וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של משה סילמן: "רצה להילחם את מלחמתו לבד"

המפגין שהצית את עצמו מאושפז עדיין במצב קשה בבית החולים, בעוד אחותו בת ציון סיפרה כי למרות מצוקתו הוא לא רצה עזרה ממשפחתו וכי יש לו בת שהמשפחה לא הכירה

צילום: דניאל בוק, קובי אליהו, אבי כהן עריכה: גדי וינסטוק

"אני רוצה שכל המדינה תשמע את זה: אני בת ציון, אחותו של משה סילמן, אני זועקת את הזעקה שלו, שהוא רצה שכולם יידעו, כל המדינה שלנו", כך אמרה היום (ראשון) אחותו של המפגין שהצית עצמו אמש בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב. סילמן עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר ונשקפת סכנה לחייו.

"אני רוצה לזעוק את הזעקה של אח שלי. היה לי אח מדהים, הוא לא הזיק לאף אחד. הוא לא הזיק בחיים, מרגע שנפל מנכסיו, שלקחו לו הכל. הכל לקחו לו. את העסק, את המשאיות, את הבית. הכל לקחו לו", אמרה האחות, וסיפרה כי מאז המצב שלו הידרדר. "הוא לא יכול היה לסבול את זה. הוא פנה לכל הגורמים, הוא נענה בשלילה מכולם. הוא היה כל יום, יום יום הולך לביטוח לאומי ולעוד כל מיני מוסדות, לבקש שיעזרו לו, שיחזירו לו את המשאיות שלקחו לו. שלא היה צדק במה שעשו לו. הוא לא רצה את העזרה לא שלי, לא של אחותי, לא של אף אחד. הוא היה בודד, הוא רצה להילחם את המלחמה שלו לבד".

"אוי, משה מה עשית, מה עשית משה", התייפחה האחות, וסיפרה כי "הוא עבר מוועדה לוועדה, הוציאו לו את המיץ הוציאו לו, עד שנתנו לו נכות של מאה אחוז. הוא קיבל מאה אחוז נכות וגם אז לא הניחו לו לנפשו. ואז אני יודעת שהוא היה הולך לכל המחאות. הוא כל הזמן איים שיעשה משהו, ואז הוא ראה שאף אחד לא שומע לו".

חבריו של משה סילמן בבית החולים תל השומר. דרור עינב
קרובי המשפחה הגיעו לבית החולים/דרור עינב

בת ציון סיפרה כי למשה יש בת אותה המשפחה לא הכירה. "לאח שלי יש בת שהיום צריכה להיות בת 25-30 שלא היכרנו מעולם. אני יודעת שיש לו ילדה שמתגוררת בירושלים ואנחנו בחיים לא ראינו אותה ואתמול הרופאים סיפרו לי שהיא הגיעה לחדר מיון ברגע ששמעה בכלי התקשורת ובאינטרנט על משה סילמן, והיא ידעה שזה אבא שלה. היא רצה לפה לאיכילוב, והרופאים סיפרו לי שהיא הציגה את עצמה כבת שלו, שאלה על מצבו ולקחה את הרגליים שלה ורצה. אני מתחננת, אנחנו רוצים לראות אותה ולהכיר אותה".

האחות סיפרה כי בחודש הבא הוא היה אמור לעזוב את הבית שחבר נתן לו לגור בו וכי הוא לא רצה להישאר חסר בית. "מה שהוא ביקש בסך הכל שיעזרו לו לדיור, הוא לא רצה להגיע להיות ברחוב, לקבץ נדבות. אנחנו לא ידענו את כל זה, הוא לא שיתף אותנו בדברים האלה. אני מבקשת ממנו סליחה ומחילה שלא עזרתי לו יותר. הוא היה קורבן, הוא הקריב את עצמו, הוא הקריב את החיים שלו למען כולם. אני איבדתי אח, אח בן 57 בסך הכל.

כאמור, סילמן העלה את עצמו באש בהפגנה אמש, והותיר מכתב בו פירט מדוע ביצע את המעשה. רמזים למה שהוביל את האיש לבצע את מעשה הייאוש הקיצוני הזה היה ניתן למצוא אולי בתביעה שהגיש לפני ארבע שנים נגד המוסד לביטוח לאומי. בתביעה, בגובה שמונה מיליון שקלים, טען המפגין כי ביטוח לאומי עיקל לו לפני שנת 2002 ציוד עבודה, שהוביל לקריסת העסק שלו. זאת, בשל חוב בגובה של 15 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפגין הצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתי, מצבו קשה. חטיבת דובר המשטרה
"הוא היה קורבן". האירוע אמש/חטיבת דובר המשטרה

מהחלטת בית המשפט עולה כי המפגין טען שבעקבות תפיסת משאית שהייתה בבעלותו, הוא הפסיד רווחים רבים, המוניטין שלו נפגע ונושיו פתחו נגדו תיקי הוצאה לפועל. בביטוח הלאומי דחו את הטענות נגדם, ואף הציגו חוות דעת פסיכיאטרית, שקבעה כי היעדר יכולת ניהול ובעיות נוספות גרמו לכך שלא היה מסוגל לנהל את העסק ולעמוד בהתחייבויותיו. "כך החלה שקיעה, הוא חדל לתפקד, נכנס לחובות", נכתב בהחלטה.

עוד בנושא
המפגין שהצית עצמו בסכנת חיים: "מקווים שישרוד"
חבריו של סילמן הפגינו: "האקט שלו - פוליטי"
הדרך לייאוש: סיפורו של המפגין שהצית עצמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully