוי, מה שיוביל לדברי צה"ל להסלמה ביטחונית באזור. היום הודיע השופט גרוניס שהוא דוחה את מועד ביצוע ההחלטה לפנות את המאחז עד ל-21 באוגוסט, אז יתקיים דיון נוסף בעניין רכישת הקרקעות. בהחלטתם כתבו השופטים כי ניתן לומר שעל כל הגורמים המעורבים להמשיך בכל המהלכים לביצוע הפינוי.

ברקע: המחלוקת בין וינשטיין לשרים

כזכור, בשל מחלוקת בין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבין ראש הממשלה, פרקליטות המדינה לא הגישה את עמדתה בעניין דרישת המתנחלים, שגובתה גם בעמדת ועדת השרים לענייני התיישבות, האם לפנות את המבנים במאחז שנמצאים על קרקע שלטענת המתנחלים נרכשה מידי פלסטינים. וינשטיין זיהה "קשיים משפטיים" בעמדה המסתמנת, לפיה יש להשאיר את המבנים האמורים במקומם.

תושבי המאחז קיבלו בסיפוק רב את ההחלטה, והביעו אופטימיות שהעמדה שתציג המדינה בדיון הבא תהיה זו של ועדת השרים. "ההחלטה היום לדחות את הפינוי מראה באופן ברור כי הנשיא גרוניס מקבל את עמדת ממשלת ישראל, ולא שם ליבו לגמגומי הפרקליטות".

לקריאה נוספת
היועץ המשפטי נגד נתניהו: ”קשיים משפטיים” במגרון
המדינה ביקשה לדחות פינוי מגרון ”בגלל הרמדאן”
ועדת השרים: ”המדינה תתמוך בעתירת תושבי מגרון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully