וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: הכשרת חרדים שיגויסו לצה"ל כמחזירים בתשובה

קובי דוד

17.7.2012 / 1:31

שמעון כהן, פעיל ש"ס מטבריה, הקים סדנה המיועדת להכשיר תלמידי ישיבה חרדים שיגויסו לצה"ל כדי להחזיר חיילים בתשובה. "בתורנויות השבת הם יוכלו ללמוד יחד שיעורי תורה"

בעוד המחלוקת סביב גיוס החרדים נמשכת בין הליכוד לבין קדימה, יש מי שדואג ליום שאחרי - היום שבו ייאלצו בני המגזר החרדי להחליף את לימודי הקודש בשירות משמעותי וערכי בצה"ל. פעיל ש"ס מטבריה, שמעון כהן, יזם סדנה ייחודית שתכשיר את החרדים לשליחות יוצאת דופן במהלך השירות הצבאי – להחזיר בתשובה חיילים ולהציג בפניהם את העולם הדתי-חרדי.

לפי ההערכות במערכת הפוליטית, אם עד 1 באוגוסט לא תימצא חלופה לחוק טל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפעל להחלת חוק שירות ביטחון, שמשמעו גיוס לצה"ל של כל צעיר בן 18, כולל מהמגזרים החרדי והערבי. בעקבות כך, התכנסו אתמול בירושלים אלפי חרדים, כולל ילדים, להפגנה נגד גיוס תלמידי ישיבה. כהן החליט אף הוא שלא לשבת בחיבוק ידיים, ולאחר סבב פגישות עם רבנים כאמנון יצחק וזמיר כהן, יזם את סדנת ההכשרה של חיילים-מחזירים בתשובה בשורות צה"ל.

הפגנת החרדים בכיכר השבת בירושלים נגד גיוס חרדים, יולי 12. עומר מירון
"הזדמנות להחזיר בתשובה חילונים שלא מכירים את היופי והצניעות של הדת היהודית". חרדים בהפגנה נגד גיוס לצה"ל/עומר מירון

הסדנאות יחלו בשבוע הבא וצפויים להשתתף בהן תלמידי ישיבה מטבריה, בני ברק וירושלים שאמורים לקבל צווי גיוס לשירות ביטחון. רבנים בעלי ניסיון בתהליך ההחזרה בתשובה ידריכו את התלמידים במשך שישה ימים. "אנחנו מתנגדים בנחרצות לגיוס החרדים וכעת לא נותרה לנו ברירה", אמר כהן לוואלה! חדשות. לדבריו, "אנחנו רואים בכך הזדמנות להחזיר בתשובה את כל אותם חילונים שלא מכירים את היופי והצניעות של הדת היהודית".

"בני הישיבות יוכלו לשכנע חיילים להניח תפילין"

כהן, שבגיל 18 התגייס לטירונות בת חודש בבסיס תותחנים ושירת במשך 10 שנים במילואים ובשירות לאומי, טען כי הסדנאות יעניקו למחזירים בתשובה לעתיד כלים לימודיים וחינוכיים, שבעזרתם יוכלו לפנות לחיילים. "ברגע שהחרדים ילבשו את המדים, הם ייראו אותו הדבר. אנחנו נלמד אותם איך לגשת ולשוחח עם אותו חייל, שלא בהכרח מכיר או שמע על הלכות שבת".

כהן מסביר שבמהלך ההכשרה יעברו התלמידים הדמיות להתמודדות עם מצבים לא צפויים, שעלולים לקרות במהלך שירותם הצבאי. בסוף כל יום לימוד יתרגלו התלמידים את החומר הנלמד עם רבניהם. "אנחנו מאמינים שבני הישיבות יוכלו לצרף את החיילים לתפילות הבוקר ולשכנע אותם להניח עמם תפילין. במהלך תורנויות השבת הם יוכלו ללמוד יחד שיעורי תורה ומצוות. כל תלמיד ישיבה יגיע לבקו"ם עם דיסקים וחוברות קודש שיחולקו לחיילים", אומר כהן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

למרות היוזמה יוצאת הדופן של כהן, הוא חושש שתלמידי הישיבה הם אלה שיושפעו מחיילי צה"ל חילוניים, ולא לטובה. "אין ספק שקיים חשש לכך, שאותם בני ישיבות ייחשפו לדברים שאינם מכירים - סלנג בוטה, קללות ירודות, סטיגמות קשות על החרדים. זו ההזדמנות שלנו לחשוף בפניהם את העולם הדתי-חרדי, שמקבל ומכבד כל אדם. לא רק יורק ומעליב נשים באוטובוסים".

כהן טען כי תלמידי ישיבה רבים פנו אליו בבקשה להצטרף לסדנאות שיזם, אך ישנם בני ישיבות שחוששים מהמפגש הצפוי עם העולם החילוני בצבא. "חילונים וחרדים יתקשו לחיות יחד, הסביר תלמיד ישיבה מאזור הצפון שעשוי לקבל צו גיוס אם חוק שירות הביטחון ייכנס לתוקף בחודש הבא. "יהיו הרבה בעיות ומריבות בדרך. זה לא חכם להכניס חרדים למסגרת שאינה תואמת את אורח חייהם", הסביר התלמיד, והוסיף: "אם באזרחות אנחנו לא מסתדרים, למה שנתסדר בתוך מסגרת נוקשה כמו צה"ל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully