וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות בקואליציה לקיצוץ בתקציב: "לא התייעצו איתנו"

פנחס וולף

25.7.2012 / 10:23

ש"ס מסרה כי תצביע נגד תכנית הקיצוצים הנרחבת של נתניהו ושטייניץ, שתעלה להצבעת הממשלה בשבוע הבא. ליברמן בכנס בחודש יוני: "קיצוצים אינם פתרון"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

(בווידאו: פגישת נתניהו עם ראשי משק האנרגיה, אתמול)

הקיצוצים המתוכננים בתקציב זוכים להתנגדות גם בקואליציה: ישראל ביתנו וש"ס נוטות להתנגד לקיצוץ הנרחב בתקציב, כפי שמתכנן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביא לאישור הממשלה בשבוע הבא. יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, סירב הבוקר (רביעי) לדבר על כך מפורשות, לפני שהוא ראה את התכנית, אך הוא הדגיש: "לא התייעצו איתנו". גם לשכתו של יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, מסרה במענה לוואלה! חדשות כי "בשלב זה, ש"ס מתנגדת לקיצוץ כפי שפורסם, ושרי ש"ס יצביעו נגדו". מישי נמסר כי "לכן בשעה לא פשוטה זו למשק הישראלי בעוונתי להציע כי יוגדר מע"מ שונה על מוצרי יסוד כמו מים, חשמל, לחם ושאר המוצרים הנדרשים לקיום שגרה יומית ראויה ומכובדת, וזאת לצד עלייה אפשרית של המע"מ על מוצרים שהם פריווילגיה".

ליברמן אמנם סירב הבוקר להתייחס מפורשות לעניין, אך לפני חודש וחצי, בכנס רואי חשבון באילת, הוא הודיע כי ישראל ביתנו תתנגד לקיצוצים במשרדי הממשלה, עד שלא יקצצו בקצבאות הילדים. "אני זוכר שב-2003 היה שר אוצר מעולה, לדעתי הכי טוב שהכרתי, ראש הממשלה היום. הייתי אז שר התחבורה, וראינו שהפתרון הוא לא לפגוע בצמיחה ובתקציבי הפיתוח, כי בזה אנחנו פשוט יורים לעצמנו ברגל, אלא להוריד את אותן הוצאות שהן לא יצרניות, ואני מדבר קודם כל על קצבאות הילדים", אמר ליברמן בכנס שנערך בתחילת יוני.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי משק האנרגיה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישתו עם ראשי משק האנרגיה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ליברמן המשיך אז ואמר: "עשינו נכון ב-2003, וטעינו הרבה בתחילת הקדנציה הנוכחית. רק לקצץ בפעילות, לקצץ בתנופה או להטיל מסים חדשים מבלי לשחרר תקציב נוסף לפעילות יצרנית למען פיתוח, זאת גישה לא נכונה. המשבר הכלכלי העולמי צריך להדאיג אותנו יותר מכל. צריך להבין שקיצוצים אינם פתרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"נתניהו גר בווילה ענקית של 35 לשכות"

בינתיים, גם יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף בחריפות את הקיצוצים הצפויים. בדף הפייסבוק שלו, כתב לפיד היום כי "נתניהו גר בווילה ענקית של 35 לשכות, ועכשיו הוא החליט שהגיע הזמן לקצץ למשרתים. הגיע הזמן לשנות את שיטת הממשל, ליצור ממשלה של 18 שרים, בלי המוסד המבזה של שרים ללא תיק, שלא תבזבז מיליארדים ואז תגזור גזרות על מעמד הביניים שלא גומר את החודש".

תכנית הקיצוצים תובא על ידי נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ, להצבעה בישיבת הממשלה ביום שני הקרוב. התכנית המוצעת כוללת קיצוץ רוחבי של 700 מיליון שקלים מתקציב השנה הנוכחית בכל משרדי הממשלה - על מנת לממן את תכנית המאבק במסתננים, את הרפורמה במערך הכיבוי, וכן חקיקה פרטית נוספת הדורשת תוספות תקציביות.

במקביל, בשבועות הקרובים, צפוי ראש הממשלה להגיש את התקציב לשנת 2013, שיכלול קיצוצים והעלאות מסים במוצרי צריכה בהיקף של מיליארדי שקלים. עם זאת, הנחה ראש הממשלה לוודא כי הגזירות הכלכליות לא יביאו לפגיעה בציבור הקשישים, הנכים וניצולי השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully