וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל הדליף מפות מסווגות למנוע פינוי מאחזים

יהושע בריינר

17.7.2012 / 7:10

במצ"ח עצרו חייל שהשתחרר, לאחר שעל פי החשד העביר מפות מסווגות למתנחלים, ששימשו את "חמ"ל המאחזים". החייל הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה בחקירה

המשטרה הצבאית עצרה שלשום (ראשון) לוחם לשעבר בחטיבת כפיר בחשד שהעביר מפות מסווגות למתנחלים במטרה למנוע פינויי מאחזים – כך נודע לוואלה! חדשות. מדובר בלוחם שהשתחרר מצה"ל לפני כחצי שנה, ואת שירותו עשה בגדוד חרוב. שמו של החייל עלה במסגרת "פרשת המרגלים", שבמסגרתה הוגשו כתבי אישום נגד חמישה פעילי ימין בחשד שהפעילו "חמ"ל מאחזים" מדירה בשכונת קריית משה בירושלים, שם אספו מידע שהועבר להם על ידי גורמים שונים הנוגעים לתנועות כוחות הביטחון וצה"ל. על פי כתב האישום, המידע נועד לחבל בפינוי של מאחזים ביהודה ושומרון. בדירה נמצאו גם מפות צבאיות ששימשו את אנשי החמ"ל.

שלשום עצרו חוקרי ימ"ר מרכז של מצ"ח את החייל המשוחרר, בחשד שהעביר מידע על תנועות הכוחות. חוקריו טענו שטביעות האצבע שלו נמצאו על המפות הצבאיות המסווגות, שנמצאו בדירה בירושלים בה הופעל החמ"ל. החשוד הכחיש את הטענות נגדו, ולאורך החקירה שמר על זכות השתיקה. לאחר שעות רבות בהן היה נתון בחקירה, הוחלט שלא לבקש את המשך מעצרו ואמש הוא שוחרר.

במסגרת הפרשה הוגשו כתבי אישום נגד פעילי ימין, בהם השתמשה הפרקליטות בעבירה שנלקחה מתקנות ההגנה לשעת חירום. באחרונה הוארך מעצרו של אחד הנאשמים, מאיר אטינגר, נכדו של מייסד תנועת כ"ך הרב מאיר כהנא, לאחר שהפר את תנאי מעצר הבית שלו. עורך דינו של החייל החשוד בפרשה, עדי קידר, המייצג אותו מטעם עמותת "חננו" המסייעת משפטית לעצורים בפרשה, אמר בתגובה כי "מדובר במעצר מאוחר מדי, ומיותר מדי, ואני חושב שבמצ"ח הבינו זאת בעצמם, ובסופו של דבר, לאחר יום ארוך של חקירות, הוא שוחרר. מדובר בנדבך נוסף בשרשרת האירועים ההזויים שקשורים לפרשה זו, ועד היום לא ברור על איזה בסיס הוגשו כתבי האישום".

מדובר צה"ל נמסר כי "בנושא מתנהלת חקירה ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

עוד בנושא
החמ”ל של מארגני הפריצה לבסיס צה”ל נחשף
האישום חושף: קצינים בין מקורות המודיעין לטרור היהודי
העליון על מקימי ”חמ”ל המאחזים”: ”זה לא חסמב”ה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully