וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס אוגוסט: חטיבת גולני - המבוקשת ביותר בצה"ל

22.7.2012 / 2:16

על אף ירידה של כאחוז אחד מנתוני גיוס המחזור בשנה שעברה, היום ייפתח הגיוס הגדול ביותר של צה"ל ליחידות השדה. מנתוני הגיוס עולה כי על כל מקום פנוי בגולני מתחרים ארבעה

אגף כוח האדם בראשות האלופה אורנה ברביבאי יפתח היום (ראשון) את גיוס אוגוסט של ילידי שנתון 1994, הנחשב למחזור גדול במחזורי הגיוס ליחידות השדה. מנתוני אכ"א, עולה כי 72.3% מכלל בני הנוער הכשירים לשרת ביחידות השדה ביקשו לשרת כלוחמים.

מדובר בירידה של כאחוז אחד מהמחזור בשנה שעברה אך לעומת המספרים הכלליים זהו נתון המשקף יציבות במוטיבציה ללחימה בהשוואה למחזורי גיוס אוגוסט בשנים האחרונות. לעומת זאת, מבין החיילים הכשירים לשרת כלוחמים, 49.6% בחרו לשרת בחטיבות חיל הרגלים בעדיפות ראשונה, נתון המהווה עלייה של 2.5% בהשוואה לגיוס אוגוסט בשנה שעברה.

תרגיל חטיבת גולני בצאלים יולי 2010. שי מכלוף
על כל מקום פנוי מתחרים ארבעה. חיילי חטיבת גולני/שי מכלוף

עוד עולה מנתוני אכ"א כי חטיבת גולני נחשבת עדיין לחטיבת החי"ר הכי מבוקשת בצה"ל כשעל כל מקום פנוי מתמודדים למעלה מארבעה בני נוער. מחזור גיוס זה מאופיין בגיוס בני נוער להקמת הגדוד הרביעי של פיקוד העורף. כאמור, עד לפני כשנתיים היו לפיקוד העורף רק שני גדודים, וחובשי הכומתה הכתומה זוכים לתוספת כוח אדם משמעותית. כך גם מערך ההגנה האווירי שיזכה לתוספת כוח אדם משמעותית להקמת סוללות נוספות של כיפת ברזל.

עלייה גם במספר החרדים שיתגייסו מחר

בתחום גיוס החרדים לצה"ל קיימת מגמת עלייה במספר החרדים המתגייסים במחזור הנוכחי, ולדבריו של קצין בכיר באכ"א, "הגיוס הנוכחי ממשיך לעמוד ביעדים שהציבה הממשלה לצה"ל ואף יותר מכך באחוזים בודדים".

ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי, אמרה אמש כי "נתון הגיוס החדש הנפתח בימים אלה משקף נכונות גבוהה של המתגייסים להגיע לתפקידי לחימה. המוטיבציה הגבוהה מסייעת בשיבוץ למגוון של יעדים אשר הולכים ומתרחבים לנוכח ריבוי האתגרים העומדים בפני צה"ל. מגוון האוכלוסיות המתגייסות מהוות שיקוף לכלל מגזרי החברה הישראלית וביטוי נאמן לשימורו של מודל צבא העם".

לקריאה נוספת:
ביערות ובמנהרות: אגוז ו-669 תרגלו פינוי פצועים תחת אש
עלות גיוס 1,288 חרדים ב-2011: 90 מיליון שקלים
גיוס 2011: ההתנחלויות הדתיות הודחו מראש הרשימה

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully