וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: ניצב ניסו שחם חשוד בעבירות מין בשוטרות

מפקד מחוז ירושלים חשוד בבעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית ומעשים מגונים. קצין בכיר אחר חשוד שידע ולא דיווח. נבדק חשד שחלק מהמעשים בוצעו בביקור משלחת המשטרה בפולין

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שיצא הבוקר לחופשה בעקבות חקירה שמתנהלת נגדו, חשוד בעבירות של מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית בשוטרות, בהן קצינה, שהיו תחת פיקודו - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. זאת, לאחר שבית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום אשר הוטל על הפרשה. שחם נחקר אתמול באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים, בתום חקירה סמויה שנערכה לאחרונה במחלקה.

במסגרת אותה חקירה נחקר באזהרה גם מפקד מרחב ציון, תת-ניצב ניסים אדרי, במחלקה לחקירות שוטרים. אדרי, שהיה מועמד לתפקיד סגנו של שחם ויצא גם כן לחופשה בשל הפרשה, חשוד בכך שקיבל דיווחים בנוגע להתנהגותו של שחם, ונמנע מלדווח על כך.

ניסו שחם שיצא לחופשה כפויה מתפקידו שמפקד מחוז ירושלים במשטרה בכניסה לביתו בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
שחם ליד ביתו, היום/עומר מירון

בסיום החקירה שוחררו השניים ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. המחלקה לחקירות שוטרים מסרה כי "בשלב זה, החקירה בעיצומה ומעבר לכך לא ניתן להוסיף פרטים".

לדברי גורמים במשטרה, מי שהגיש את התלונה היה קצין משטרה שלא קודם לתפקיד בו חפץ, ולא אחת המתלוננות. כמו כן, נבדק האם חלק מהאירועים התקיימו במסגרת משלחת המשטרה לפולין.

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את תת-ניצב אדרי מסר כי "מובן מאליו שתנ"צ אדרי מסר את כל שידוע לו והשיב לשאלות שהפנו כלפיו במהלך החקירה. תנ"צ אדרי נהג על פי דין וכפי שהוא סבר שמצופה ממנו. בשל קיומה של החקירה איננו מוסרים מעבר לכך פרטים, אך חשוב להדגיש כי הוא לא חשוד בעבירה כלשהי, זולת הטענה לפיה הובא לידיעתו החשד שמפקד המחוז הטריד מינית. אך טבעי הוא שבכיר יצא לחופשה בת מספר ימים כאשר מתנהלת חקירה. כדי לאפשר מיצוי החקירה תנ"צ אדרי ישהה בחופשה עד להשלמתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניצב מני יצחקי , מפקד מחוז ירושלים בפועל בכניסה לדיון במטה בעקבות פרשת עבירות המין של ניצב ניסו שחם, יולי 2012. דניאל אליסטר, דניאל אליסטר
מני יצחקי בכניסה למטה מחוז ירושלים, היום/דניאל אליסטר, דניאל אליסטר

מהמשטרה נמסר כי "מפכ"ל המשטרה, לאחר שעודכן בדבר חקירת מח"ש, נעתר לבקשתם של ניצב ניסו שחם ותת ניצב ניסים אדרי לצאת לחופשה. בעצה אחת עם השר לבטחון פנים הוחלט להטיל על ניצב מני יצחקי לאלתר ובאופן זמני את הפיקוד על מחוז ירושלים עד לקבלת החלטה אחרת".

כאמור, בשל הפרשה, החל מהיום סגנו לשעבר של שחם, ניצב מני יצחקי, הוא מפקד המחוז בפועל. יצחקי איננו חלק ממחוז ירושלים יותר, לאחר שלפני מספר ימים מונה למפקד היחידה המיוחדת להב 433.

בעקבות האירועים, נפגש מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, עם פיקוד משטרת מחוז ירושלים במטה המחוז. בסיומו של המפגש אמר המפכ"ל: "אני מביע אמון מלא בשוטרי וקציני המחוז המבצעים עבודתם נאמנה".

מהמשטרה נמסר כי "המפכ"ל הנחה את המפקדים להמשיך בשגרת עבודתם אל מול האתגרים המבצעיים המורכבים הצפויים בתקופה הקרובה וביניהם הרמאדן, מצעד הגאווה ואירועים רבים ורגישים נוספים אשר מתמודדים עמם שוטרי וקציני המחוז. עוד הנחה המפכ"ל את המפקדים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם מ"מ מפקד המחוז ניצב מני יצחקי. בשיחה עמד המפכ"ל על החשיבות והצורך למצות את החקירה על-ידי מח"ש בהקדם".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בנושא
מפקד מחוז ירושלים ניסו שחם נחקר ויצא לחופשה
הקצין שהרגיז את הימין: מי אתה ניצב ניסו שחם?
"קללת ההתנתקות": בימין מרוצים מהסתבכותו של שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully