וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרוצח ה"ג'וקר" מקולורדו מרצה במחנה מדע

רשת ABC חשפה צילומי וידאו ראשונים של ג'יימס הולמס, מסביר בהתלהבות על "אשליות זמן" במחנה קיץ בגיל 18. כעת הוא אינו משתף פעולה בחקירתו. 11 פצועים עדיין במצב קריטי

ארצות הברית עדיין מתקשה להתאושש מהטבח בבית הקולנוע בעיירה אורורה בקולורדו, בו נהרגו ביום חמישי בלילה 12 בני אדם. כלי התקשור תמנסים לנסות לאסוף מידע על החשוד ברצח, ג'יימס הולמס, והלילה (שני) פרסמה רשת ABC צילומי וידאו ראשונים שלו, שהגיעו לידיה. הסרטון, בו נראה הולמס נואם במחנה קיץ של נוער שוחר מדע, צולם לפני שש שנים, כשהוא היה בן 18.

הטבח בהקרנת "באטמן" - עוד כותרות:
אובמה לנפגעים בקולורדו: "כל המדינה חושבת עליכם"
הרוצח במעצר: "יורק על סוהרים כמשוגע"
מטענים נוטרלו בדירה הממולכדת של הרוצח
ארה"ב בהלם: למה "הג'וקר" פתח באש בהקרנת "באטמן"?
האם הטבח בקולורדו יביא להגבלת הנשק בארה"ב?

הולמס ב"מחנה מדע" - צפו בכתבת ABC

בסרטון, שצולם ב"מחנה מדע" במכללת "מירמאר" בעיר הולדתו, סן דייגו, נראה הולמס בחברת בני נוער נוספים במחנה, כשהוא מרצה בהתלהבות בנושא "אשליות זמן". הוא מסביר כי עבד על הנושא במשך כל הקיץ, וכי אשליות כאלו "מאפשרות לך לשנות את העבר". הוא נראה מעט נרגש ועצבני, אך גם ניתן לראות כי מדובר בנער אינטיליגנטי ביותר. בתחילת הסמינר, הוא מוצג כנער ש"מטרתו היא להפוך לחוקר ולהגיע לתגליות מדעיות. בחייו הפרטיים, הוא נהנה לשחק בכדורגל ומשחקי אסטרטגיה, וחלומו הוא להיות בעלים של מכונה לייצור ברד".

ניצל מהטבח בקולומביין - וחברו נהרג באורורה

הולמס, המוחזק במעצר בבידוד כדי להגן עליו, צפוי להיות מובא בהמשך היום בפני שופט. לפי דיווחי גורמים משטרתיים, לפי שעה הוא אינו משתף פעולה בחקירה, ו"הצטייד" בעורך דין. בד בבד, בשדה נטוש מחוץ לדנבר, העלו חוקרי המשטרה באש כמה מהחומרים הכימיים שנמצאו בדירתו של הולמס, כדי לבדוק אם מדובר בחומרי נפץ.

ברחבי דנבר עדיין מאושפזים 30 מ-58 פצועי הפיגוע בבתי חולים, ומצבם של 11 מהם עדיין מוגדר קריטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אירוע לזכר 12 ההרוגים בטבח בבית הקולנוע בעיירה אורורה, קולורדו, 23 ביולי 2012. רויטרס
פינת זיכרון להרוגים, אתמול באורורה/רויטרס

כלי התקשורת ממשיכים לעסוק במקביל באבל שנפל על קולורדו, ובסיפוריהם של ההרוגים והפצועים. בין היתר, מתבלט סיפורו של סמיואל גרנייו, במאי סרטי תעודה בן 30. גרנייו היה תלמיד תיכון בן 17 בתיכון "קולומביין", הנמצא גם הוא בפרברי דנבר, לא הרחק מאורורה, כששני תלמידים לשעבר פרצו אליו באפריל 1999, ורצחו 12 תלמידים ומורה - אחד ממעשי הטבח ההמוניים הזכורים בתולדות ארצות הברית.

גרניו התחבא אז במשך שלוש שעות בקפיטיריה, וחייו ניצלו - אך כמה מחבריו, לעומת זאת, נהרגו. 13 שנה חלפו, שבמהלכן אף צילם גרנייו סרט על הטבח ההוא. כעת, הוא נאלץ לחיות את האימה מחדש - לאחר שגילה כי אחד מחבריו הטובים נהרג בטבח באורורה.

אירוע לזכר 12 ההרוגים בטבח בבית הקולנוע בעיירה אורורה, קולורדו, 23 ביולי 2012. רויטרס
לזכר ההרוגים/רויטרס

בראיון מרגש ל-BBC, אמר הלילה גרניו כי הוא "מציע לתושבי אורורה להתקדם דקה אחרי דקה. תהיו עם המשפחה והחברים, כי אלו מערכות היחסים שעליהן תצטרכו להסתמך בהמשך הדרך, כשיהיו לכם רגעים קשים. הם יכולים להבין מה עובר עליכם. עברתי את זה לפני זמן כה רב, ואני חושב שאני יכול לעזור להם יותר בזכות זה. כל האנשים שהיו בקולנוע באותו לילה, הסיפור הזה ילווה אותם כל חייהם".

אירוע לזכר 12 ההרוגים בטבח בבית הקולנוע בעיירה אורורה, קולורדו, 23 ביולי 2012. Ed Andrieski, AP
"כל האנשים שהיו בקולנוע באותו לילה, הסיפור הזה ילווה אותם כל חייהם"/AP, Ed Andrieski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully