וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים חברתיים הקימו "היאחזות חברתית" ליד יקום

17.7.2012 / 5:12

"לא נפנה את המקום עד שנקבל תשובות לאזרחי ישראל באשר לדיור הציבורי", הסביר פעיל במתחם שנקרא "חומה ומגדל צדק", שנועד לפעילות הסברה. "מספסרים באדמה ששייכת לעם ישראל"

פעילים חברתיים הקימו הלילה (שלישי) "חומה ומגדל" בכניסה לקיבוץ יקום, סמוך לכביש החוף. באתר הוקמו כמה מבנים, עליהם מתנוסס הכיתוב "חומה ומגדל: עיר ה'בעדים'", כדי "לייצר מציאות, לקבע אותה בשטח ובתודעה", תוך שמקימיהם מדגישים כי מדובר ב"היאחזות החברתית הראשונה".

"הגענו לכאן אתמול בשעה 20:00 ובתוך שעות ספורות הקמנו את המתחם", סיפר לוואלה! חדשות ג'קי אדרי, שהיה מיוזמי המהלך. לדבריו, להקמת המתחם ישנן שתי מטרות: "לחשוף בפני החברה הישראלית תוכנית שמטפלת בצורה יסודית בבעיית הדיור במדינת ישראל, שנובעת מספסרות קשה בקרקעות המדינה השייכות לעם, וכן קריאה לממשלה להחזיר את שלושת המיליארדים שהעלימה בתוך תקציבה, בניגוד לחוק הדיור הציבורי".

פעילים חברתיים הקימו מתחם בשם "חומה ומגדל" ליד יקום. בן קלמר
"לא נפנה את המקום עד שנקבל תשובות ראויות". המתחם שהקימו הפעילים, הלילה/בן קלמר

"אנחנו לא נפנה את המקום עד שנקבל תשובות ראויות לתושבי מדינת ישראל, אנחנו קוראים לגופים אחרים להקים גם כן חומה ומגדל בכל רחבי המדינה, כי האדמה הזו היא האדמה שלנו, של עם ישראל", הוסיף אדרי. את דרך הפעולה, הסביר בהישענו על החוק העותמאני: "בשנת 1936 אסר הספר הלבן על התיישבות יהודים על אדמות ארץ ישראל, אבל ניצחנו את הספר הלבן והקמנו את המדינה, אך האתוס הזה נעלם בעשור האחרון". "אנחנו רוצים לחדש אתוס של אחווה, סובלנות וסבלנות", הדגיש.

פעילים חברתיים הקימו מתחם בשם "חומה ומגדל" ליד יקום. בן קלמר
"לחדש את האתוס של אחווה, סובלנות וסבלנות". המתחם שהקימו הפעילים, הלילה/בן קלמר

פעיל אחר, יואב הס, סיפר כי במקום ישנם כ-20 פעילים, אולם אין הם מתכוונים ללון במקום. "מדובר במתחם הסברה, תלינו שלט במקום שעליו נכתב כי המתחם אינו מיועד לשהייה ממושכת, לינה והפגנה". לדברי הפעילים, ניידות משטרה שחלפו במקום ביקשו את פרטיהם של מספר פעילים, אולם במקום לא נרשמו עימותים עם אנשי החוק. "אני לא יודע אם ומתי יפרקו לנו את המתחם, אבל יש לנו אינדיקציות לזה שיש מישהו שמאוד לא אוהב את הדבר הזה", ציין הס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully