וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי קרע את תמונת כהנא בכנסת: "הוא טרוריסט"

פנחס וולף

18.7.2012 / 23:00

במחאה על קריעת ספר הברית החדשה בידי ח"כ בן ארי, הוסיף טיבי: "הנציג של כהנא קרע ספר קדוש, זהו מעשה שפל. ממנו למדת גזענות?". ריבלין תקף גם הוא את בן ארי וגינה המעשה

ערוץ הכנסת

צפו בטיבי קורע את התמונה בתחילת הדקה השנייה

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) קרע היום (רביעי) את תמונתו של הרב מאיר כהנא, במחאה על כך ששח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) קרע את ספר הברית החדשה. לפני שקרע את התמונה, תקף טיבי את בן ארי ואמר כי "הנציג של כהנא (ח"כ בן ארי - פ.ו.) קרע את הברית החדשה, שזה ספר קדוש, במעשה נלוז ושפל. אנחנו מקבלים את התנ"ך מהכנסת ומעולם לא חשבנו לקרוע אותו", הסביר טיבי את המעשה. "מאיפה שאבת את התורה הגזענית הזו? מהאיש הזה? אתה מבייש את החיות, לא את הכנסת", תקף טיבי את בן ארי. בשלב הזה קרע את התמונה, ונתקל בתגובתו של יו"ר הכנסת ריבלין שאמר לו כי מדובר במעשה "לא יפה", ולו השיב טיבי כי "רק קרעתי תמונה של טרוריסט".

אחמד טיבי במליאת הכנסת. ערוץ הכנסת
"קרעתי תמונה של טרוריסט". טיבי במליאה, היום/ערוץ הכנסת

השבוע חברי כנסת קיבלו לתיבת הדואר במשכן הכנסת את הספר "הברית החדשה". בין היתר קיבל את הספר גם גם ח"כ מיכאל בן ארי, אלא שלהבדיל מאחרים - הוא החליט לקרוע את הספר בפומביות. על המעשה מתח ביקורת יו"ר הכנסת ואמר במליאה כי "קיבלתי תלונה מהמנהיגות הנוצרית בעולם לגבי אירוע שאירע כאן אתמול בכנסת כאשר אחד מחברי הכנסת החליט לקרוע במפגיע את הברית החדשה, מתוך מחשבה שהיא נשלחה אליו בדואר מבלי שהוא ביקש זאת, כהתרסה וכפרובוקציה בלשונם".

"אני רוצה לומר בצורה חד-משמעית שחופש הפולחן, חופש האמונה, הוא מיסודות המדינה היהודית והדמוקרטית שלא תוכל להתקיים", המשיך ריבלין, "גם אם אדם חושב שמישהו שלח לו איזשהו דבר קודש לאנשים אחרים כפרובוקציה, הוא חייב מרגע שנבחר כחבר כנסת להבין שכל דבר שהוא עושה הוא עושה זאת גם כראי של הכנסת כולה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"מה היה קורה אם פרלמנטר זר היה קורע את התנ"ך?"

ריבלין לא עצר כאן את שטף הקיתונות לעבר בן ארי, והמשיך: "אני רוצה לומר שאני מזדעזע לחשוב מה היה קורה אם היה נשלח ספר תנ"ך לפרלמנטרים בעולם והיה חושב אחד הפרלמנטים השונים בעולם שנשלח אליו ספר התנ"ך מתוך התרסה, והוא היה עומד וקורע אותו. איזו זעקה ואיזו קריאה היתה נשמעת מבית המחוקקים שלנו ומבתים אחרים במדינת ישראל, על אנטישמיות נוראה אשר אינה מאפשרת ליהודי לחיות על פי אמונתו. אני, באופן אישי, לא בשם הכנסת, מגנה את הפעולה הזו בגינוי שאין למעלה ממנו".

בתגובה, אמר ח"כ מיכאל בן ארי כי "מאכזב שריבלין שתק ולא הגיב כאשר נשלח לחברי הכנסת ספר שבשמו נרצחו ונטבחו מליונים של יהודים. שתיקתו של ריבלין חייבה אותי לפעול בנושא והיה ראוי שכל הח"כים ינהגו כמוני". "לא נשכח את מליוני הנשרפים והנטבחים ומאכזב שדווקא יו"ר הכנסת בחר לנקוט בטקטיקה של חנופה למסיונרים", הוסיף בן ארי.

עוד בנושא
בן ארי לזחאלקה בנצרת: "מחבל, מקומך לא כאן"
בן ארי: "במצרים התאמצו להגדיר מסתננים כפליטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully