וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנחן ברמת הגולן נסחף ונפל מגובה, מצבו בינוני

קובי דוד

21.7.2012 / 14:38

הצנחן, בשנות ה-30 לחייו, נסחף באזור קיבוץ מבוא חמה, נתקל בכבלי חשמל ונפל מגובה ארבעה מטרים. הוא סובל מכוויות כתוצאה מהתחשמלות ומפגיעה רב מערכתית כתוצאה מהנפילה

צנחן רחיפה בן 37 נפצע בצהריים (שבת) באורח בינוני, לאחר שהתרסק על כבלי חשמל באזור קיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן. כתוצאה מכך הוא נפל מגובה של כארבעה מטרים. כוחות של מד"א ירדן הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול רפואי ראשוני. מסוק של מד"א פינה את הפצוע אל בית החולים רמב"ם שבחיפה, כשהוא בהכרה מלאה.

חבריו של צנחן הרחיפה סיפרו לכוחות מד"א שטיפלו בפצוע כי במהלך הרחיפה, המצנח נסחף ברוח, מה שגרם לצנחן לאבד את שווי המשקל. גופו נתקל בחוזקה בכבל חשמלי, בגובה של כעשרה מטרים מעל פני הקרקע. ידו הימנית נפצעה מכוויות חשמל חמורות, בשל מתח החשמל הגבוה.

הצנחן התרסק לקרקע וכעת הוא סובל מפגיעה רב מערכתית, עם שברים בפג גופו העליון. "כאשר הגענו למקום, חבריו סיפרו לנו שהוא היה מחוסר הכרה בעת הנפילה". סיפר פרמדיק בתחנת מד"א ירדן, שמעון אקנין. "גם כאשר הכרתו שבה אליו, הוא התקשה לדבר. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני, הוא הובהל במצב בינוני לבית החולים רמב"ם".

לדבריהם של כוחות מד"א, לא מדובר במקרה חריג, אלא באחרון מתוך שורת אירועים בהם צנחני רחיפה מתרסקים באזור דרום רמת גולן, אתר החביב ביותר על צנחני הרחיפה. בשנה האחרונה חולצו מאזור זה לפחות חמישה בני אדם, שרק במקרה ספגו פציעות קלות בלבד.

בחודש שעבר - שני צנחנים התרסקו

בחודש שעבר התרסק למוות יורם אגמון, צנחן רחיפה כבן 50 מעפולה, על צלע הר תבור שבגליל התחתון, צפונית לעמק יזרעאל. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית של המשטרה, עולה כי אגמון היה חלק מקבוצה של צנחנים שהייתה במקום. בשלב מסוים הוא נקלע לסחרור, אך לא הספיק לפתוח מצנח חלופי, פגע בצלע ההר והתרסק.

במקרה אחר באותו החודש, איבד צנחן רחיפה חובב, בן 69, את השליטה על המצנח שלו באזור זכרון יעקב והתרסק בשטח סבוך במורדות מצוק מסיבה לא ברורה. הצנחן נמצא ליד המלון "חוות הברון", כשהוא חבול וזועק לעזרה. משראו דיירי המלון את הצנחן הפגוע, תושב האזור, הזעיקו את כוחות ההצלה ובשל תנאי השטח הקשים הוזעק למקום צוות יל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) משירותי הכבאות חדרה. הצוות, ביחד עם כוחות משטרה מתחנת זכרון, הצליחו להגיע אל הפצוע ובעזרת חבלים העלו אותו למשטח והעניקו לו טיפול ראשוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully