וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה מתקרבת: הפצצות בסוריה נשמעו ברמת הגולן

24.7.2012 / 0:01

קולות פיצוץ עזים נשמעו ביישובי רמת הגולן, כשמקורן בירי פצצות ששוגרו בקרבות פנים-סוריים, שהתפוצצו בשטח המפורז. בימים האחרונים נרשמו נפילות בטווח קילומטר מגבול ישראל

הלחימה בסוריה מתקרבת לשטח ישראל: קולות פיצוץ נשמעו אמש (שני) ביישוב חרמונית שבצפון רמת הגולן, סמוך לגבול עם סוריה. גורם צבאי אישר כי אכן נשמעו קולות פיצוץ, שכפי הנראה נגרמו משיגור פצצות מרגמה, ששוגרו מהשטח הסורי ונפלו בשטח המפורז הנמצא בין סוריה לישראל.

האירועים הערב מגיעים לאחר שבימים האחרונים אירעו במרחק של קילומטר מהגבול קרבות אש בין הצבא הסורי לבין כוחות המורדים, שנשמעו גם הם בקרב תושבי רמת הגולן.

בסוף השבוע ביקר שר הביטחון, אהוד ברק, במוצב צבאי ברמת הגולן ותצפת על הגבול עם סוריה. ברק הגיע למקום לאחר הפיגוע בדמשק, בו נהרגו כמה מהאישים הבכירים ביותר במערך הביטחון של בשאר אסד, כשבהם שר ההגנה הסורי דאוד ראג'חה וגיסו של אסד, אסף שווכת, ששימש כסגנו לענייני מודיעין של ראג'חה. "הגענו לכאן כדי לראות מקרוב את החיכוכים והמתיחות בין משטרו הגוסס של אסד לבין צבא המורדים", אמר ברק.

ברק סייר בגבול עם סוריה - ותצפת על ההפגזות. ג'יליס
"אפשרות שמלחמת האזרחים הסורית תגדל ותגרום לכאוס שישפיע על רמת הגולן". ברק מתצפת על גבול סוריה, בשבוע שעבר/ג'יליס

כשברקע קולות ירי והפגזות ועשן מיתמר מכיוונו הסורי של הגבול, המשיך ברק והביע דאגה מהיום שאחרי נפילתו של אסד. "עם קריסת משטר אסד אנו חוששים ממעבר נשק כימי מסוריה ללבנון בחסות חיזבאללה, ועוקבים אחרי האפשרות לגלי פליטים מסוריה לכיוון טורקיה", הסביר ברק. לדבריו, ישנה אפשרות שאזור הצפון יושפע באופן מיידי מהלחימה הפנימית בסוריה. "אנחנו רואים אפשרות שמלחמת האזרחים הסורית תגדל ותגרום לכאוס שישפיע על רמת הגולן", הוסיף.

לקריאה נוספת
אסד מתעורר? צבא סוריה השתלט על חלק גדול מדמשק
הקרב על הנשק הכימי של אסד: המורדים מקימים "מערך מיוחד"

(עדכון ראשון: 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully