וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ וסער תומכים בשדרוג מעמדה של מכללת אריאל

טל שלו

15.7.2012 / 19:00

אחרי ששר האוצר הבטיח לגבש מתווה תקציבי שלא יפגע באוניברסיטאות האחרות, הודיע שר החינוך למל"ג ביהודה ושומרון כי הוא תומך בשדרוג מעמד המרכז באריאל

שר החינוך גדעון סער ושר האוצר יובל שטייניץ נתנו היום (ראשון) את האות לשדרוג מעמדו של המרכז האוניברסיטאי באריאל -לאוניברסיטה. שר האוצר הודיע כי אם תאושר הקמת אוניברסיטה בישראל, הוא יגבש מתווה תקציבי למימון הפעלתה בהיקף של כ-20 מיליון שקלים ב-2013 וכ-30 מיליון שקלים ב-2014 - סכום שימשיך לעלות בהדרגה גם בשנים לאחר מכן, ובהמשך היום הודיע שר החינוך למל"ג יו"ש כי גם הוא תומך בשדרוג המרכז.

"המרכז האוניברסיטאי באריאל הינו מוסד אקדמי גדול ומכובד המכשיר בכל שנה אלפי סטודנטים", כתב שטייניץ במכתב ששלח לשר החינוך סער, בו הבהיר כי תקצוב האוניברסיטה באריאל ימומן על ידי תוספת תקציבית ולא יפגע בתקצוב מוסדות ההשכלה הגבוהה הקיימים. "הפיכתו לאוניברסיטה של ממש תוכל לתרום לאקדמיה בישראל ולכלכלת ישראל, בד בבד עם חיזוקה של העיר אריאל והיישובים בקרבתה", טען שטייניץ.

בסביבת שר האוצר הדגישו הערב כי החלטתו של שטייניץ "סוללת למעשה את הדרך להקמת אוניברסיטה באריאל", וכי נעשתה בהתאם להתחייבות שנתן שר האוצר אהוד אולמרט בסוגיה, בשנת 2005. "אני סבור שבמידה ומכתבי יקל על הגופים המוסמכים להחליט על הקמת האוניברסיטה השמינית בישראל", המשיך שטייניץ במכתבו, שמפורר למעשה את ההתנגדות הוות"ת לשדרוג מעמד המרכז באריאל לאוניברסיטה, "מדובר במהלך היסטורי שיתרום רבות לאקדמיה בארץ ואף שתהיה לו תרומה חשובה לתרבות, לכלכלה ולחיזוקה של אריאל".

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
שרי האוצר והחינוך תומכים בשדרוג מעמדה. המכללה באריאל/ספק 500

ביום שלישי צפויה להתכנס המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, לדון בהחלטה על שדרוג מעמד המרכז, זאת לאחר שבתחילת החודש הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג הביעה התנגדות נחרצת להקמת אוניברסיטה נוספת בישראל.

שר החינוך הבהיר אז כי אם ינתן מענה תקציבי לאוניברסיטה באריאל והיא תעמוד בתנאים אקדמיים הולמים, יתמוך גם הוא בשדרוג מעמד המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה. היום, לאחר שקיבל את מכתבו של שטייניץ, קרא למועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון להשלים את שינוי מעמד המוסד. במכתב ששיגר סער ליו"ר המל"ג ביהודה ושומרון, פרופסור עמוס אלטשולר, שרטט סער את ההיסטוריה של המהלך, כשכבר בשנת 2005 קבעה הממשלה "חשיבות לאומית" בשדרוג המכללה לאוניברסיטה. לדברי סער, החלטה זו "עדיין בתוקף, ומעולם לא בוטלה מכוח עקרון רציפות הממשל".

"למרבה הצער, עוכב קידום הנושא בתקופת כהונת הממשלה הקודמת", כתב סער במכתבו, "כזכור, בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית פעלתי לקידום הנושא. בעקבות זאת, אישרר המפקד הצבאי את הכרה הזמנית במכללת אריאל כמרכז אוניברסיטאי וקבע אף הוא כי תקופת ההכרה הזמנית תסתיים ב- 15.7.2012".

בינואר 2012, כך לפי מכתבו של סער לקראת תום שנות ההכרה הזמנית, הוגש הדו"ח המסכם של ועדת המעקב אשר המליץ להעניק למרכז מעמד קבוע של אוניברסיטה ב-15 ביולי, אך בתחילת החודש הביעה הועדה לתקצוב ותכנון בהשכלה הגבוהה התנגדות לשדרוג המעמד והחליטה כי אין הצדקה לאוניברסיטה נוספת בישראל. ההחלטה עוררה ביקורת חריפה בקרב שרי הממשלה, אך הסמכות הסופית לגבי שדרוג המעמד נתונה בידי המרכז להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, שישיבתו תתכנס לדיון בנושא ביום שלישי, ותחליט אם לאמץ את המלצת הות"ת או ליישם את החלטת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully