וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BBC השמיטה את ירושלים בעמוד רשמי של ישראל

טל שלו

19.7.2012 / 20:30

הרשת הבריטית הקימה אתר מיוחד לסיקור אירועי אולימפיאדת לונדון שתיפתח בסוף בסוף החודש, אולם בעמוד המוקדש לישראל חסרה עיר בירה. לרשות הפלסטינית דווקא יש עיר בירה

למדינת ישראל אין עיר בירה, ובטח לא ירושלים, כך לפחות לפי רשת ה-BBC הבריטית, שהשמיטה את ירושלים מהפרופיל של ישראל באתר מיוחד שהקימה לרגל האולימפיאדה. בירושלים זועמים על החלטת הרשת הבריטית, שנוטה לטענתם, לסיקור ביקורתי במיוחד של ישראל וכבר ידעה לא מעט מתיחויות עם הממשלה בעבר. במכתב חריף ששיגרה היום (חמישי) לשכת ראש הממשלה להנהלת הרשת, דורשת ישראל לשנות את הפרופיל לאלתר, ולהבהיר כי "ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל".

לרגל פתיחת המשחקים האולימפיים בסוף השבוע הבא בלונדון, פתח ה-BBC, תאגיד השידור הציבורי הבריטי, אתר מיוחד הכולל עמוד פרופיל לכל מדינה הכולל מידע בסיסי לגביה, בצירוף מפת המדינה. השורה הראשונה בכל מדינה מציינת את עיר הבירה, בניגוד לשאר המדינות המשתתפות במשחקים האולימפיים, ישראל היא המדינה היחידה שבפרופיל שלה לא מופיעה כלל קטגוריה של עיר בירה.

העמוד של ישראל ללא ציון ירושלים כבירת המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני כשבועיים נאלצה ה-BBC לפרסם התנצלות רשמית על אופן סיקור הטבח באיתמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלשכת ראש הממשלה זועמים על ה-BBC, ובמכתב ששיגר יועצו של נתניהו לתקשורת זרה, מרק רגב, לראש הדסק לענייני המזרח התיכון של הרשת, כתב רגב כי "נדהמתי מהחלטת ה-BBC להפלות את ישראל באתר לאולימפיאדה. כל המדינות (וגם ישויות שאינן מדינות) המשתתפות במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 קיבלו עמוד באתר שלכם עם חומר רקע על המדינה, הכולל אזכור של עיר הבירה". רגב המשיך בדברים וטען "ירושלים היא בירת ישראל ובהתאם - אנו מבקשים תיקון מיידי של העניין".

מזרח ירושלים כן הוזכרה כבירת פלסטין

לפי עורכי ה-BBC לעומת זאת, עיר הבירה של פלסטין, היא מזרח ירושלים. בנוסף, האתר האולימפי מוביל גם לפרופיל הישראלי באתר החדשות של הרשת. באתר זה, מופיע בעמוד הישראלי תצלום של עימות אלים בין חייל צה"ל ופלסטיני, בעוד שאירן, לוב, וסוריה מאופיינות בתמונות פסטורליות של נופים, מסגדים ושווקים. במקביל, היום ערכו ב-BBC שינוי בפרופיל הפלסטיני, שם ירושלים מוגדרת כעת כ"מקום מושבה המיועד של הממשלה", בתוספת ההערה כי "רמאללה משמשת כבירה מנהלתית".

בלשכת ראש הממשלה דחו היום את השינוי שנערך בפרופיל והבהירו כי כל עוד לא תוגדר ירושלים כבירת ישראל ימשיכו בצעדי מחאה מול הרשת. עד כה לא התקבלה תגובת הרשת למכתב, ובמקביל פתחו אנשי התקשורת של ראש הממשלה דף פייסבוק מיוחד, תחת השם "ירושלים היא בירת ישראל", במטרה לגייס תמיכה ציבורית רחבה במחאה על החלטת הרשת הבריטית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

העמוד של פלסטין - מזרח ירושלים היא בירת המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הואשמה בתדירות בסיקור מוטה ואנטי ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמירת הריבונות היהודית על ירושלים, היא אחת מעמדות היסוד הבולטות של ראש הממשלה, כפי שהבהיר ביום ירושלים האחרון: "יש כאלה שחושבים שהבטחת העתיד תגיע על ידי חלוקת ירושלים, אך ירושלים היא לב ליבו של עמנו ולא ניתן להבטיח את עתידנו על ידי עקירת ליבנו". ראש הממשלה הוסיף באותה העת כי "אמשיך לבנות את ירושלים, אמשיך לומר לאומות העולם שירושלים תישאר בירתה של מדינת ישראל ושל עם ישראל".

בשנים האחרונות הואשמה ה-BBC בתדירות בסיקור מוטה ואנטי-ישראלי, ובמהלך האינתיפאדה השנייה, היא אף הוחרמה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית וגורמי הממשל, בשל האשמות קשות לסיקור לא מאוזן ופרו פלסטיני. רק לפני כשבועיים נאלצה ה-BBC לפרסם התנצלות רשמית על אופן סיקור הטבח באיתמר בשנה שעברה, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל, ולהודות כי היקף הסיקור ובולטותו לא היו ראויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully